به دستور وزارت صمت صورت گرفت:
وزیر بهداشت تصمیم وزارت صمت به بازگشایی مراکز کسب و کار را "آتش به اختیار" و تهدیدکننده سلامت و اقتصاد کشور خواند.
کد خبر: ۸۳۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 03 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: سعید نمکی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایران نوشت که "دستورالعمل بازگشایی مشاغل" از سوی وزارت صمت، می‌تواند آسیب‌های غیرقابل جبرانی به نظام سلامت کشور وارد کند.

آتش به اختیار خودروساز ها برای گسترش مرگ و میر

وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستورالعمل نوشت: قویا اعلام می کنیم هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

در حالی که به نظر می رسد خودرو ساز ها که به نوعی زیر مجموعه وزارت صمت می باشند و می بایست از مصوبات کمیته ملی کرونا تبعیت کند با این تصمیم علاوه بر آتش به اختیار عمل کردن ، چیزی ای که بار ها از آن بعنوان مسیولیت اجتماعی یاد کردند را عملا زیر پا قراردادند و جان هزار نفر از پرسنل خود را در معرض خطر قرار دادند

این در حالی است که پیامکی به مضمون زیر به کلیه پرسنل شرکت پارس خودرو که زیر مجموعه سایپا می باشد و البته سایر خودرساز ها  ارسال شده است مبنی بر شروع کار از ۱۶ فروردین

آتش به اختیار خودروساز ها برای گسترش مرگ و میر

این تصمیم وزارت صمت و خودروساز های دولتی در حالی صورت گرفته است که برخی از صاحبان صنایع به جهت مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به تعطیلی فعالیت های خود تا پایان فروردین ۹۹ اقدام کردند تا کمترین آسیبی به نیرو های خود از بابت شیوع ویروس کرونا نرسد.
شرکت هایی چون عقاب افشان تولید کننده انواع اتوبوس و مینی بوس از جمله آنها می باشد.

مالک شرکت عقاب افشان که از برند های مطرح بین المللی می باشد از ۲۰اسفند شرکت راتعطیل کردند و در حال حاضر به خاطر حفظ سلامتی کارگرانش مصوبه ای رو ابلاغ کردند تا ضمن برخورداری از تمامی حق و حقوق قانونی تا پایان فروردین پرسنلش در قرنطینه باشند تا با سلامتی کامل به شرکت برگردند.

و همچنین شرکت خصوصی کلران نیز دستورالعملی در جهت ممنوعیت نیروهای خود جهت خروج از سطح شهر سمنان به کلیه پرسنل خود اقدام کرده است.

اینها همگی نشانه های است از تعهد کارفرمایان نمونه کشوری و استانی که به راستی مدافعان صنعت و اقتصاد این کشورند که همیشه در بهترین زمان ها یا رو یاور مردم و اقتصاد کشور بوده و هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار