دادستان عمومی و انقلاب آذرشهر با بیان این که آمار منتشر شده در فضای مجازی درباره تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های آن در آذرشهر غیرموثق است، گفت: برخی افراد با انتشار اخبار غیرموثق و خلاف واقع در مورد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان، فضای جامعه را ملتهب کرده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 03 March 2020

اکبر امراهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: انتشار برخی اخبار غیرموثق و خلاف واقع در مورد آمار مبتلایان بیماری کرونا و فوت ناشی از از این بیماری در آذرشهر موجب می شود تا امنیت روانی و فکری مردم به مخاطره بیفتد.

وی با هشدار به انتشار دهندگان شایعات در فضای مجازی شهرستان اظهار کرد: انتشار هر گونه اخبار کذب و غیر واقعی در مورد بیماری کرونا مشمول نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود و به شدت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت سواد رسانه ای مردم گفت: هرخبری که در فضای مجازی منتشر می شود، حتما نباید مورد اعتماد قرار بگیرد و مردم باید اخبار صحیح را از منابع خبری رسمی، مخصوصا صداوسیما کسب کنند.

دادستان آذرشهر یادآوری کرد: دستگاههای اطلاعاتی و قضایی آذرشهر فضای مجازی شهرستان را رصد می کنند و نشر دهندگان و مدیران گروه های مجازی متخلف که شایعات و اخبار کذب در خصوص بیماری کرونا را منتشر می کنند، منتظر برخورد شدید دستگاه قضایی باشند.

وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا در ایران، دشمنان ایران اسلامی در فضای سایبری فعال شده و با سوءاستفاده از فضای کرونایی جامعه اقدام به جنگ روانی، شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب در خصوص این بیماری می کنند و برخی افراد نیز از روی ناآگاهی سعی در بازنشر این اخبار خلاف واقع در فضای مجازی شهرستان دارند؛ برخی اخبار غیرموثق در فضای مجازی در خصوص تعداد مبتلایان ویروس کرونا در فضای مجازی آذرشهر منتشر می شود که تاکنون این اخبار از سوی دستگاه های متولی تایید نشده است.

دادستان آذرشهر همچنین با هشدار به محتکران مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان افزود: با شیوع این بیماری در کشور برخی افراد سودجو و فرصت طلب برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده را احتکار می کنند و دستگاه قضایی حسب دستور صریح رئیس قوه قضائیه با این گونه افراد بدون اغماض و با شدت برخورد خواهد کرد.

در شبانه روز گذشته شایعاتی مبنی بر فوت چهار نفر در آذرشهر به دلیل ابتلا به کرونا در فضای مجازی منتشر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار