مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اهدای بیش از ۹۵۰۰ جلد کتاب در سه ماهه ی پایانی سال خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 06 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز اظهار کرد :در سه ماه پایانی سال جاری، بیش از ۹۵۰۰ جلد کتاب در موضوعات ادبی، مذهبی،دفاع مقدس و جنگ،آیینی، هنری،ورزشی،تخصصی،علمی،سیاسی،اجتماعی،و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان،به ارزش تقریبی یک میلیارد و نهصد هزار،ریال از سوی "کتابسرا"ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

وی گفت :فعالیت "کتابسرا"ی این اداره کل به عنوان مرکزی فرهنگی در راستای،دریافت و توزیع هدف مند کتاب به جوامع مختلف هدف،قابل توجه و مهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: "کتابسرا"ی این اداره کل تلاش داشته تا با برنامه ریزی های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف،کتاب های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقشی موثر در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

خودآموز تصریح کرد: جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، عشایر و روستاییان دوستدار کتاب،جایزه ی کتاب سال استان،دفاتر نشرکتاب در استان، مدارس دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی، کتابخانه های ادارات، نهادهای دولتی، مراکز فرهنگی،دفاتر نشریات محلی، موسسات فرهنگی هنری هنری، پایگاه ها و کانون های فرهنگی و هنری روستاهای استان،انحمن های تخصصی و حرفه ای،انجمن های ادبی (شعر و داستان) سطح استان،مراکز نظامی و انتظامی، بسیج هنرمندان،حوزه ی علمیه خواهران استان، جشنواره ی استانی داستان فیلمان،شیرخوارگاه بهزیستی استان،ستاد مرزبانی استان، مدیریت بانک مسکن استان،آموزشگاه های موسیقی، شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها،تجهیز کتابخانه ی روستای چاویز،مراکز بهداشتی و درمانی و... برخی از جوامع هدف کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که کتاب هادو منابع مطالعاتی اهدایی دریافت کرده اند.
خودآموز ادامه داد:

وی گفت: سیاست این اداره کل در توسعه و ترویج کتابخوانی به این جوامع محدود نشده،تجهیز و راه اندازی کتابخانه های پیرایشگاه های مردانه و زنانه،مجتمع های مسکونی، توسعه ی کتابخانه های عشایری و سیار (تاکسی کتاب)،افتتاح و راه انداری کتابخانه های کوچک در هر فصل (یک فصل چند کتابخانه)،تجهیز و راه اندازی و تامین کتابخانه های مناطق محروم و حاشیه ی شهر،از برنامه های توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در استان توسط کتابسرای این اداره کل خواهد بود که ان شاالله اجرا خواهند شد.

خودآموز تصریح کرد: ارزش تقریبی کتاب های اهدایی در سه ماه پایانی سال جاری، بیش از یک میلیارد و نهصد هزار ریال بوده که در نوع خود رکوردی قابل توجه در توسعه ی کمی و کیفی فرهنگ کتابخوانی، است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان از معاونت امورفرهنگی و رسانه ای ، کارشناسی بخش کتاب و نشر ، مسئول امورفرهنگی، مدیرموسسه ی فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همکاران این موسسه در اجرای برنامه های توسعه کتاب در استان تقدیر کرد./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار