سردبیر روزنامه رأی الیوم شیوع ویروس کرونا را جنگی بیولوژیک دانست که آمریکا با هدف نابودی اقتصادی چین به راه انداخته است.
کد خبر: ۸۳۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 16 March 2020

عطوان: کرونا جنگی بیولوژیک است که در صدر آن هم آمریکا قرار دارد

به گزارش تابناک سمنان: عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، در سخنان تصویری‌  هفتگی‌اش  آمریکا را به انتشار ویروس کرونا در جهان و در اختیار داشتن واکسن آن متهم کرد.

او گفت: امروز می‌خواهم درباره سه جنگ با شما صحبت کنم. نخست، جنگی که بسیار مهم است و جنگ‌های دیگری که اهمیتش کمتر از این جنگ نیست. جنگ نخست جنگ کروناست. الان مسائل شفاف‌تر شده و مشخص شده که یک جنگ بیولوژیکی است و جنگ تصادفی نیست و در صدر این جنگ نیز آمریکا قرار دارد و چه بسا آمریکا این ویروس را به سراسر جهان سرایت داده است. جنگ دوم نیز جنگ نفتی است که بین سعودی و روسیه شعله‌ور شده و به هرج و مرج و کاهش قیمت نفت به کمتر از ۳۰ دلار در هر بشکه منجر و باعث فاجعه برای کشور‌های نفت خیز عرب خلیج (فارس) و کشور‌های دیگر شده است. جنگ سوم نیز جنگ نیابتی در عراق است. حزب الله عراق به شلیک موشک به پایگاه التاجی آمریکا اقدام کرد و این گروه انتقام فرمانده‌اش یعنی ابو مهدی المهندس را گرفت و دو سرباز آمریکایی و یک سرباز انگلیسی را کشت. آمریکا نیز به پایگاه‌های بسیج مردمی حمله کرد که به کشته شدن شش نفر منجر شد.

چرا ویروس کرونا با تأخیر به آمریکا رسید؟

این روزنامه‌نگار مشهور عرب در ادامه افزود: با جنگ کرونا آغاز می‌کنم. سخنگوی وزارت خارجه چین، جهان را با سخنانش -که گفت این ویروس را آمریکا ساخته و چه بسا ارتش آمریکا این ویروس را در چین برای انتقام از این کشور منتشر کرده است- به لرزه در آورد.
این مقام چینی مجموعه سئوالاتی را مطرح کرد و گفت چرا این ویروس با تأخیر به آمریکا رسید؟ چرا در بیمارستان‌های آمریکا این ویروس وجود ندارد چرا تعداد مبتلایان زیادی در آن وجود ندارد؟ آمریکا سیصد میلیون نفر جمعیت دارد.

عطوان افزود: سخنان این مقام چینی، جنجالی به پا کرد. ما در ویدیوی قبلی گفتیم نظریه توطئه این بار درست است. آمریکا‌ بسا در حال انتقام از چین است. آمریکا از چین شکست تجاری خورده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گره‌ای به نام چین و تجارت با چین دارد. چین ظرف کمتر از ده سال، آمریکا را به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی از صدرنشینی به زیر کشیده است. چین ظرف پنج سال نیز دلار را به زیر کشیده است و چین اکنون برای نظام جدید مالی برنامه‌ریزی می‌کند که به سلطه دلار پایان می‌دهد.

آمریکا برای نابودی اقتصادی چین از طریق جنگ بیولوژیک تلاش می‌کند

او اضافه کرد: چین با روسیه و کشور‌های متضرر از تحریم‌های آمریکا مانند ایران و ونزوئلا و هند همکاری می‌کند. نقش کنونی چین اکنون خیلی زیاد است. پیش‌بینی می‌شود چین به قدرت اول اقتصادی و قدرت نظامی تبدیل شود. اگر این نظریه درست باشد شاید همین باعث شده است آمریکا برای نابودی اقتصادی چین از طریق جنگ بیولوژیک و ویروس کرونا تلاش کند.

سردبیر رای الیوم در ادامه گفت: این مسئله جای بحث و بررسی دارد و همه جهانیان باید درباره این نظریه صحبت کنند. نخستین کشوری که در جهان از بمب‌های اتمی استفاده کرد کدامین کشور بود؟ آمریکا بود که در جنگ علیه ژاپن استفاده کرد. آمریکا از طاعون برای نابودی سرخ‌پوستان بهره گرفت و همه سرخ‌پوستان را تارومار کرد و بیش از یکصد هزار سرخ پوست در این جنگ از بین برده شدند.

عطوان در ادامه اعلام کرد: نظریه توطئه درباره اعراب نیز وجود دارد. ما بهای سنگینی پرداخت کردیم. آمریکا با دروغ سلاح‌های کشتار جمعی، عراق را نابود کرد. نظریه توطئه درباره لیبی نیز اجرا شد. با داستان دموکراسی و دیکتاتوری به لیبی حمله کردند و مشخص شد آنان می‌خواهند قذافی را بکشند و به شیوه اهانت باری او را کشتند و به ناموسش تعرض کردند و علتش نیز تلاشهایش برای ایجاد پول آفریقایی بود که می‌خواست پول اروپا و دلار را تحت‌الشعاع قرار دهد. ما نیز از جنگ‌های آمریکا آسیب دیده‌ایم.

او افزود: بعید نیست آمریکا این ویروس را تولید کرده باشد و به چین فرستاده باشد تا اقتصاد چین را نابود کند. رشد اقتصادی چین الان به کمتر از ۳ درصد کاهش یافته است که پیش از این ۷ درصد بود. اقتصاد چین به شکل اساسی نابود شد. صادرات چین به شدت کاهش یافته است و همه این‌ها زیر سر آمریکاست، اما صادرات آمریکا و اقتصادش سر جای خودش است و بیکاری‌اش کاهش یافته است.

ترامپ واکسن کرونا را دارد

سردبیر روزنامه رای الیوم در ادامه به احتمال مبتلاش شدن ترامپ به کرونا اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگر آن است که ترامپ با وزیر ارتباطات برزیل دست داد و با او در کاخ سفید و هیئت همراهش دیدار کرد و بعد مشخص شد وزیر ارتباطات برزیل به کرونا مبتلاست چرا به ترامپ چیزی نشد و خودش را قرنطینه نکرد؟ چون واکسنش را دارد و از این ویروس در امان است. نخست وزیر کانادا اعلام کرد خودش و همسرش مبتلا شده‌اند و خودشان را قرنطینه کرده‌اند تا مردم کانادا مبتلا نشوند. چرا ترامپ خودش را قرنطینه نکرد؟ این نظریه، سئوالات زیادی را مطرح می‌کند؟ آیا ترامپ سوپرمن است و کرونا با او کاری ندارد؟! مسئله دیگر آن است که ما درباره ابولا شنیده‌ایم و درباره ویروس آنفلونزای خوکی و مرغی شنیدیم که این مسائل در دنیا، جنجال به پا کرد و مردمان زیادی بر اثر ابولا و آنفلونزای خوکی و مرغی جان باختند.

عطوان گفت: الان جهان به لرزه در آمده است. این قطعا یک جنگ بیولوژیکی است. ایدز نیز بسیاری از مردم را به کام مرگ فرستاد و در جهان جنجال به پا کرد. الان دنیا بر اساس ارزیابی‌ها، بیش از ۶ تریلیون دلار به دلیل جنگ کرونا متضرر شده است. چرا بازار‌ها سقوط کرده است؟ من برایتان می‌گویم. من بر اساس تجربه روزنامه‌نگاری می‌گویم بازرگانان نخستین کسانی هستند که از حقایق مطلع می‌شوند. آن‌ها از این حقایق نیز از طریق کشور‌ها و دولت‌ها و به خصوص دولت‌های بزرگی مانند آمریکا و روسیه و چین مطلع می‌شوند. ممکن نبود بازار‌ها به خاطر آنکه چند هزار نفر مردند سقوط کنند. در برج تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ میلادی سه هزار نفر کشته شدند، اما بازار‌ها به این شکل سقوط نکردند. میلیون‌ها نفر در عراق به دلیل محاصره تحمیلی آمریکا به عراق و به دلیل حمله آمریکا شهید شدند، اما بازار‌ها سقوط نکردند و شرکت‌های هواپیمایی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار متضرر شدند. بازرگانان چگونه متوجه شدند و چگونه بازار‌ها سقوط کرد؟ چون آنان می‌دانند.

اگر جنگ بیولوژیک در میان باشد، انگلیس شریک آمریکاست

او همچنین اعلام کرد: بوریس جانسون نخست، وزیر انگلیس، و از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان ترامپ در بیانیه‌ای رسمی خطاب به ملت انگلیس گفت «مسئله بسیار خطرناک است و امکان دارد ۱۰ یا ۲۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شوند و ما ممکن است بسیاری از عزیزانمان را به دلیل این بیماری را از دست بدهیم». این سخن بسیار خطرناکی است چرا؟ چون اطلاعاتی دارد. انگلیس در همه جنگ‌های آمریکا شریک است. انگلیس اگر جنگ بیولوژیک در میان باشد در این جنگ شریک است همچنان که در جنگ عراق و جنگ سوریه نیز شریک است. این موضوع بسیار خطرناکی است و ویروس کرونا باعث نگرانی است. سقوط بورس‌ها به این شکل، خطرناک است.

عربستان از جنگ نفتی متضرر می‌شود

این روزنامه‌نگار باسابقه در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: به مسئله مهم دیگری یعنی جنگ نفت منتقل می‌شویم. نمی‌دانیم چرا محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، زمان کنونی را برای جنگ نفتی علیه روسیه انتخاب کرد. روسیه یک کشور بزرگ است و تنها شانزده درصد از بودجه روسیه به نفت متکی است. روسیه راضی نبود که به توافق اوپک در خصوص کاهش تولید نفت به میزان یک و نیم میلیون بشکه در روز پایبند باشد تا قیمت‌ها بالا بماند. ترامپ خوشحال است یا ادعا می‌کند که خوشحال است، چون وضع کنونی نفت باعث می‌شود قیمت‌ها برای شهروندان آمریکایی کاهش پیدا کند.

عطوان افزود: بیشتر کشور‌های نفت خیز، عربی مسلمان هستند مانند الجزایر و لیبی و کشور‌های عرب خلیج (فارس) و نیجریه که از کاهش قیمت نفت متضرر می‌شوند. عربستان نیز متضرر می‌شود. عربستان حدود ۶۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد و ممکن است در آینده به ۱۲۰ میلیارد دلار برسد. ذخیره ارزی کشور‌های عرب خلیج (فارس) نیز به دلیل کاهش قیمت بورس‌ها به نصف کاهش یافته است. بورس آمریکا بسیار بسیار متضرر شده است. همچنین بورس انگلیس و اروپا متضرر شده است. مسئله، بسیار خطرناک است.

اگر آمریکایی‌ها دنبال دموکراسی هستند، از عراق خارج شود

او درباره جنگ سوم هم گفت: من از بابت عراق نگرانم. آمریکا باید عقب نشینی کند، زیرا مجلس عراق تصویب کرده است همه نیرو‌های خارجی باید از عراق عقب‌نشینی کنند و به خصوص نیرو‌های آمریکایی از پایگاههایشان در عراق بروند. چرا آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند؟ آمریکا شش هزار نیرو در عراق دارد. از عراق چه می‌خواهند؟ عراق را ویران کردند چرا در پایگاه‌های عراق ماندند؟

سردبیر رای الیوم در ادامه خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: نیروهایتان را از عراق خارج کنید. مگر شما دنبال دموکراسی نیستید؟ پارلمان منتخب تصویب کرد از عراق بروید خب بیرون بروید. سلیمانی و ابو مهدی را ترور کردید. عراقی‌ها زمانی که آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی عراق را اشغال کرد مقاومت کردند. حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق تازه آغاز کار است و احتمالا تحولات خطرناکی نیز به دنبال خواهد داشت، اما آمریکا در نهایت با شکست از عراق خارج خواهد شد همچنان که دفعه گذشته از عراق خارج شد و همچنان که از افغانستان خارج خواهد شد، زیرا آمریکایی‌ها همواره در شرارت‌ها و اشغالگری‌ها و تهاجمات دست دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار