محسن جانجان گفت: به منظور ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی طی دو سال گذشته ۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات روستایی به بیش از ۳ هزار نفر پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 27 March 2020
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: ۲ هزار کارگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در نهاوند فعال است که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فارس، جانجان اظهار کرد: صنایع دستی نهاوند از جایگاه ویژه‌ای در استان همدان برخوردار است که با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی این شهرستان در برخی از رشته‌ها رشد و توسعه آن‌ها می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی ایجاد کند.

وی به نقش آموزش در توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند ما صنعت‌گرانی داریم که علاقه‌مند به یادگیری حرفه‌های مختلف صنایع‌دستی به ویژه رشته‌هایی مانند گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی هستند که ما از طریق خانه صنایع‌دستی به علاقمندان به صورت رایگان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از ارائه تسهیلات برای افرادی که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند خبر داد و گفت: پس از کسب آموزش و دریافت گواهینامه توسط متقاضیان تسهیلاتی نیز در قالب صنایع دستی به متقاضیان پرداخت می‌کنیم تا بتوانند در منازل یا کارگاه‌ها اشتغالزایی کرده و به کار مشغول شوند.

وی گفت: به منظور ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی طی دو سال گذشته ۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات روستایی به بیش از ۳ هزار نفر پرداخت شده است.

جانجان اظهار کرد: مبل و و منبت، تراش سنگ‌های قیمتی، نقاشی روی سفال و گلیم‌بافی از مهمترین صنایع دستی نهاوند هستند که سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان وام در اختیار فعالان این رشته‌ها قرار داده شد.

وی ساخت و ساز را از دیگر رشته‌های رایج در این شهرستان عنوان کرد و افزود: شهرستان نهاوند در زمینه ساخت و ساز از نشان‌های ملی برخوردار است و امسال نیز از سه نشان ملی کسب شده توسط استان در حوزه کمانچه دو نشان مربوط به نهاوند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند در پایان گفت: صنایع دستی با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه تولید و نیروی کار در داخل کشور، بهترین پتانسیل برای اجرای اقتصاد مقاومتی و بالا بردن تولید در جامعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار