دبیر اجرایی ستاد دایمی خدمات سفر استان:
دبیر اجرایی ستاد دایمی خدمات سفر خوزستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای حفظ بهداشت همگانی، سفر به استان توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۳۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 15 March 2020

سیدحکمت‌الله موسوی اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، به لحاظ حفظ سلامت و بهداشت همگانی، به هم‌میهنان عزیز در خصوص سفر به استان خوزستان هشدار داده می‌شود چراکه قریب به اتفاق شهرستان‌های استان درگیر شیوع این ویروس هستند و خوزستان در شرایط کنونی همانند سایر نقاط کشورمان نمی‌تواند مقصد مناسبی برای سفر باشد.

وی ادامه داد: از اصلی‌ترین اهداف سفر، ایجاد روحیه نشاط، شادابی، آشنایی با آداب و رسوم جوامع محلی، بازدید از جاذبه‌های معنوی، تاریخی و گردشگری و... است که شرایط کنونی تأمین‌کننده هیچ‌ یک از این اهداف نیست و مضرات و خطرات حایز اهمیتی را برای مهمانان، میزبانان و حفظ سلامت عمومی در بر دارد و یقیناً از موانع اساسی قطع چرخه انتقال ویروس خواهد بود.

دبیر اجرایی ستاد دائمی خدمات سفر خوزستان با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی اظهار کرد: خون‌گرمی و مهمان‌نوازی رسم دیرینه و افتخار خوزستانی‌ها بوده و هست اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به هموطنان به صورت اکید توصیه می‌کنیم به استان خوزستان سفر نکنند.

وی با بیان این‌که همه مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، تاریخی، موزه‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی در ایام نوروز از چرخه پذیرش بازدیدکننده و مراجعه کننده‌ها خارج شده‌اند و تعطیل هستند، ادامه داد: براساس دستور رئیس ستاد خدمات سفر استان، پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس، کمپ‌ها، مأموریت‌سراها، زائرسراها، مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی و خصوصی، خوابگاه‌های دانشجویی، مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرها، خوابگاه‌های خصوصی، خانه‌ مسافر، باغ‌ویلا، بوم‌گردی‌ها و خانه‌مسافر ممنوع است و این مراکز مجاز به ارایه خدمات به مهمانان نوروزی نخواهند بود و هر گونه پذیرش ممنوع و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

موسوی با اشاره به این ‌که همه مراکز گردشگرپذیر استان تعطیل و یا با اعمال محدودیت‌های ورود مواجه هستند، افزود: براساس تصمیم و ابلاغیه شورای تأمین استان، همه اماکن گردشگری، محوطه‌های تاریخی و موزه‌های استان را تعطیل اعلام کردیم و این مراکز نیز تا اطلاع بعدی که پیش‌بینی می‌شود، پس از برچیده شدن آثار اشاعه ویروس کرونا و اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باشد، پذیرای گردشگران نخواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین براساس دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همه برنامه‌های فرهنگی نظیر جشن نوروزگاه‌ها و رویدادهایی که باعث تجمع و یا ترغیب سفر می‌شوند را در نوروز لغو کردیم و برگزار نخواهند شد.

دبیر اجرایی ستاد دایمی خدمات سفر خوزستان در ادامه به ضرورت ایجاد هماهنگی برنامه‌های تدوین‌شده با اقدامات پیش‌بینی شده در ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره و تأکید کرد: اولویت ما حفظ سلامت جامعه، همراهی و هماهنگی کامل با ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان و لبیک به اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه است.

وی افزود: براساس دستور استاندار خوزستان و رییس شورای تأمین استان، همه مبادی و مسیرهای ورودی و خروجی استان به منظور تشدید نظارت‌ها، با استقرار نهادهای ذی‌ربط نظامی و انتظامی، پایش و کنترل جدی می‌شوند.

براساس اعلام میراث فرهنگی خوزستان، موسوی توصیه کرد: از همه مردم خوب کشورمان خواهشمندم در منازل خود باقی بمانند تا به یاری خدا، نوروز را با سلامتی و شادابی در کنار خانواده و در کانون گرم خانواده سپری کنند و از هر نوع سفر درون‌شهری و یا برون‌شهری، درون و یا برون ‌استانی اکیداً خودداری کنند، سفر به خوزستان را در وضعیت فعلی از برنامه‌های خود حذف کنند و به بعد از چالش موجود و رفع کامل اثرات شیوع ویروس کووید ۱۹ موکول کنند تا سعادت داشته باشیم و میزبانانی لایق برای هم‌وطنان بوده و با گشاده‌رویی و تأمین کلیه مایحتاج اولیه پذیرای مهمانان، حبیبان خدا، باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار