رئیس پلیس فتای استان فارس درباره پیام‌هایی که از طرف افراد ناشناس مبنی بر دریافت ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 12 March 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: با توجه به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مبنی بر ارائه 100 گیگ اینترنت رایگان به کاربران دارای اینترنت ثابت، شاهد این موضوع هستیم که کلاهبرداران سایبری از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای افراد می‌کنند.

وی ادامه داد: اکثر این پیام‌ها دارای یک لینک (آدرس اینترنتی) است که از کاربر می‌خواهند برای دریافت اینترنت رایگان بر روی آن کلیک کنند.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: کلیک کردن بر روی لینک‎‌های ارسال شده از طرف افراد ناشناس ممکن است منجر به نصب بدافزارهای جاسوسی بر روی گوشی افراد و یا اینکه کاربران را به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) هدایت ‌کند.

 

سرهنگ سلیمانی گفت: کاربران نباید به هیچ وجه مورد فریب این دست تبلیغات اعم از دریافت شارژ رایگان، دریافت حجم اینترنت رایگان، اد کن جایزه بگیر و ... قرار گرفته و به هیچ وجه اقدام به نصب این‌گونه نرم‌افزارها نکنند.

رئیس پلیس فتای فارس گفت: کاربران به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از نرم‌افزارهایی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده و رایگان برای نصب قرار دارد، می‌تواند یک بد‌افزار باشد که اقدام به جاسوسی از سیستم ویا سوء‌استفاده از اطلاعات و امکانات سیستم کند.

وی در پایان افزود: کاربران درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار