پرسش‌های عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک رضوی:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "خودسانسوری به شکست کرونا کمک نمی‌کند" خواستار اعلام آمار مشکوکان به کرونا به مردم شد.
کد خبر: ۸۳۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 12 March 2020

دکتر رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک رضوی اظهار کرد: در حال حاضر آمار قربانیان بیماری‌های حاد تنفسی را از فوتی‌های ثابت شده کرونا جدا می‌کنند درحالیکه احتمال اینکه بسیاری از این افراد نیز براثر کرونا جان باخته باشند وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که مگر خدای نکرده وبا و سل آمده که آمار قربانیان بیماری‌های حاد تنفسی را از کرونا جدا می‌کنند؟! افزود: متوفیانی که از آنها آزمایش کرونا گرفته نشده یا نتیجه آزمایش آنها هنوز تایید نشده را به عنوان بیماری حاد تنفسی ثبت می‌کنند که احتمال کرونا داشتن اکثریت آنها بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: اگر آمار فزاینده بیماران مشکوک به کرونا را مرور کنیم متوجه می‌شویم که اگر در روز ۸ اسفند در مشهد ۱۲۰ نفر بوده در تاریخ ۲۰ اسفندماه امسال به حدود ۱۲۲۵ نفر رسیده که این میزان رشد بشدت نگران کننده و نشانگر کافی نبودن اقدامات کنترلی تحت مدیریت نهاد خدوم وزارت بهداشت است که وظیفه‌اش نه مقابله بلکه درواقع درمان بیماران است.

دکتر شیران با اشاره به تجربه فرماندهی جنگ در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ برای مقابله هدفمند و هوشمندانه به رزمندگان اطلاعات واقعی داده می‌شد و به عنوان نمونه به آرپیجی زن می‌گفتیم که تیربار دشمن دقیقا کجاست و به چه میزان در تیررس قرار داریم و این آگاهی دادن باعث پاسخ موثر و کوبنده بود.

وی با طرح این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که تلفات کرونا بسیار زیاد و پرشمار نشود!؟ اذعان کرد: بهترین راهکار شکست کرونا قطع زنجیره بیماری است درحالیکه بسیاری از کارخانجات و کارگاهها درحال فعالیت کمافی‌السابق هستند و سرویس رفت و آمدشان هم برقرار است و کارمندان و کارگران همچنان فعالند و همچنان از قم و گیلان و تهران و سایر استان‌های درگیر به مشهد و خراسان رضوی زائر می‌آید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت امکانات و تجهیزات و کادر درمانی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: فردی که ریه‌اش درگیر کرونا می‌شود می‌بایست در محلی بستری شود که دارای امکانات مانیتورینگ و دستگاه تنفسی بوده و تحت نظر کادر مجرب و در فضایی بهداشتی باشد که درحال حاضر و درصورت کمبود تخت‌های بیمارستانی، کادر درمانی مازاد متخصص و سوله‌هایی با این امکانات یا هتلی با چنین ویژگی‌هایی پیش‌بینی نشده است.

این نماینده خانه ملت همچنین خواستار فراخوان دکتر و پرستارهای بازنشسته و دانشجویان مستعد این رشته‌ها و نیز داوطلبان و امدادگران و نیروهای درمانی هلال احمر برای جنگ با کرونا و دربازه‌های زمانی مشخص و محدود کاری برای جلوگیری از کم‌رمقی و مستهلک شدن نیروها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار