محمد پورداود با تأکید بر اهمیت شبکه اجتماعی دانش‌آموز (شاد) گفت: با راه‌اندازی این شبکه نوعی انسجام در فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 01 April 2020
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تحصیل دانش‌آموزان همدانی در بستر شبکه اجتماعی «شاد» خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شبکه نوعی انسجام در فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

 به گزارش فارس، پورداود در جلسه مشترک شورای معاونین استان و رؤسای نواحی، شهرستان‌ها و مناطق استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در دعای سال به مقوله دل و چشم اشاره شده است؛ دل و قلب مجلای تجلی خداوند بزرگ است و در صورتی که زنگار‌ها کنار برود بسان آینه، منعکس‌کننده انوار الهی خواهد بود.

 وی با بیان این که بت نفس مانع بزرگی است که نمی‌گذارد این زنگار‌ها کنار برود گفت: برای رسیدن به قرب الهی و متصف شدن به اوصاف خداوندی باید زنگار را از آینه دل زدود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یکی از وجوه چشم را تفکر در نعمت‌های خداوند دانست و افزود: چشم و بصر ژرف‌بین با قلب رابطه لازم و ملزومی دارد و در واقع بر قلب برای تابش تجلیات نور الهی معین و یاریگر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور و جهان دچار عارضه‌ای شده که حداقل در یکصد سال اخیر نظیرش را نداشتیم بیان کرد: درست است بیماری‌های مختلف گریبانگیر دنیا بوده، اما این‌گونه بیماری که در تمام بخش‌ها اثر داشته باشد، نداشتیم.

پورداود با تأکید بر این که باید به عنوان یک امتحان الهی به این بلیه نگاه کنیم افزود: این بلا هم فرصت دارد و تهدید؛ لذا باید تلاش کنیم از فرصت‌ها استفاده کنیم تا تبدیل به تهدید نشوند.

وی تصریح کرد: آموزش مجازی بالندگی سازمانی در دستگاه تعلیم و تربیت را در مرئی و منظر گذاشت و نشان داد آموزش و پرورش یک سیستم سایبرنتیک و خلاق است که مانایی و خلاقیت محصول آن است.

پورداود افزود: سیستم سایبرنتیک که مانایی ذیل آن است، سیستمی است که به نحو مطلوب سازماندهی شده و از عهده ملزومات خود برای بقا در یک محیط در حال تغییر، برمی‌آید.

وی با تأکید بر اهمیت شبکه اجتماعی دانش‌آموز (شاد) گفت: با راه‌اندازی این شبکه نوعی انسجام در فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور و فعالیت مدیر، معلم و دانش‌آموز در قالب شبکه شاد را مانند مدرسه و کلاس درس واقعی خواند و خاطرنشان کرد: در این فضا تمام مراحل فرایند تعلیم و تربیت اعم از آموزش، ارزشیابی‌های تدریجی، تکوینی و پایانی، حضور و غیاب و ... انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار