سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان کرمانشاه گفت: ۶۵ درصد از ۹۴ مورد مبتلا به کرونا در استان را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلیل سکونت و یا سفر به استان‌های پرخطر، آلوده شده و پس از آن به کرمانشاه آمده‌اند.
کد خبر: ۸۳۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا در نشست تعدادی از دستگاه های عضو ستاد مقابله با کرونا در کرمانشاه با دادستان برگزارشد، بااشاره به تائید 94 مورد مبتلا و مرگ 10 نفر در استان به دلیل کرونا، اظهار کرد: هرچند که این آمار تا ظهر روز گذشته(جمعه) است و تعداد مبتلایان ما هر روز زیادتر می شود، اما کرمانشاه هنوز جزو استان های زرد کشور از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری است.

 

وی افزود: متاسفانه برخی استان های همسایه کرمانشاه در گروه نارنجی قرار گرفته اند که باتوجه به مجاورتی که با آنها داریم، نگرانی از افزایش انتقال آلودگی آنها به استان وجود دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان با اشاره به اینکه تعدادی از استان های مرکز کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته اند، اضافه کرد: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم 65 درصد از 94مورد مبتلا به کرونا در استان را کسانی تشکیل می دهند که آلودگی خود را از این استان های پرخطر گرفته و پس از آن به کرمانشاه آمده‌اند.

وی متذکرشد: باید تلاش کنیم تا در بحث کنترل ورودی های استان بصورت جدی تر اقداماتی داشته باشیم.

شکیبا در ادامه بابیان اینکه ستاد مقابله با کرونا در استان تاکنون مصوبات بسیار خوبی داشته، عنوان کرد: متاسفانه برخی از این مصوبات در راه اجرایی شدن با چالش هایی مواجه هستند و همین مسئله باعث شده تا حدود 50 تا 60 درصد این مصوبات به مرحله اجرا برسند.

وی با تاکید براینکه بیشتر نگرانی این ستاد در بحث انتقال بیماری متوجه اجتماعات است، عنوان کرد: یکی از کانون های این اجتماعات فعالیت تعدادی از صنوف است که مردم برای خرید کالاهای غیرضروری به آن سمت می‌روند.

رئیس مرکز بهداشت استان با استقبال از تعطیلی خودجوش تعدادی از این صنوف، اعلام کرد: هرچند صنوفی که در تامین مایحتاج مردم نقش دارند را تعطیل نکرده ایم، اما برخی شایعات باعث می شود که مردم برای خرید اقلام اساسی خود به سمت نانوایی ها، فروشگاه ها و... هجوم بیاورند که این نگران کننده است.

وی متذکر شد: باید با همکاری صداوسیما و دیگر رسانه ها به مردم آرامش و اطمینان خاطر بدهیم که این صنوف کماکان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

شکیبا در پایان با تشکر از همکاری خوب دستگاه های اجرایی استان با این ستاد، اعلام کرد: هرچند که امکانات این دستگاه ها با شرایط کنونی جوابگو نیست، اما همه تلاش خود را برای همکاری بکار می‌گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار