طبق آیات مَصحف شریف هرکس جانی را نجات دهد گویی همه را نجات داده ، پس حفظ جان تک تک افراد جامعه وظیفه‌ی ذاتی ، اخلاقی و شرعی دولت است.
کد خبر: ۸۳۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 22 March 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ وظیفه‌ی هر دولتی است که از جان شهروندانش مراقبت کند.
مراقبت از جان شهروندان؛
مرد و زن نمی‌شناسد
پیر و جوان نمی شناسد ، خودی و غیر خودی نمی‌شناسد.
طبق آیات مَصحف شریف هرکس جانی را نجات دهد گویی همه را نجات داده ، پس حفظ جان تک تک افراد جامعه وظیفه‌ی ذاتی ، اخلاقی و شرعی دولت است.

همه گیری و سهل‌ انگاری کرونا خیانت یا جهالت؟
ارزش جان انسان و هر لحظه از زندگی شهروندان آنقدر گران بها و بالاست که نمی‌توان بر سر آن معامله کرد. نگاهی به برخورد صدر اعظم آلمان با شیوع کرونا در آلمان و مقایسه‌ی آن با حسن روحانی در ایران بیانگر این است که این بیماری و شیوع‌ آن در کشور به وسیله‌ای برای سرپوش گذاشتن بر نواقص و کاستی‌های دولت روحانی تبدیل شده و گویی این عالیجناب و هیئت دولت کوچک‌ترین نگرانی از مرگ و میر ناشی از بیماری و عواقب این اپیدمی ندارند؟!.

سؤال اینجاست آیا این سهل انگاری از روی جهالت است و یا عامدانه و خیانت؟

مروری بر عملکرد رئیس جمهور و هیئت دولتش در برخورد با این اپیدمی از زمان شروع در کشور چین بر پایه‌ی ساده انگاری بیماری ، کم‌اطلاعی و یا بی‌اطلاعی محض و مهم نبودن جان شهروندان بنا شده است.
کم‌ارزش شدن تدریجی جان انسانها طی سالهای اخیر ، نظیر تلفات سیل ، زلزله ، تصادفات جاده‌ای و کشتار خاموش ناشی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی این شائبه را ایجاد می‌کند که شیوع کرونا برای ایشان و دولتش در واقع موهبتی بوده که می‌تواند در سال آخر ریاست جمهوری به دست آویزی برای کم کردن تحریم‌ها از طرف کت خدا (ترامپ) و گرفتن وام از بانک جهانی تبدیل گردد.

به دست گرفتن کاسه‌ی گدایی توسط رئیس دستگاه دیپلماسی دولت و التماس مکرّر ایشان از کت خدا (ترامپ ) و اطرافیانش برای حذف تحریم ها به بهانه‌ی کرونا این شائبه را که دولت و دیپلماسی خارجیِ آن چندان هم از افزایش میزان «مرگ و میر» ناشی از کرونا نگرانی نداشته و برای به دست آوردن دل کت خدا و دوستانش حاضر است عامدانه تعداد زیادی از شهروندان را به کشتن دهد تقویّت می‌کند.

ولی جناب رئیس جمهور و اطرافیانشان آنقدر در خواب خرگوشی هستند که نمی‌دانند اگر اتفاق نسل کشی جنگ جهانی اوّل که به دلیل «قحطی» و «وبا» یک سوم مردم ایران توسط دولت فخیمه‌ی انگلستان از گرسنگی و بیماری کشته شدند باز هم تکرار شود حتی یک پاپاسی دست آنها نمی‌دهند.

در واقع با شیوع عامدانه‌ی کرونا در کشور به مدیریت شخص بحران ساز رئیس جمهور و با هماهنگی وزارتخانه‌ی (بهداشت و درمان) در دولت خوف و بلای روحانی نسل کشی وسیعی بخوانید در دست اجراست و افراد ناتوان و مسن و همچنین افرادیکه بیماری زمینه‌ای پیشرفته‌ی دارند و مددجویان بهزیستی ، معلولین ذهنی و جسمی ، جانبازان نخاعی و شیمیایی را از گردونه‌ی زندگی حذف که از این طریق هم دلِ کت خدا را جهت کم کردن تحریم ها به دست آورند و هم خرج دولت در سال باقی مانده را کاهش دهند.

دروغگوییِ مکرر مسئولین وزارتخانه‌ی (بهداشت و درمان) و همه گیر کردن عمدی بیماری در دی ماه ، بهمن ماه و عدم‌تعطیلی مراکز شیوع و عدم قرنطینه کردن شهرها و عدم کنترل رفت و آمد نوروزی حاکی از عمدی بودن این فرایند است.

 

انتهای پیام/*

برچسب ها: حسن عباسی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار