شیوع کرونا ویروس به نحوی برخی کشورهای جهان را درگیر کرده که موجب ایجاد شائبه تولید این ویروس توسط آمریکا شده است.
کد خبر: ۸۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 15 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: از زمانی که شیوع کرونا ویروس در جهان شروع شد تا امروز بیش از ۱۳۴ هزار نفر در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مبتلا شدند، این موضوع باعث شد تا بسیاری از کشور‌ها و حتی مقامات بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با آن وارد صحنه شوند.

از طرف دیگر کشور ما نیز از کرونا در امان نماند و حدود یک ماه پیش اولین مورد ابتلا به کرونا در ایران اعلام شد. تا این لحظه حدود ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر مبتلا در کشورمان بستری شدند که از این تعداد ۴ هزار ۳۳۹ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۶۱۱ نفر دارفانی را وداع گفتند.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

با شیوع این ویروس در جهان و افزایش میزان افراد مبتلا به آن برخی اظهار نظر‌ها این موضوع را مطرح کردند که کرونا ویروس یک ویروس جدید برای جنگ بیولوژیکی است که توسط ایالات متحده آمریکا تولید شده تا از طریق آن اقتصاد و قدرت رقبای خود را تضعیف کند، اما سوال اینجاست که این موضوع چقدر واقعیت دارد؟

کرونا ویروس؛ جنگ بیولوژیک یا بیماری طبیعی

با شیوع کرونا ویروس و اعلام آمار‌های رسمی کشور‌های جهان برخی‌ها این تصور را دارند که این ویروس جنگ بیولوژیک آمریکا است و در همین راستا مطالبی را مطرح کردند.

 

ولادیمیر ژیرینفسکی نائب رئیس دومای روسیه، آمریکا را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در چین معرفی کرد. او ضمن سخنرانی در جمع دانش آموزان و معلمان در موسسه تمدن جهانی گفت: آیا این کرونا ویروس یک ویروس جدید است یا یک فتنه؟ آمریکا همان مقصر است. اقتصاد! آمریکایی‌ها می‌ترسند که نتوانند بر چین غلبه کنند یا حداقل هم‌سطح آن باشند.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

ایگور نیکولین یک دانشمند و زیست‌شناس روس با طرح این پرسش که چینی‌ها از هزاران سال پیش حیوانات مختلف را می‌خورند، اما چرا طی ۲۰ سال گذشته بیماری‌هایی مانند ویروس کرونا در آن پدید آمده است و با اشاره به جنایت آمریکا در ایجاد آزمایشگاه‌هایی برای آزمایش‌های غیرمتعارف در خارج از آمریکا تأکید کرد ویروس کرونا سلاح بیولوژیک آمریکاست که از آن برای کنار زدن دشمنان خود از جمله چین و ایران استفاده می‌کند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه در یک سخنرانی ملی گفت تحلیل‌های بین المللی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس جدید کرونا ممکن است با هدف جنگ بیولوژیکی علیه چین و اقتصاد این کشور ایجاد شده باشد.

او در این مراسم گفت: ما باید صدای خود را بالا ببریم، توجه داشته باشیم و زنگ خطر را به صدا درآوریم. امیدواریم که ویروس جدید کرونا اسلحه جنگی نباشد که علیه چین و به طور کلی علیه مردم جهان مورد استفاده قرار گرفته باشد.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

مادورو با مطرح کردن نظریه توطئه بار دیگر انگشت اتهام را به سوی اقدامات خرابکارانه غرب و آمریکا گرفت. پیش از این نیز برخی از رسانه‌های عربی از احتمال بیولوژیکی بودن این ویروس که با هدف آسیب رساندن به اقتصاد جهانی ایجاد شده خبر داده بودند. البته در جهت مخالف این موضوع هم برخی کارشناسان معتقد هستند که این ویروس منشا حیوانی دارد و سائبه توطئه و ساخت ویروس توسط ایالات متحده آمریکا را رد کردند.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

رینگلد که کارشناس بیماری‌های واگیردار در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است درباره منشا ویروس کرونا گفت: من فرضیه توطئه را فورا رد می‌کنم. بر اساس آنچه می‌دانم، ما صرفا با چیزی روبرو هستیم که ریشه در حیوان دارد و بعد به انسان سرایت کرد همانطور که در مورد سارس و مرس شاهد این وضع بودیم.

ویلیام شافنِر مدیر پزشکی در بنیاد ملی بیماری‌های عفونی که یک سازمان مستقر در واشنگتن است نیز نظر مشابهی دارد.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

او در مصاحبه‌ای تلفنی گفت: تا آنجا که می‌دانم، هیچ دانشمند سرشناسی این موضوع را مطرح نکرده است. اکنون اطلاعات علمی وجود دارد که نشان می‌دهد کرونا درست مانند سارس یا مرس، پدیده‌ای طبیعی است.

حتی نشریه پزشکی لنست هم موضوع ساخت ویروس کرونا را رد کرده و با انتقاد از مطرح شدن این فرضیه آن را موجب لطمه زدن به جریان مقابله با ویروس کرونا دانسته است و در سرمقاله‌ای نوشت: سهولتی که به واسطه آن‌ها مسائل نادرست و توطئه‌ها می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های متعارف تکرار شوند و تداوم یابند، سلامت عمومی را در وضعی بد قرار می‌دهند.

سابقه‌ای سیاه از حملات بیولوژیک آمریکا

جنگ بیولوژیک شیوه‌ای است که ایالات متحده حداقل در هفت دهه اخیر استفاده از آن را علیه کشور‌هایی که منافع این کشور را به خطر می‌اندازد در دستور کار خود قرار داده که اوج بکارگیری این شیوه نیز به جنگ آمریکا با ویتنام و پس از آن بازمی‌گردد.

 

سلاح‌های بیولوژیکی به دلیل آثار مخرب و مرگباری که دارند، از جمله تسلیحات کشتار جمعی محسوب می‌شوند و اهمیت استراتژیک سلاح‌های بیولوژیکی برای ایالات متحده آمریکا با آن همه ادعای حقوق بشری درباره این موضوع است که تأثیر مخرب آنها حتی بر نسل‌های بعدی باقی می‌ماند.

این کشور در سال ۱۹۴۳ به دستور فرانکلین روزولت رئیس‌جمهور وقت برنامه سلاح‌های بیولوژیک خود را آغاز کرد. تحقیق درباره این سلاح‌ها در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم ادامه یافت و در طول این دوران آمریکا موفق شد انبار عظیمی از عوامل و سلاح‌های بیولوژیک به وجود آورد و از طریق آن‌ها بیش از ۷ مورد حمله بیولوژیکی را انجام داده است.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

آمریکا با تولید سلاح‌های بیولوژیکی چون باکتری باسیلوس آنتراسیس عامل بیماری سیاه‌زخم، فرانسیلا تولارنسیس باکتری عامل بیماری تولارمی یا تب خرگوش، بروسلا باکتری عامل بیماری تب مالت، باکتری کوکسیلا بورنتی عامل بیماری تب کیو، ویروس عامل آنسفالیت اسب ونزوئلایی، سم بوتولینیوم عامل بیماری بوتولیسم و عامل بیماری آنتروتوکسین B استافیلوکوکی حملاتی را در نقاط مختلف جهان انجام داده است، البته این موارد جدای از حمله شیمیایی به هیرشیما و ناکازاکی است.

راست و دروغ جنگ بیولوژیکی آمریکا با کرونا ویروس

البته ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقش ایالات متحده در شیوع این بیماری در چین اذعان کرد و گفت که شیوع کرونا در چین می‌تواند روند بازگشت مشاغل به ایالات متحده را تسهیل کند.

سابقه ایالات متحده در حملات بیولوژیکی بسیار سیاه است و از این روش تاکنون مردم بسیاری و حتی برخی شخصیت‌های سیاسی را ترور کرده، شاید چنین واکنشی به پخش کرونا ویروس هم به خاطر همین سابقه سیاه باشد؛ باید زمان داد تا واقعیت مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار