بر اساس مطالعات دانشگاه کالیفرنیا رژیم غذایی در ایام رمضان جز سالم‌ترین برنامه‌های غذایی است.
کد خبر: ۸۳۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 25 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روزه گرفتن نیاز به شرایط و ضوابط خاصی دارد اگر روزه گرفتن در شرایط و مناسبی انجام شود موجب بهبود سلامت مغز و ارتقای کلی سلامتی می‌شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه بر روی افراد روزه دار دریافتند روزه گرفتن از بهترین و ایمن‌ترین رژیم‌های غذایی است که می‌تواند در بهبود شرایط بدن کارساز باشد.

به گفته یکی از محققان این طرح روزه ممکن است برای برخی افراد سخت و یاحتی خطرناک باشد بنابراین در این مطالعه باتعیین رژیم غذایی به بررسی اثر روزه در افراد با شرایط مختلف پرداخته شد.

این بررسی انسانی شامل 19 نفر شرکت کننده بود و طریقه آزمایش به گونه‌ای بود که در 5 روز اول میزان کالری دریافتی افراد بین 34-54 درصد محدود شد و در 25 روز بعدی شرکت کنندگان به طور طبیعی و مانند قبل کالری دریافت می‌کردند و بعد از 3 ماه این گروه تحقیقاتی دریافتند خطر پیری زودرس، بیماری های قلبی و سرطان در شرکت کنندگان کاهش یافته است.
برنامه غذایی روزه داری (FMD) همچنین به چربی سوزی، بهبود کیفیت یادگیری و حافظه کمک می‌کند.

البته روزه گرفتن برای برخی افراد هم می‌تواند آسیب رسان باشد در صورتی که به روش صحیح و تحت برنامه غذایی مناسب انجام نگیرد.

محقق ارشد طرح می‌گوید، روزه برای گروهی از افراد که دارای شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18 هستند، توصیه نمی‌شود در افراد دیابتی روزه گرفتن توصیه نمی‌شود چرا که این افراد برای تایین انرژی به قند نیاز دارند که این امر به صورت تزریق انسولین و سایر داروها محقق می‌شود.

روزه داری با وجود اینکه به عنوان یک رژیم غذایی سالم و ساده می‌تواندبرای بسیاری مفید باشد اما در شرایطی و برای بیماران خطراتی در پی خواهد داشت مانند بیماران دیابتی که در صورت عدم دریافت انسولین و عدم انجام فرآیند Ketosis (تبدیل چربی به انرژی)، اسیدیته خون بالا رفته که منجر به مشکلات کلیوی،ریه و خستگی می‌شود.

برچسب ها: روزه ، لاغری ، رژیم غذایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار