تا امروز گمانه زنی های متعددی را در خصوص اولین فرماندار این شهرستان در سطح رسانه ها وفضای مجازی شاهد بوده ایم ،اما اینک استاندار ایلام بر سر سه گزینه به اجماع نهایی رسیده وقطعا فرماندار شهرستان هلیلان از بین سه گزینه ای خواهد بود که در پاراگراف های بعدی به تشریح سوابق اجرایی وسیاسی آنها خواهیم پرداخت .
کد خبر: ۸۲۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 02 March 2020

تابناک ایلام ::پس از سالها کش وقوس، در بهمن سال جاری دولت با ارتقاء بخش هلیلان به شهرستان موافقت کرد . با حضور امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در دهه مبارک فجر در بین مردم این منطقه ،تبدیل هلیلان به شهرستان جنبه رسمی به خود گرفت .

با توجه به در پیش بودن انتخابات بازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،موضوع انتخاب فرماندار این شهرستان به تعویق افتاد ،تا استاندار ایلام با فراغ بال بیشتری به این موضوع ورود نماید .

حقیقتا سالهاست مردم این منطقه رویای تبدیل شدن به شهرستان را در سر می پرورانند ،چرا که به این باور رسیده بودند که شاید مهمترین وتنها راه برای برون رفت از وضعیت فعلی و کاهش شکاف توسعه ای این منطقه به غایت محروم ،انتزاع از شهرستان چرداول و استقلال بودجه ای و تصمیم گیری مدیریتی باشد .

از اینرو با خط کشیدن بر دیگر مطالبات مهم خود ،تنها بر مقوله ارتقاء به شهرستان تمرکز نمودند تا اینکه با پیگیری های صورت گرفته،چندماه پیش  این مطالبه مهم مردم منطقه رنگ حقیقت به خود گرفت و در حال حاضر سایر پروسه های تکمیلی تبدیل و ارتقاء را پشت سر می گذارد.

هر چند با توجه به شرایط کشور و وضعیت دیگر مناطق ارتقا یافته استان در سالهای گذشته،وضعیت جدید  نمی تواند در کوتاه مدت این انتظار مردم را جامه عمل بپوشاند ،اما بی شک با استقراریک تیم مدیریتی دلسوز ،اهل چانه زنی وبدون تسامح وتساهل ،بخشی از این انتظار قابل تحقق است .

انتصاب  یک فرماندار دلسوز ،متبحر و آشنا به مشکلات مردم این منطقه و مهمتر از این بی حاشیه ،می تواند در شکل دهی وزمینه سازی برای تشکیل واستقرار این تیم کارساز واقع شود ،موضوعی که اینک در دستور کار مجموعه استانداری ایلام قرار دارد .

تا امروز گمانه زنی های متعددی را در خصوص اولین فرماندار این شهرستان در سطح رسانه ها وفضای مجازی شاهد بوده ایم ،اما اینک استاندار ایلام بر سر سه گزینه به اجماع نهایی رسیده وقطعا فرماندار شهرستان هلیلان از بین سه گزینه ای خواهد بود که در پاراگراف های بعدی به تشریح سوابق اجرایی  آنها خواهیم پرداخت .

براساس آخرین رایزنی ها و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته ،آقایان صیدرضا کریمیان ،سعید شهبازی و یاسر مامی از گزینه های مطرح شده برای تصدی فرمانداری هلیلان به حساب می آیند ،گزینه هایی که تا لحظه تنظیم این مطلب ،راههای متعدد بر سر انتخاب یکی از آنها بعنوان گزینه نهایی فرمانداری این شهرستان تازه تاسیس پیموده شده است .

صیدرضا کریمیان مدیر کل فعلی بحران استانداری ایلام که سابقه معاون فرمانداری شهرستان چرداول در دولت های گذشته  را در کارنامه خود دارد . سعید شهیازی رییس هسته گزینش استانداری ایلام که سابقه چندین سال سکانداری  بخشداری چوار در دولت نهم ودهم را تجربه نموده است .

یاسر مامی معاون فعلی فرماندار شهرستان چرداول که پس از انتصاب بعنوان اولین بخشدار بخش تازه تاسیس شباب ،چندسالی را در کسوت بخشدارشباب به تجربه خود افزوده است .

اگر چه تصور این است که  در نهایت بدلیل مولفه اثرگذاری همچون نوع گرایش سیاسی و نزدیکی به دولت، در نهایت تصمیم گیران استانداری بر سر یاسر مامی به اجماع برسند ،اما در عین حال یاسر جوان منشاء خدمات ارزنده ای برای شهرستان چرداول بوده وبخش قابل توجهی از نخبگان وسیاسیون ابن شهرستان همچنان بر استمرار حضور مامی در کنار فرماندار فعلی شهرستان بزرگ وحساس چرداول اصرار دارند .

 از سویی یاسر مامی بعنوان یک جوان تحصیلکرده ،با اخلاق وخوش آتیه باید مراحل رشد ،ترقی وپختگی را در جایگاه معاون فرمانداری چرداول طی نماید ،چراکه  بدلایلی همچون عدم کادرسازی در وزارت کشور در سالیان گذشته ،مجموعه فرمانداری شهرستان چرداول نبایستی از نیروهای کارآمد وتاثیرگذاری همچو  ایشان تهی شود .زیرا خلاء چنین نیروهایی در شهرستان مهم چرداول وآسیب های ناشی از آن برای آینده مدیریتی شهرستان از دور هویداست .

از اینرو لازم است استاندار ایلام با بررسی دقیق وجزء به جزء کارکرد ،سوابق و توانمندی های دو گزینه دیگر؛ یعنی کریمیان وشهبازی، از بین این دو فرماندار هلیلان را منصوب نماید. از آنجاییکه بخش اعظمی از مردم هلیلان با تمرکز بر آثار ارتقای این بخش ،توسعه زودرس هلیلان را بر بستر این تغییر وتحول جستجو می کنند ،فرماندار جدید هلیلان از اثر گذاری بی حد وحصری در تامین نظر مردم وامید آفرینی  یا دلمردگی ویاس آنان از روند توسعه برخوردار خواهد بود.

حال باید منتظر ماند ودید ،هلیلانیها در نهایت مردی از جنس و گویش خودشان را بر صندلی فرمانداری این شهرستان حدیدالتاسیس مشاهده خواهند کرد یا مرد این روزهای مدیریت بحران های متعدد استان،با تکیه بر سوابق مدیریتی اش ،رل مدیریت این شهرستان را در دست خواهد گرفت .

بی گمان فرماندار جدید هرکدام از گزینه های فوق باشد، راه سخت وسنگلاخی دور ودرازی را در پیش خواهد داشت که بیشتر مردم این منطقه از هم اکنون بی توجه به مسایل ومشکلات کلان کشور در تمامی حوزه ها ،از زیر دستان بر روی ابرو گرفته  خود فقط انتهای این راه را می نگرند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
یعنی واقعا بهتر از این سه نفر در این استان فرد دیگری برای این مسئولیت وجود ندارد.
لطفا از تشنگان پست و معروف شدن در این پست استفاده نشود. این منطقه از استان بسیار بسیار محروم است و بهتر است فردی کار بلد این مسئولیت را برعهده بگیرد و هر 6 ماه ازش بیلان واقعی کاری خواسته شود و از مردم منطقه نظر سنجی شود که چقدر تاثیر داشته است. شاید به جرات بتوان گفت که هلیلان 10-20 سال عقب تر سایر شهرستانهای استان ایلام است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار