تمهیدات سازمان تامین اجتماعی برای کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان، مستنری بگیران و کارفرمایان:
کد خبر: ۸۳۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 15 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،مدیر کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان درخواست کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا ، به منظور حفظ سلامت خود قبل ازمراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیر حضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir درخواست های خود را ثبت و پی گیری کنند .
عباس نورمحمدی گفت: ثبت و پی گیری در خواست های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی از موضوعات مهم مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی است که در حال حاضر بسیاری از این خدمات از قبیل کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری ، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی از طریق در گاه خدمات غیر حضوری امکان پذیر است .
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین خدماتی که بیمه شدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کنند ، مربوط به دفترچه های درمانی است گفت : توصیه ما به افرادی که قصد دریافت خدمات و یا تمدید اعتبار یا دفترچه جدید دارند ، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب وکارگزاری سازمان تامین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیر حضوری در خواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه، خدمات درخواستی و یا تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود .
وی افزود: بیمه شدگانی که دفترچه های درمانی آنان تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار بوده است، برای تمدید آن نیازی به مراجعه به این سازمان ندارند و دفترچه های آنان تا پایان فروردین سال آینده دارای اعتبار خواهد بود . ضمن اینکه پس از تاریخ یادشده نیز می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این کار را انجام دهند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : دریافت لیست و حق بیمه نیز از مهم ترین موضوعات مربوط به کارفرمایان است که در حال حاضر نیز حدود 98 درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری تامین اجتماعی نیست .
نورمحمدی افزود : خدمات غیر حضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان ، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می کنیم تا حد امکان از خدمات غیر حضوری این سازمان استفاده کنند .
وی در باره چگونگی پرداخت حق بیمه خویش فرمایان، مشاغل آزاد و بیمه شدگان انفرادی نیز گفت: بیمه شدگانی چون صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، خادمان مساجد، کارگران ساختمانی، رانندگان، قالی بافان، شاغلان صنایع دستی و سایر بیمه شدگان انفرادی برای پرداخت حق بیمه بهمن ماه خود تا پایا فروردین مهلت خواهند داشت.
نورمحمدی افزود: در مورد آن دسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آرای کمیسیون های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ 1‏/12‏/98 بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نشده اند، ضرورتی به مراجعه برای ثبت اعتراض نیست و پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض هستند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ یادشده ثبت کنند و شعب سازمان مکلف اند پاسخ را نیز به صورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار