تابناک گیلان/ شنیده ها حاکی از آن است که دسترسی برخی از مسولان و بعضا فرزندان آنها به امکانات بهداشتی مثل بیمارستان،کیت آزمایشگاهی، ماسک و ... نسبت به افراد عادی بیشتر است. در این ارتباط هفته گذشته از نمایندگان مجلس تست ویژه به عمل آمد و کیت ویژه در اختیار آنها قرار گرفت.
کد خبر: ۸۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 02 March 2020

تابناک گیلان/ شنیده ها حاکی از آن است که دسترسی برخی از مسولان و بعضا فرزندان آنها به امکانات بهداشتی مثل بیمارستان،کیت آزمایشگاهی، ماسک و ... نسبت به افراد عادی بیشتر است. در این ارتباط هفته گذشته از نمایندگان مجلس تست ویژه به عمل آمد و کیت ویژه در اختیار آنها قرار گرفت.

 

این در حالی است که مشاهدات خبرنگاران ما در شهر تهران حاکی از آن است که ماسک، الکل و دستکش پلاستیکی کم یاب است و داروخانه ها به مراجعان پاسخ منفی می دهند. البته وزارت بهداشت قول داده که این مشکل را حل خواهد کرد. چند هزار کیت آزمایش کرونا از چین به کشور وارد شده که مایه امیدواری است، اما تعداد کیت‌های آزمایش کرونا در ایران محدود است و تنها برای بیماران خاص و در معرض خطر باید قابل‌استفاده باشد.

ستاره صبح-مجلس شورای اسلامی و نمایندگان قوه مقننه با توجه به حضور بلندمدتشان در حوزه‌های انتخابیه در روزهای تبلیغات انتخابات مجلس، اولین مسئولان جمهوری اسلامی به شمار رفتند که اخبار ابتلایشان به ویروس کرونا منتشر شد.«احمد امیرآبادی فراهانی»، نماینده قم در مجلس نخستین فردی بود که نامش با این ویروس ناخوانده گره خورد. «مجتبی ذوالنونی»، دیگر نماینده حوزه انتخابیه قم در مجلس نیز به این ویروس چینی مبتلا شد. «محمود صادقی» و «معصومه آقاپورشاهی» نیز دو نماینده اصلاح‌طلبی بودند که بر اساس اخبار منتشرشده به این ویروس مبتلا شده‌اند. «ایرج حریرچی»، معاون وزیر بهداشت و از مسئولان مقابله با کرونا کنار «معصومه ابتکار»، معاون زنان رئیس‌جمهوری ازجمله مسئولان دولتی بودند که به ویروس کرونا مبتلا شدند و هم‌زمان از عزمش برای شکست آن سخن به میان آوردند.
در طول روز گذشته خبر ابتلای مسئولان به ویروس کرونا نیز متوقف نشد. در ابتدا اخباری تائید نشده از ابتلای «سید محمد میرمحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویروس کرونا منتشر شد. چندی بعد برخی کانال‌های تلگرامی و فعالان رسانه‌ای از به کما رفتن او سخن به میان آوردند که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام طی اطلاعیه‌ای این مهم را تکذیب و تأکید کرد که «اکسیژن خون این عضو مجمع تشخیص در حال افزایش است.» پس از او، نوبت به «فریدالدین عادل» فرزند «حداد عادل»، مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.
«مصطفی پورمحمدی»، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و وزیر دادگستری در دولت یازدهم حسن روحانی از دیگر مسئولان و چهره‌های شناخته‌شده جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که همچون عموم جامعه از ویروس کرونا در امان نمانده و به این بیماری مبتلا شده‌ است.شنیده ها حاکی است که تعداد دیگری از مسولان سابق و کنونی در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده اند. در همین حال متاسفانه محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم به کرونا مبتلا شد و دار فانی را وداع گفت.
دسترسی آقازاده‌ها به کیت تشخیص کرونا
تست کرونای فرید حداد عادل با واکنش‌هایی همراه بود به عنوان نمونه در یک صفحه ایستاگرامی وی آقازاده خطاب شده و آمده است: «با چه اولویتی کیت تشخیص کرونا برای شما استفاده شده است؟»
به گزارش همشهری آنلاین، فرید الدین حداد عادل روز گذشته در توییت‌هایی از ابتلایش به کرونا خبر داد و نوشت: «خب، کرونایی شدم؛ رفته بودم قم به مدرسه‌ سر بزنم که مبتلا شدم و الان قرنطینه‌ خانگی‌ام. از همه‌ دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مدرسه بابت پیام‌های محبت‌آمیزشون تشکر می‌کنم. سعی می‌کنم تجربه‌ این چند روز رو براتون بنویسم.» او ساعاتی بعد دوباره نوشت: «من رفتم قم ولی‌ خب نباید می‌رفتم. این ابتلا به اون سفر نمی‌ارزید پس به‌نظرم بهتره که سفرهاتون رو لغو کنید... فردای اون روز بدن درد پیدا کردم و نگران شدم. یکی از دوستان توصیه کرد تست بدهم. آزمایشگاه کیوان رفتم. البته باید علائم اولیه داشته باشید که تست بگیرند، من هم سرماخورده بودم و قم رفته بودم؛ تست گرفتند.»اظهارات توییتری فرید الدین حداد عادل با واکنش یک حساب اینستاگرامی منتسب به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه شده است و در انتقادی تند و صریح به اقدام فرید حداد عادل در یک استوری نوشت: «آقازاده محترم ؛ با چه اولویت و اندیکاسیونی کیت تشخیص کرونا برای شما استفاده شده است؟در حالی که به خاطر وجود کیت‌های محدود و شلوغی معدود آزمایشگاه‌هایی که توانایی تشخیص کرونا را دارند بسیاری از افراد پس از رفتن به ICU تازه مورد آزمایش قرار می‌گیرند ؛ هر روز بر تعداد آقازاده‌ها و مسئولینی که با خنده و خوشحالی خبر از کرونایی شدن می‌دهند افزوده می‌شود؟»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار