تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 16 March 2020

تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حناچی: تهران قرنطینه نمی‌شود، چون آمریکا ایران را تحریم کرده است

شهردار تهران گفت: در شرایط عادی و خوب اقتصادی می‌توانستیم اعمال قرنطینه کنیم، اما پلن‌های بعدی قرنطینه مثل تامین مایحتاج و جبران خسارت امکان اجرا در کشور ندارد و به همین دلیل اقدامات قرنطینه نمی‌تواند کامل اجرا شود. پیروز حناچی شهردار تهران که در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر حضور یافت گفت: در شرایطی کشور وارد موضوع کرونا شد که شرایط سخت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا را نیز پشت سر می‌گذاریم. وی ادامه داد: به توصیه‌های یکی از کشور‌های اروپایی پس از اعلام کرونا با وجود آنکه قرنطینه در آن کشور اجرا نشده است، اما اقدامات متفاوتی انجام شده است. شرکت‌های اتوبوسی: رزرو‌های مسافری برای تور‌های گردشگری لغو شده است. به شرکت‌هایی که بحران کرونا را حس کردند و باعث افت درآمد‌های آن‌ها شده است و نمی‌توانند کارکنان خود را نگه دارند، خسارات کامل پرداخت می‌شود. کارگرانی که بیکار شدند خسارت کامل پرداخت می‌شود و به کادر پزشکی و درمانی تا پایان بحران دو برابر حقوق پرداخت می‌شود. شهردار تهران گفت: شرکت‌ها تا پایان بحران از دادن مالیات و پرداخت اقساط معاف هستند و به افراد بالای شصت سال نیز توصیه شده است که در خانه بمانند و شهرداری وظیفه دارد نیاز‌های آن‌ها را تامین کند. /مهر

روحانی: چیزی به نام قرنطینه نداریم؛ نه امروز نه در ایام عید

حسن روحانی امروز یکشنبه و پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی اظهار داشت: موضوعات اقتصادی که مربوط می شود به شرایط حاضر و اینکه موضوع کرونا تاثیرگذار بوده در شرایط کسب و کار آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: اولا تصمیم جمع بر این بود و بر این تاکید کردیم که باید شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم و فعالیت اقتصادی علیرغم اینکه ما با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم، اما باید فعالیت اقتصادی عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود. وی ادامه داد: البته در بعضی کسب و کار‌ها به طور طبیعی شرایط مشکلاتی برا‌ی آن‌ها ایجاد کرده و ما در جلسه دنبال این بودیم بتوانیم به آن‌هایی که در این شرایط دچار مشکل هستند، کمک کنیم. رییس جمهوری با تاکید بر اینکه چیزی به نام قرنطینه نه امروز و نه در ایام عید نداریم و خدمات طبق روال به مردم ارایه می‌شود، گفت: هر گونه محدودیت در ستاد ملی مبارزه کرونا در تهران تصمیم گیری می‌شود.

انتقاد رئیس مدیریت بحران تهران از صداوسیما: ما سخت مشغول مقابله با کرونا بودیم، صدا و سیما می‌گفت، همه چیز خوب است

رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران: خاطرم هست در روز‌هایی که ما سخت مشغول اقدامات مقابله با کرونا بودیم، وقتی تلویزیون را نگاه می‌کردیم، می‌گفتند همه چیز در حال خوب شدن است، حتی ما هم انگیزه مان را از دست می‌دادیم و می‌گفتیم شاید اشتباه از ماست. اینطور برخورد کردن آدم را سست می‌کند. ما الان در شیب مبارزه هستیم نباید کاری کنیم که مردم سست شوند. وی ادامه داد: در جنوب شهر تهران، بسیاری از مردم زندگی عادی خودشان را دارند. درآمد خیلی‌ها در جنوب شهر روزانه است. این را ما باید درک و به این افراد کمک کنیم. دولت و نظام باید به این قشر کمک کنند و مطمئن باشید آن‌ها وقتی بدانند که وضعیتشان تضمین است خوب گوش می‌کنند. بسیاری از کشور‌های دیگر هم همین کار را کرده اند. وی افزود: باید مسائل را طوری بگویید که مردم باور کنند مشکل را. ما در مورد کرونا همه جانبه نیستیم و مسائل اقتصادی برای ما مهم است. ما باید ۲۰ روز، یک ماه و ... مسائل اقتصادی را بگذاریم کنار و دولت و حکومت باید تصمین بدهد به مردم که نگران نباشند. در همین صداو سیما وقتی ما تو صداوسیما میخواهیم حرفی بزنیم نباید بگویند که این حرف شما باید به بخش بازرگانی برود، چون تبلیغ شهرداری و ... می‌شود. تو شهرداری هم باید رعایت کنیم و انصافا هم رعایت شد و باید مسائل اقتصادی را کنار بگذاریم.

ادامه مرگ بر اثر مصرف الکل: اصفهان ۷ نفر

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد مشکلاتی که مصرف الکل ایجاد کرده است، گفت: تا الان ۷ مورد مرگ ناشی از مصرف الکل در استان اصفهان داشته ایم. متاسفانه الکل‌های تقلبی به شکل خوراکی یا بخور دادن استفاده شده است که متاسفانه منجر به فوت شده و تعدادی هم نارسایی کلیه پیدا کرده اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سازمان تامین اجتماعی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی نیست و مداخله‌ای در نحوه تعامل بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای پرسنل آن‌ها نداریم.

تست کرونای جهانگیری منفی شد

دفتر معاون اول رییس جمهوری در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از الطاف محبت‌آمیز قشر‌های مختلف مردم که در طول دو هفته اخیر پیگیر وضعیت سلامتی وی بودند، اعلام کرد: به فضل الهی اسحاق جهانگیری با بهبودی کامل در محل کار حضور یافته است. در این اطلاعیه آمده است: با قدردانی از الطاف محبت آمیز قشر‌های مختلف مردم و علاقه‌مندان اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری که در طول دو هفته اخیر پیگیر وضعیت سلامتی ایشان بودند، به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند، از روز شنبه مورخ ٩٨/١٢/١٠ با مشاهده آثار سرماخوردگی و با معاینه پزشک به استراحت و درمان در منزل توصیه شدند. این اطلاعیه می‌افزاید: از آنجایی که رعایت دستورات پزشکی به ویژه در این روز‌ها برای همه لازم الاجراست و وی نیز خود را ملزم به رعایت توصیه‌های پزشکی می‌دانند، اما کار‌های مرتبط با هماهنگی وزراتخانه ها، دستگاه‌های مسئول و استانداری‌ها به ویژه امور مربوط به مقابله با ویروس کرونا را انجام داده اند که به تناسب اخبار آن از طریق رسانه‌ها منتشر شد. در این اطلاعیه آمده است: به فضل الهی امروز پس از دوهفته با انجام تست کرونا و منفی شدن آن با بهبودی کامل به محل کارشان برگشتند و کار خود را سر گرفتند.

قفسه‌های پر از دستمال توالت تهران و توئیت سفیر انگلیس

حناچی: تهران قرنطینه نمی شود چون آمریکا ایران را تحریم کرده است /روحانی: چیزی به نام قرنطینه نداریم؛ نه امروز نه در ایام عید/انتقاد رئیس مدیریت بحران تهران از صداوسیما: آنها می‌گفتند همه چیز خوب است/تست کرونای جهانگیری منفی شد

سفیر انگلیس در تهران با انتشار توییتی به رفتار هم‌وطنانش برای هجوم به فروشگاه‌ها در انگلیس و همچنین در دسترس بودن مایحتاج روزانه در فروشگاه‌های ایران، واکنش نشان داد. راب مک ایر با انتشار تصویری از قفسه‌های دستمال توآلت در فروشگاهی در صفحه توییترش نوشت: خرید امروز در تهران. همان چیزی که شما نگرانش بودید. توئیت سفیر انگلیس در واکنش به رفتار هموطنانش است که در عرض یک ساعت فروشگاه‌های انگلیس را خالی کردند.

ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه

سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر شورای نگهبان راجع به لایحه بودجه ۹۹، به مجلس شورای اسلامی خبر داد. عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: پس از چند روز کار فشرده، نظر رسمی شورای نگهبان در قالب ایرادات شرعی، قانون اساسی و برخی ابهامات به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

تولیت آستان قدس رضوی: زیارت امام رضا (ع) را به بعد از عبور از شرایط حاضر موکول کنید

حجت‎الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: از همه مردم متدین، نوع‌دوست، خیر و نیکوکار کشورمان درخواست می‌کنم در این شرایط به فکر هم‌نوعان خود باشند. وی افزود: افرادی پس از شیوع بیماری، بیکار شدند و کارشان را موقتا از دست داده‌اند. در شرایط فعلی متأسفانه کارگران روزمزد همان درآمد مختصرشان را نیز از دست داده‌اند. از مردم عزیز و نیکوکار درخواست می‌کنم که به این قشر از جامعه حتما توجه داشته باشند. حجت‎الاسلام والمسلمین مروی در ادامه درخصوص اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه داد و گفت: ما در آستان قدس وظیفه خود می‌دانیم در حد مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه مسائل اقتصادی به کمک مردم بیاییم و امکانات این مجموعه را در اختیار عموم مردم قرار دهیم. بر اساس اعلام آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا کشور نسبت به پرهیز از هرگونه اجتماع تأکید کرده است و از آن‌جایی که این ویروس عمدتا از طریق اجتماعات انسانی منتقل می‌شود، از مردم عزیز کشورمان درخواست می‎کنیم که امسال برنامه‌های حرم مطهر رضوی را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های رسانه ملی دنبال کنند و معلوم نیست که اگر به مشهد مشرف شوند بتوانند به زیارت امام هشتم (ع) نائل شوند؛ لذا درخواست ما این است که زیارت را برای بعد از عبور از این مرحله بگذارند.

دلجویی وزیر آموزش و پرورش از معلم آستارایی

وزیر آموزش و پرورش در حساب توئیترش نوشت: به احترام معلمی که هفده سال پس از بازنشستگی هنوز عشق معلمی در وجودش است و با تلاش فراوان در حال کار با تکنولوژی‌های روز است برپا! ‏خودم هم ایستاده در تماس تلفنی با خانم صفایی مراتب احترام و افتخارم را به ایشان ابلاغ کردم.

هیچ تقابلی میان احکام شرعی و دستورات بهداشتی وجود ندارد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه هیچ تقابلی میان احکام شرعی و دستورهای بهداشتی وجود ندارد، گفت: اسلام نسبت به حفظ جان بسیار تأکید دارد. آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: متأسفانه یک گروه جانب افراط را طی می‌کنند و همه افکار و اندیشه‌ها را متوجه عوامل ظاهری این عالم می‌کنند و یک گروه هم جنبه تفریط را طی می‌کنند و فقط مساله دعا و تضرع و استمداد از خدای تبارک و تعالی را مطرح می‌کنند. اگر این روز‌ها افرادی مریض هستند، مبادا این را کتمان کنند، به طبیب مراجعه و با او ارتباط برقرار کنند حفظ نفس واجب است. اما در کنارش خدا می‌فرماید بدان که طبیب وسیله است، قرص داروست، اما شفا دست خدای تبارک و تعالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار