ورودی و خروجی شیراز بسته است/آمادگی ارتش برای برپایی نقاهتگاه 1000 تختی در فارس/سامانه نماگر کرونا در جهان/کمک 1 میلیاردی نیک اندیشان فارس برای کرونا/70 درصد فارسی ها غربالگری شده اند/متوسط نرخ رشد کرونا در یک ماه اخیر(درصد)/پروژه های شهری شیراز پس از کرونا  از سر گرفته می شود/نقشه پراکنش کرونا در شیراز
کد خبر: ۸۳۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 29 March 2020

ورودی و خروجی شیراز بسته است

تاکنون ورود خودروهای غیر از شماره شهربانی شیراز به شهر ممنوع بود و اما حالا خروج خودروهای با شماره شهربانی شیراز از شهر ممنوع است.

سرهنگ سلیمی رییس پلیس راهور شیراز گفت؛ طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش عبور و مرور خودرو‌ها در ورودی و خروجی‌های شهر شیراز درحال اجراست.

 

آمادگی ارتش برای برپایی نقاهتگاه 1000 تختی در فارس

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد درباره ایجاد نقاهتگاه در شیراز گفت: هم اینک ۵۷۰ تخت برای گذران دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا در استان فراهم شده که ۲۰۰ تخت در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز قرار دارد و مابقی نیز در پادگان‌های متعلق به ارتش پیش‌بینی و ایجاد شده است.

امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی اظهار داشت: علاوه بر این، این آمادگی در نیروهای ارتش در استان وجود دارد که در صورت نیاز یک اقامتگاه یک هزار تختی و همچنین در صورت نیاز بیمارستان‌های صحرایی نیز تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

 

سامانه نماگر کرونا در جهان

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت:سامانه «نماگرکووید-19» با نام انگلیسی «ISC COVID-۱۹ Visualizer»، سامانه ای است که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) راه‌اندازی شده است و اطلاعات لحظه ای در مورد بیماری کروناویروس 2019 شامل آمار و اطلاعات مربوط به مبتلایان، گزارش های آماری و مقالات علمی ارائه می دهد.

به گفته محمدجواد دهقانی  این سامانه دارای یک نقشه جهانی از وضعیت همه گیری بیماری کووید-19 است که می‌توان با جستجو در آن تازه ترین آمار مبتلایان، مرگ و میر، درمان شدگان و همچنین نسبت های ابتلا به جمعیت را به تفکیک هر کشور مشاهده نمود.

ساختار رنگ بندی نقشه نیز بر اساس نرخ و شدت رخداد بیماری در هر کشور، طیفی از تیره تا روشن را نمایان می سازد، این سامانه همچنین مجموعه ای منحصربفرد و گسترده از تازه ترین مقاله علمی منتشرشده و پیش چاپ در زمینه بیماری کروناویروس جدید 2019 به همراه متن کامل این مقالات را در دسترس محققان قرار می دهد.

آدرس وبگاه این سامانه https://maps.isc.gov.ir/covid19 بوده که از طریق وبگاه اصلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  https://www.isc.gov.ir در دسترس خواهد بود.

 

کمک 1 میلیاردی نیک اندیشان فارس برای کرونا

مدیر عامل مجمع خیران تامین سلامت فارس گفت: خیران مجمع تامین سلامت فارس یک میلیارد تومان برای خرید مواد ضد عفونی کننده، دستکش، روپوش و ماسک به بیمارستان‌های فارس کمک کردند.

علی اکبر رامجردی با بیان اینکه در فارس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خیر وجود دارد که در ۲۰ سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک کرده اند گفت: این خیران در دو هفته گذشته هم یک میلیارد تومان به بیمارستان‌ها کمک کرده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر به ۹ میلیارد تومان کمک مردم و خیران برای خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای کمک به بیماران کرونایی نیاز داریم.

 

70 درصد فارسی ها غربالگری شده اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 3 میلیون فارسی که معادل 70 درصد جمعیت استان است در طرح غربالگری شرکت و در سایت salamat.gov.ir فرم  را تکمیل کرده اند که این افراد مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت داشتن علایم با تلفن ٤٠٣٠ با آن‌ها تماس و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

 

 

متوسط نرخ رشد کرونا در یک ماه اخیر(درصد)

 

29.28

اسپانیا

28.75

آمریکا

25.2

انگستان

24.85

فرانسه

16.75

ایتالیا

16.2

ایران

7.1

متوسط دنیا

پروژه های شهری شیراز پس از کرونا  از سر گرفته می شود

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: روند عمرانی و شهرسازی در این شهر با فروکش کردن حساسیت‌های کرونایی به حالت عادی خود باز می‌گردد.

 

نقشه پراکنش کرونا در شیراز

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار