در همدان هم چند روزی است که شایعه ورود تعدادی از اهالی قم و تهران در اوضاع و احوال ناخوشایند این روز‌ها مردم را نگران کرده و مسئولان استان برای مدیریت بهتر اوضاع تدابیری اندیشیده‌اند.
کد خبر: ۸۳۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 11 March 2020
شایعه ورود مسافرانی از قم و تهران به همدان، در حالی مردم را نگران کرده که مسئولان برای مدیریت بهتر اوضاع، پذیرش مسافر در مراکز اقامتی، خانه‌مسافر‌ها و حتی میهمانسرا‌های دولتی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، کرونا این روز‌ها در حالی ناخوانده، میهمان شهر‌های مختلف ایران شده که مردم طبق سنت، خود را برای استقبال از بهار طبیعت آماده می‌کردند.

برنامه‌ریزی‌هایی که به یک باره تغییر کرد و کشور را در وضعیت ویژه و استثنایی قرار داد تا جایی که نه‌تن‌ها مسئولان و پزشکان، مردم را به ماندن در خانه و دوری از تردد‌های غیر ضروری دعوت کردند که برخی مراجع عظام هم بر این موضوع مهر تأیید زده و انتقال بیماری به دیگران را مشمول پرداخت دیه دانسته‌اند.

با این حال، برخی همه سفارش‌ها را پشت گوش انداخته و بدون توجه به تکلیف دینی و اجتماعی، عزم سفر کرده و نوروز را دو هفته زودتر آغاز کرده‌اند.

در همدان هم چند روزی است که شایعه ورود تعدادی از اهالی قم و تهران در اوضاع و احوال ناخوشایند این روز‌ها مردم را نگران کرده و مسئولان استان برای مدیریت بهتر اوضاع تدابیری اندیشیده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از نظارت بر خانه‌مسافر‌ها و مراکز اقامتی خبر داده و می‌گوید: بنا بر مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت شهروندان و با هرگونه اسکان و پذیرش مسافر در مسافرخانه‌ها و منازل استیجاری غیرمجاز در همدان برخورد می‌شود.

علی مالمیر بیان می‌کند: بر همین اساس کمیته‌ای متشکل از کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و عوامل نیروی انتظامی تشکیل و با بررسی میدانی در مناطق مختلف شهر نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان اقدام می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان نیز گفت: ضمن ارسال پیامک به مالکان خانه مسافر‌های مجاز و غیرمجاز در همدان برای بیش از ۲۰ باب خانه اخطاریه لازم مبنی بر خودداری از پذیرش مسافر صادر و ۶ واحد غیرمجاز که اقدام به اسکان مسافر کرده بودند؛ پلمب شده است.

علی خاکسار از مردم خواست تا در صورت مشاهده پذیرش مسافر، موضوع را به شماره ۳۸۲۷۴۹۴۶ اطلاع دهند.

دروازه‌های پایتخت تاریخ وتمدن ایران به روی مسافران نوروزی بسته شد

استاندار همدان نیز پیش از این اعلام کرده بود که به منظور حفظ سلامت مردم و کنترل ویروس کرونا، در ایام نوروز از پذیرش مسافر و گردشگر در استان همدان معذوریم.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه مردم در ایام نوروز و تعطیلات پیش از عید از سفر به استان همدان خودداری کنند، گفت: پذیرش مسافر در مهمانسرا‌های ادارات، مدارس و خانه مسافر‌ها ممنوع است.

به گزارش تسنیم، در جایی که بسیاری از تجمعات عمومی حتی نماز‌های جماعت و جلسات مذهبی برای پیشگیری از گسترش بیشتر بیماری تعطیل شده و در اماکن مذهبی نیز تمهیدات ویژه‌ای متناس با شرایط درنظر گرفته شده؛ جای تعجب دارد که چرا برخی به رویه سابق خود ادامه داده و در برابر دیگران احساس مسئولیت نمی‌کنند.

کرونا قابل کنترل است به شرط آنکه به توصیه‌های علمی توجه کرده و در کنار دل‌خواسته‌های خود به ضرورت‌های جامعه و حفظ حقوق دیگران اهمیت دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار