احتمال دارد رقابت‌های انتخابی جام جهانی با توجه به شیوع ویروس کرونا تا تیر ۹۹ طول بکشد که در این صورت برنامه ریزی لیگ برتر با تغییراتی اساسی مواجه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 02 March 2020

به گزارش  تابناک سمنان: پس از افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران سرانجام سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، تصمیم به لغو رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران و البته دیدار‌های این هفته لیگ‌های پایین‌تر گرفتند تا خیال باشگاه‌ها نسبت به سلامت بازیکنان و مربیان شان راحت شود.

با توجه به اینکه کرونا بسیاری از کشور‌های جهان را درگیر کرده است سازمان‌های بین المللی مانند فیفا و AFC هم یا بازی‌های زیر نظر خود را لغو کرده اند یا درصدد انجام دادن این مهم هستند. مانند کاری که کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به تعویق دیدار‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و تمام بازی‌های این دور که قرار بود بین روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه این هفته برگزار شود، لغو کرد.

از طرفی با توجه به افزایش شیوع این ویروس خطرناک در سطح قاره آسیا برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در این قاره که قرار بود در فیفا دی ماه مارس (فروردین ۹۹) انجام شود هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و احتمال دارد با تصمیم مسئولان ذی ربط در فیفا و AFC این بازی‌ها هم به تعویق بیفتد.

هرچند زمان مشخصی برای کاهش شیوع این بیماری مشخص نیست، اما شنیده می‌شود هرچه هوا گرم‌تر شود، میزان ابتلا به کرونا پایین‌تر می‌آید و وضعیت بهتر خواهد شد.

در چنین حالتی هرچند نمی‌توان به صورت قطعی درباره زمان بندی رقابت‌های به تعویق افتاده اقدام کرد، اما به نظر می‌رسد در صورتی که هفته پنجم و ششم مقدماتی جام جهانی در فروردین ماه برگزار نشود، نهاد‌های تصمیم گیرنده در فدراسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون به احتمال فراوان این ۲ هفته به تعویق افتاده را در خرداد ماه برگزار کرده و البته دیدار‌های نهایی مرحله دوم انتخابی جام جهانی را تا تیر ماه به تعویق می‌اندازند.

در واقع تیم ملی ایران که باید در روز‌های ۷ و ۱۲ فروردین به ترتیب به مصاف هنگ کنگ و کامبوج برود، این ۲ بازی را به ترتیب ۱۵ و ۲۰ خرداد انجام خواهد داد و دیدار‌های خانگی اش مقابل بحرین و عراق را به شرط موافقت AFC برای میزبانی ایران از نیمه تیر به بعد برگزار می‌کند.

در این حالت احتمال دارد سازمان لیگ مجبور شود بازی‌های لیگ نوزدهم و جام حذفی را تا اوایل تیر طول بدهد.

این موضوع تنها یک پیش فرض است و شاید با بهبود یافتن وضعیت همان برنامه قبلی برای انتخابی جام جهانی اعمال شود یا اینکه مدیران AFC تصمیم بگیرند با برگزاری دیدار ایران و هنگ کنگ در زمین ثالث برنامه بازی‌ها را تغییر ندهند.

به هر حال ویروس کرونا این روز‌ها به معضلی اساسی تبدیل شده که مسئولان کمیته مسابقات AFC و البته سازمان لیگ ایران را به استرس و سردرگمی عجیبی وادار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار