رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بابیان اینکه ارزیابی خسارت توقف مطبوعات به خاطر کرونا، نباید منجر به فرصت سوزی باشد خواستار پیش‌بینی و اعطای بسته حمایتی ویژه به اصحاب رسانه و مطبوعات شد.
کد خبر: ۸۳۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 31 March 2020

به گزارش تابناک رضوی، عباس محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  مشهد اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر منع چاپ نشریات برای جلوگیری از شیوع بیماری لازم است حمایت عملی ویژه‌ای از اصحاب رسانه صورت پذیرد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به وعده‌های مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجام بیمه تمامی خبرنگاران فعال، اظهار کرد: تعلل در بیمه خبرنگاران، گرانی کاغذ و بالا رفتن هزینه‌ها در سال‌های اخیر وضعیت مطبوعات را بحرانی کرده است.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی بسته‌ حمایتی و اقلام معیشتی برای خانواده رسانه‌ها که در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و این روزها در صف مدافعان سلامت فعال هستند، ضروری است.

 

محمدیان یادآور شد: در روزهای اخیر اصحاب رسانه بیشترین نقش را در آموزش عمومی و آرام‌سازی فضای ذهنی جامعه و ایجاد عزم عمومی داشتند، به‌طوری‌که با اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع در خط مقدم مقابله با کرونا حضوری مستمر و مؤثر داشتند که این مهم افتخارآمیز و ستودنی است.

 

وی با تأکید بر اینکه ارزیابی ضرر و زیان و خسارت تعطیلی موقت و توقف مطبوعات و فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی در این ایام، اگرچه لازم است اما کافی نیست و نباید منجر به فرصت سوزی شود، ابراز کرد: پیش از هرگونه تعیین خسارت‌ در خصوص مجموعه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای که ممکن است مشمول روند اداری فرسایشی و بروکراسی شود، شایسته است در قدم اول نسبت به پیش‌بینی یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی نیروهای شاغل در بخش‌های متضرر مانند موزعان و بخش‌های مرتبط با چاپ و آگهی اقدام بهنگام و عاجل، صورت پذیرد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه حمایت از اصحاب رسانه را به‌خصوص در شرایط فعلی رسالت همه نهادهای حاکمیتی خاطرنشان کرد: بسیاری از مطبوعات در ایام بهار امسال به‌درستی درصدد راه‌اندازی رسانه برخط و فعال‌سازی بیش‌ازپیش ظرفیت مجازی خود هستند که ضمن نیاز به حمایت‌های فن‌آورانه می‌طلبد تا آگهی‌های دولتی نهادها و نیز پیام‌های ستاد ملی کرونا در قالب رپورتاژ به آگاهی مخاطبان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار