مهاجم تیم ملی فوتبال ایران عملکرد بسیار خوبی در رقابت‌های فصل جاری لیگ روسیه داشته است.
کد خبر: ۸۳۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 16 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و زنیت سن پترزبورگ با ثبت نخستین هت تریک خود در دیدار‌های باشگاهی مقابل اورال در هفته بیست و یکم لیگ برتر روسیه توانست نقش پررنگی در برتری ۷ بر یک زنیت سن پترزبورگ ایفا کند.

این مهاجم ۲۵ ساله با به ثمر رساندن ۳ گل در این دیدار به رتبه سوم جدول گلزنان لیگ صعود کرد تا بار دیگر شانس خود برای کسب عنوان آقای گلی لیگ روسیه را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد. سردار یک گل از ۱۰ گل خود را از روی نقطه پنالتی زده است.

آزمون که سال گذشته با ۱۲ گل پس از فدور چالوف، مهاجم تیم زسکا مسکو در رتبه دوم جدول گلزنان لیگ روسیه قرار گرفت، امسال برای رسیدن به آقای گلی مسابقات حریفان سرسختی پیش رو دارد که اصلی‌ترین آن‌ها که اکنون با ۱۳ گل صدرنشین جدول گلزنان است، آرتم زیوبا هم تیمی خودش در زنیت و مهاجم تیم ملی روسیه است.

 

این مهاجم ۳۱ ساله تاثیرگذارترین بازیکن لیگ است چراکه با ارسال ۸ پاس گل در کنار سلیم خان باکائف، وینگر اسپارتاک مسکو برترین پاسور مسابقات هم است. هرچند سردار در ۵۰ بازی ملی ۳۲ گل برای ایران زده، اما زیوبا در عرصه ملی با وجود اینکه ۶ سال بیشتر از آزمون دارد آمارش ضعیف‌تر است. او ۲۴ گل در ۴۲ بازی وارد دروازه حریفان تزار‌ها کرده است.

دیگر رقیب جدی سردار در جمع گلزنان لیگ روسیه الدور شومورودف، مهاجم ۲۴ ساله تیم ملی ازبکستان است که به دنبال جدایی سردار آزمون از تیم روستوف، در تابستان ۲۰۱۷ جانشین او در این تیم شد و اکنون هم با ۱۱ گل در جایگاه دوم ایستاده است. برخلاف زیوبا که چهار گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده شومورودف هیچ پنالتی‌ای نزده است. او در ۴۲ بازی ملی ۱۹ بار موفق به گلزنی شده است.

به جز مهاجم گنبدی تیم زنیت یک بازیکن دیگر در لیگ روسیه هم ۱۰ گل زده که او الکساندر سوبولف، مهاجم ۲۳ ساله اسپارتاک مسکو است که از این تعداد ۲ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. البته او که از کریلیا سووتوف قرضی به جمع سرخ و سفید‌های مسکو پیوسته تاکنون برای تیم ملی روسیه بازی نکرده است.

گریگورژ کریچوویاک، هافبک ۳۰ ساله لهستانی تیم لوکوموتیو مسکو با آمار ۶۹ بازی و ۴ گل ملی و اوگنی لوتسنکو، مهاجم ۳۳ ساله تیم آرسنال تولا که سابقه ملی هم در کارنامه اش دیده نمی‌شود، با ۹ گل در لیگ روسیه، نزدیک‌ترین تعقیب کنندگان سردار ایرانی هستند و شانس خوبی برای آقای گلی دارند.

 

البته ذکر این نکته هم لازم است که آزمون در کنار زیوبا تنها نفراتی هستند که هم برای رسیدن به عنوان آقای گلی و هم بهترین پاسور گل لیگ روسیه شانس دارد. او همراه با آنتون زینکوفسکی، وینگر کریلیا سووتوف با ارسال ۶ پاس گل در رتبه سوم جدول بهترین پاسور‌های قرار دارد. الکسی لونوف (روستوف) و سرگئی کاچف (آرسنال تولا) با ۷ پاس در این جدول دوم هستند.

با این تفاسیر باید اعلام کرد سردار پس از زیوبا دومین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه است و همین عملکرد ۲ مهاجم اصلی زنیت سبب شده این تیم با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده اش در صدر جدول یعنی لوکوموتیو ۴۱ امتیازی شانس بسیار زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار