چند روزی بیشتر تا شروع سال نو باقی نمانده، اما این روزها برخلاف سالهای قبل دیگر از آن تب و تاب نزدیک نوروز خبری نیست. کرونا خیلی‌ها را خانه نشین کرده تا امسال نوروزی متفاوت‌تر از همه سالهای قبل پیش رو داشته باشیم.
کد خبر: ۸۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هرچند هرساله بسیاری از خانواده‌ها در این ایام چمدان‌هایشان را می‌بستند تا راهی سفر شوند و تعطیلات نوروز را خارج از شهر و دیارشان سپری کنند، اما شیوع کرونا باعث شده تعداد زیادی از این خانواده‌ها امسال را در منازلشان بگذرانند تا از سایه شوم ویروس کرونا در امان بمانند.

در مقابل هستند خانواده‌هایی که متاسفانه نسبت به هشدارهایی که داده شده بی تفاوت‌اند و راهی مسافرت شده‌اند تا هم برای مردم استان میزبان و هم خودشان خطرآفرین شوند.

علیرغم اینکه امسال تعدادی از استان‌های گردشگرپذیر کشور از جمله کرمانشاه اعلام کرده‌اند که میزبان مسافرین نوروزی نخواهند بود و حتی در روزهای محدودیت هایی در ورودی شهرها اعمال کرده اند، اما طی چند روز اخیر شاهد حضور تعدادی از این مسافرین نوروزی در کرمانشاه بوده‌ایم.

باوجود اینکه اکثر زیرساخت‌های اقامتی استان مانند اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها در این روزها تعطیل هستند، اما با معضلی به نام خانه مسافرهای غیرمجاز که تعدادشان هم در کرمانشاه کم نیست، مواجه شده‌ایم که اقدام به پذیرش این میهمانان ناخوانده می‌کنند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند.

اقدام این خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح شهر کرمانشاه باعث شده تا دادستان کرمانشاه از میراث فرهنگی استان بخواهد برای جلوگیری از فعالیت این واحدهای اقامتی وارد عمل شود.

علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت و گو با ایسنا بااشاره به فعالیت 50 خانه مسافر دارای مجوز در سطح استان، اظهارکرد: طبق ابلاغیه‌ای که به همه این واحدها دادیم، از آنها خواستیم تا پایان شیوع کرونا از پذیرش مسافر خودداری کنند.

وی اضافه کرد: به منظور رصد این واحدها، سرکشی‌های مستمری از آنها داشتیم که نتایج این بازرسی‌ها نشان داد بخش اعظم آنها دستورالعمل را اجرا و از پذیرش مسافر خودداری کرده‌اند.

معاون گردشگری استان معضل کنونی در بحث مراکز اقامتی را خانه مسافرهای فاقد مجوز دانست و گفت: هرچند در ماه‌های اخیر 80 خانه مسافر فاقد مجوز در کرمانشاه شناسایی شده و با آنها برخورد کرده‌ایم، اما درحال حاضر تعداد زیادی نیز مشغول به فعالیت هستند که شناسایی نشده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح شهر کرمانشاه بویژه در منطقه تاق بستان بالاست و در ماه‌های گذشته نیز اقدامات زیادی برای شناسایی آنها داشته‌ایم.

صابر اعلام کرد: پراکندگی خانه مسافرها در سطح شهر باعث شده تا نتوانیم به سرعت آن‌ها را شناسایی کنیم و البته آنهایی هم که شناسایی می‌شوند به دادسرا معرفی می‌کنیم تا با کمک پلیس اماکن آنها را پلمب کنند.

وی یادآورشد: تمام تلاش خود را برای شناسایی این واحدها بکار می‌گیریم و از مردم هم می‌خواهیم که در صورت مشاهده مواردی آن را به ما گزارش کنند تا امنیت و سلامت شهروندان در بحران کرونا به خطر نیفتد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار