ظهر امروز ، نشست ویدئو کنفرانس استاندار کهگیلویه و‌بویراحمد با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولان استانی با فرمانداران و روسای مراکز بهداشتی و درمانی شهرستانها برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 03 April 2020



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار در این نشست ضمن قدردانی از تلاش همه اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: غربالگری ،انجام تست،بیماریابی و توجه ویژه به قرنطینه خانگی مبتلایان از جمله عوامل مهم قطع زنجیره انتقال ویروس خواهد بود.
استاندار به خانواده های داغداری که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان عزیزان خود را از دست دادند تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این عزیزان عضوی از خانواده های ما بودند و برای این عزیزان طلب رحمت و مغفرت می کنیم.
حسین کلانتری در خصوص شناسایی و مراقبت دقیق از بیماران و مبتلایان در شهرها و روستاها هشدار داد و افزود: رها کردن هر بیمار همانند بمب خوشه ای است که در جمعیت رها شود و فاجعه ای به بار آورد.
استاندار از فرمانداران خواست: افراد بی بضاعت و نیازمندی که در قرنطینه خانگی به سر می برند و مشکل مایحتاج دارند از طریق دستگاههای حمایتی مورد توجه ویژه قرار گیرند.
توصیه های ویدیوکنفرانسی استاندار / مسابقه سلامت بین فرمانداران!

وی رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنوفی همچون خواربارفروشی ها،قصابان،نانوایی ها را ضروری و مهم دانست و خاطرنشان کرد: به طور مداوم و‌مکرر نظارت و رصد بازار در دستور کار فرمانداران باشد.
استاندار از مالکانی که در برخی شهرستانها با اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه اقدام به بخشش اجاره مغازه  خود کردند تقدیر و قدردانی کرد.
کلانتری با توجه به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین از همه فرمانداران و مسئولان استان خواست با دقت و حساسیت و رعایت همه پروتکلهای بهداشتی ،مراقبت کنند تا به زودی شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس و رهایی استان از این ویروس خطرناک باشیم.
رضایتمندی از وضعیت استان
استاندار با ابراز خوشحالی از وضعیتی که اکنون در استان وجود دارد افزود: در زمینه تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های آی‌.سی‌.یو تعداد 138 تخت داریم که تنها 4 تا 5 تخت آن هم اکنون اشغال است.
وی افزود: کسانی هستند که دچار این ویروس شده‌اند اما سرحال هستند که نیاز به قرنطینه دارند و باید در منزل قرنطینه شوند و از کمیته امداد و بهزیستی خواسته‌ایم کسانی که نیازمند هستند را در قرنطینه‌های خانگی حمایت کنند و ما نیز کمک‌های خود را خواهیم داشت و اگر کسانی در قرنطینه مشکل مایحتاج دارند به آن‌ها کمک خواهد شد.
وی از فرمانداران خواست تا به جد بازار را رصد کنند و با بازارایان صحبت شود تا پروتکل‌ها اجرایی شوند و نانوایی‌ها به جد و مستمر کنترل شوند.
استاندار با اشاره به اخبار خوبی که از شهرستان‌ها بابت بخشش اجاره‌ها شنیده می‌شود به صورت ویژه از چنین اقداماتی در شهرستان کهگیلویه تقدیر کرد که چندین و چند نفر اجاره‌ها را به مدت چند ماه بخشیده‌اند و در همه جای استان انتظار چنین اقدامی را داریم.
کلانتری به بسته اقتصادی که دولت در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: دولت این بسته را ابلاغ می‌کند و فرمانداران ما آن را تشریح خواهند کرد.
دردسری که برای مردم چرام درست شد
وی در خصوص یکی از شهرستان‌هایی که بیشترین تعداد مبتلایان را داشته اظهار کرد: متاسفانه افرادی که از سایر نقاط در ایام عید به شهرستان چرام مراجعه کردند چنین دردسری را برای مردم آن شهرستان و ما ایجاد کردند اما باز هم وضعیت آن شهرستان در حد میانگین کشوری است و جای نگرانی ندارد.
وی از فرمانداران خواست تا در نشست بعدی اعلام کنند که تاکنون چند مصوبه داشته‌اند چند مصوبه اجرایی شده چند تا هنوز به مرحله اجر نرسیده و دلیل اجرا نشدن چه بوده است.
استاندار در این نشست توجه ویژه به همه شهرستانها و رعایت عدالت توزیع مواد بهداشتی و وسایل حفاظتی را از اولویت‌ها دانست و گفت: همه شهرستانها و مناطق برای ما یکسان است و باید به همه نقاط شهری و روستایی توجه یکسان شود.
رییس ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: هر شهرستانی که در اسرع وقت به صورت صددرصد طرح غربالگری را انجام دهد از فرماندار و مسئولان بهداشت و درمان آن شهرستان تقدیر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار