معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "در خانه بمانیم کتاب بخوانیم" خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 02 April 2020

به گزارش تابناک رضوی، افشین تحفه گر تصریح کرد: بهار امسال به دلیل تلاش برای شکست و مهار کرونا، «بهار همدلی» لقب گرفته و از آنجا که در جهت لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق در آمده است، معاونت فرهنگی و رسانه ای خراسان رضوی در قالب پویش های مجازی فعالیتهای فرهنگی  در سطح استان برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا و به جهت لزوم ترویج فرهنگ والا و غنی کتابخوانی و همچنین حمایت از صنعت نشر خراسان رضوی، این معاونت اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان "در خانه بمانیم_کتاب بخوانیم" نموده است.

 تحفه گر با اشاره به اینکه پویش «در خانه بمانیم» مورد حمایت اصحاب فرهنگ، ادب و رسانه استان نیز قرار دارد، تاکید کرد: بر این اساس این طرح به صورت مجازی برگزار شده و ارسال  آثار نیز بدون خروج از خانه به صورت مجازی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص شرایط شرکت  در این مسابقه افزود: این مسابقه به صورت استانی  و در دو بخش خوانش کتاب و مسابقه کتابخوانی برگزار وبه نیت امام هشتم  هشت جایزه 150هزارتومانی به برگزیدگان اهدا خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هر شخص می تواند ۳ اثر در هر بخش ارسال کند ولی یک اثر در هر بخش در مسابقه شرکت داده خواهد شد. تحفه گر با اشاره به نحو معرفی کتاب نیز ادامه داد: در ابتدای هر هفته ۵ کتاب معرفی و کتب معرفی شده در دو سایت 

۱ https://taaghche.com

۲ketabchin.com 

 موجود است و شرکت کنندگان می توانند فایل کتاب مدنظرخود را ازین دو سایت خریداری نمایند.

وی در ادامه مطلب فوق گفت: شرکت کنندگان یک کتاب را از بین ۵ کتاب معرفی شده در هر بخش انتخاب می نمایند. 

تحفه گر مهلت ارسال آثار مربوط به بخش خوانش کتاب  و ارسال پاسخنامه مسابقه کتاب خوانی را تا چهارشنبه هر هفته اعلام کرد و اذعان داشت: در بخش خوانش کتاب؛ فیلم کوتاه خوانش کتاب، با حداکثر زمان ۵۶ثانیه و با رعایت شئونات اسلامی تهیه و ارسال می گردد.

وی گفت: سوالات مربوط به بخش کتابخوانی در یکشنبه هر هفته در کانال واتساپی معرفی شده، به نشانی https://chat.whatsapp.com/CZ3dEDRhX4uKGSfxDT2Dfp

به اشتراک گذاشته خواهد شد و پاسخ نامه تکمیل شده باید به شماره  ۰۹۳۳۹۲۷۲۷۰۵ در واتساپ ارسال گردد.  وی همچنین اعلام کرد ،برندگان جمعه ی هر هفته در پیج ایسنتاگرام،  به نشانی ghrar _aramesh @ ، معرفی شده و جوایز به صورت انلاین به حساب برندگان واریز خواهد شد.

افشین تحفه گر افزود: اولین لیست کتب این مسابقه؛ کتاب کافه داش آقا نشرسپیده باوران، کتاب شهربانو نشرستاره ها، کتاب رضاجان خوش آمدی نشربه نشر، کتاب حکمت های مهدوی نشربه نشر برای علاقمندان معرفی نمود.

وی در انتها افزود: امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و رعایت نکات بهداشتی و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و تلاش مدافعان سلامت، هرچه زودتر براین دشمن نامریی فائق آییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار