امسال به جای این طرح با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در ورودی اماکن متبرکه سعی شده تا به رفع شرایط موجود کمک شود. به همین دلیل برای نوروز ۹۹ با شعار «در خانه بمانیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم» به اطلاع‌رسانی برای قطع کردن زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم.
کد خبر: ۸۳۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 18 March 2020

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ممنوعیت پذیرش زائران و مسافران در مساجد و بقاع متبرکه استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور و شرایط حاد مازندران در ابتلا به این ویروس سبب شد که اماکن متبرکه و مساجد این استان نیز با تصمیمی سراسری تا اطلاع ثانوی پذیرای زائران و مسافران نباشند و برنامه‌های مرسوم ویژه تحویل سال و تعطیلات نوروزی نیز در این اماکن لغو شود.

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» بعدازظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا در کشور و به ویژه استان مازندران تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام سراسری امکان پذیرش زائر در اماکن متبرکه، از پذیرش زائران و مسافران در بقاع متبرکه معذوریم و درب همه اماکن مذهبی مازندران تا اطلاع ثانوی به روی عموم بسته است.

وی افزود: بسته بودن درهای ورودی مساجد و اماکن متبرکه و آستانه امامزادگان به معنی حضور نیافتن خادمان نیست و اذان‌های یومیه به طور مرسوم از بلندگوی مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان پخش خواهد شد. حتی خادمان هر روز در چند نوبت نسبت به ضدعفونی بقاع متبرکه اقدام می‌کنند و همه اقدامات بهداشتی برای آماده بودن اماکن متبرکه پس از این ممنوعیت رعایت می‌شود. اما حضور مردم و مسافران تا اطلاع ثانوی در این اماکن ممنوع است. همچنین نمازهای جماعت یومیه نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای هر ساله ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در امامزادگان استان گفت: با هدف رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفظ سلامت زائران و شهروندان، امسال هیچ برنامه‌ای در قالب برنامه ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه و آستانه مبارکه امامزادگان مازندران برگزار نمی‌شود و برنامه‌ای هم برای پذیرش و اسکان زائران و مسافران در زائرسرای امامزادگان نداریم.

حیدری جناسمی به لغو سخنرانی ابتدای سال رهبر انقلاب در مشهد اشاره کرد و گفت: دفتر مقام معظم رهبری نیز در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مراسم سخنرانی اول فروردین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هر سال در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد امسال برگزار نمی‌شود و ایشان به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.

وی به برگزار نشدن ویژه‌برنامه «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه مازندران نیز اشاره کرد و گفت: هر سال در این روزها طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شد. اما امسال به جای این طرح با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در ورودی اماکن متبرکه سعی شده تا به رفع شرایط موجود کمک شود. به همین دلیل برای نوروز ۹۹ با شعار «در خانه بمانیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم» به اطلاع‌رسانی برای قطع کردن زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم.

اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بنا بر تاکید مسئولان بر رعایت نکات بهداشتی، تجمع و تهیه و توزیع غذایی نذری در امامزادگان و بقاع متبرکه را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار