تابناک / در حالیکه ویروس کرونا در کشور به مرحله پیک انتشار رسیده هنوز هم اخبار کشف محصولات بهداشتی و ضدعفونی مرتبط با این بیماری داغ است و در مناطق مختلف کشور این افراد سود جو به دام افتاده‌اند.
کد خبر: ۸۲۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 02 March 2020

تابناک / در حالیکه ویروس کرونا در کشور به مرحله پیک انتشار رسیده هنوز هم اخبار کشف محصولات بهداشتی و ضدعفونی مرتبط با این بیماری داغ است و در مناطق مختلف کشور این افراد سود جو به دام افتاده‌اند.

در حالیکه ویروس کرونا در کشور به مرحله پیک انتشار رسیده هنوز هم اخبار کشف محصولات بهداشتی و ضدعفونی مرتبط با این بیماری داغ است و در مناطق مختلف کشور این افراد سود جو به دام افتاده‌اند.

به گزارش روز نو :بنا بر حساسیت موضوع، دادستان کل کشور نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته است که اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد برابر ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی نه تنها جرم محسوب می‌گردد بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد. حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در این نامه‌ ضمن قدردانی از تلاش همه پزشکان و پرستاران و سایر دست اندرکاران جبهه مبارزه با ویروس کرونا بر آمادگی دادستانی کل کشور در برخورد با اخلالگران نظام سلامت تاکید کرد.وی در این نامه اخلال در نظام سلامت مردم را اقدامی مجرمانه در حد مجازات افساد فی الارض عنوان کرده و خواستار اعلام موارد احتکار، عدم عرضه مواد شوینده و ماسک و اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به دفتر دادستانی کل کشور شد تا با فوریت مورد پیگیری قرار گیرند. دادستان کل کشور در این نامه آورده است که نامه پر از درد و غم جنابعالی را برای شورای عالی امنیت ملی ملاحظه نمودم. منتظری در این نامه به مسئولان ذیربط در سراسر کشور تاکید کرده است که موارد مربوط اعم از احتکار، عدم عرضه مواد شوینده، ماسک و سایر اقلامی که در جهت پیشگیری یا درمان مبتلایان به کرونا موثر هستند را با قید فوریت به دفتر اینجانب ارسال و اعلام دارند تا نسبت به پیگیری آن بصورت فوق العاده اقدام گردد.وی همچنین در این نامه افزوده است: قوه‌قضائیه اقداماتی را در جهت مقابله با جرم مذکور در دست اقدام دارد که به زودی مراتب به اطلاع خواهد رسید. اما برخی اخبار رسیده در این باره حکایت دارد که فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک هزار و 134 لیتر الکل دارویی احتکار شده در اصفهان خبر داد.سرهنگ" محمدرضا خدادوست" گفت: با توجه به شرایط موجود و سوء استفاده عده ای سودجو برای احتکار کالاهای ضدعفونی‌کننده دراصفهان،شناسایی این افراد در دستور کار ماموران پلیس شهرستان اصفهان قرار گرفت. وی افزود: ماموران کلانتری 12 پس از اطلاع از دپو و احتکار مقادیر قابل توجهی الکل سفید در یک انبار در یکی از محلات این شهرستان پس از شناسایی انبار مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی وارد انبار شده و در بازرسی از محل 27کارتن 12 عددی و 90 کارتن 9 عددی اتنول 96درصد در مجموع یک هزار و 134 لیتر الکل سفید احتکار شده را کشف کردند.این مقام انتظامی افزود:در این راستا یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده، تحویل عوامل تعزیرات حکومتی شد.سرهنگ خدادوست خاطرنشان کرد: همواره افراد سودجود با بهره گیری ازجوروانی حاکم برجامعه اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم می کنند که اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت ضمن رصد بازار درخواست دارد شهروندان به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و...موضوع را برای اقدام قانونی ازطریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند. از سوی دیگر رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان خراسان رضوی از کشف
34 هزار عدد دستکش پزشکی و 20 هزار عدد ماسک احتکار شده از 2 واحد فروش تجهیزات پزشکی در مشهد خبر داد. سرهنگ "امید نودهی" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که 2 واحد صنفی تجهیزات پزشکی در مشهد، اقدام به احتکار و دپو ماسک و دستکش پزشکی می‌کنند؛ بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.وی افزود: تیم‌های مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و اداره صنعت، معدن و تجارت استان با هماهنگی مقام‌قضائی واحدهای صنفی متخلف را شناسایی و در بازرسی از این 2 مکان 34 هزار عدد دستکش پزشکی و 20 هزار عدد ماسک احتکار شده را کشف کردند.سرهنگ نودهی با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود 300 میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: با دستور مقام‌قضائی واحدهای صنفی مورد نظر پلمب و اقلام کشف شده تحویل نمایندگان اداره صمت استان شد. همچنین فرمانده انتظامی آستارا نیز از کشف 600 لیتر الکل احتکار شده خبر داد. سرهنگ "محمد نمازی" اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار مواد ضدعفونی کننده در شهرستان آستارا، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از تحقیقات و بررسی‌های نامحسوس مشخص شد فردی اقدام به احتکار مواد ضدعفونی کننده در یک انبارکرده‌ است، افزود: با اقدامات پلیسی انبار مورد نظر در یک باربری شناسایی شد.وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل‌ مورد نظر اعزام شده و در بازرسی از این مکان 600لیتر مواد ضدعفونی کننده از نوع الکل را کشف کردند.سرهنگ نمازی گفت: در این رابطه یک متهم 32 ساله به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده است.همچنین دو فرد سودجو که اقدام به فروش محلول‌های ضدعفونی‌کننده غیربهداشتی و تقلبی در منطقه آجودانیه تهران کرده بودند، از سوی ماموران کلانتری قائم دستگیر شدند.بدین صورت که اواخر هفته گذشته ماموران گشت کلانتری 164 قائم درحال گشت زنی در منطقه آجودانیه بودند که متوجه شدند راننده یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ در حال فروش مواد ضدعفونی‌کننده است که برای بررسی موضوع وارد عمل شدند، اما راننده و دیگر سرنشین نیسان، سوار برخودرو شده و از محل متواری شدند.با فرار دو نفر، تعقیب و گریز میان آنان و ماموران پلیس آغاز شد و پس از دقایقی خودروی مذکور متوقف و دو متهم دستگیر شدند که با انتقال آنان به مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفته و اقرار کردند که از شهرهای شمالی کشور به تهران آمده و ظرف‌های چهار لیتری محلول ضدعفونی‌کننده تقلبی را به قیمت یک میلیون و 120 هزار ریال به فروش می‌رساندند.خودروی متهمان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن 400 برچسب و هولوگرام جعلی مربوط به شرکت‌های معتبر الکل‌سازی نیز کشف و مشخص شد که محلول‌های ضدعفونی کننده، همگی تقلبی و غیربهداشتی هستند. اما متهمان همچنان اصرار داشتند این محلول‌های ضد عفونی اصل است که بازرس وزارت بهداشت با حضور در کلانتری عنوان کرد که این محلول‌ها فاقد تاریح تولید و انقضاء و غیربهداشتی است. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که برای دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار