جمعی از کارگران شرکت هپکو به سخنان استاندار مرکزی مبنی بر "خوش قولی" شرکت هپکو! واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۲۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 02 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از فارس جمعی از کارگران شرکت هپکو با صدور بیانیه‌ای به سخنان استاندار مرکزی مبنی بر "خوش قولی" شرکت هپکو! واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: آقای آقازاده حدود 2 سال از حضور جنابعالی به عنوان استاندار استان مرکزی گذشته است، شما که از ابتدای حضور نوید تلاش های بی وقفه در راستای رفع مشکلات صنایع استان در کنار کارگران از جمله صنعت مادر تخصصی هپکو را دادید و سبب شدید کارگران این شرکت زخم خورده از خصوصی سازی ناعادلانه،به آینده شغلی خود و ماندگاری این شرکت عظیم و راهبردی، امیدوارتر بشوند.

از قول های مختلف مبنی بر برگزاری جشن تولید در هپکو تا 22 بهمن 96، حضور در جشن های کذایی محصولات باصطلاح جدید و تولید نشده در هپکو و متهم کردن کارگران به عدم همکاری با مدیری که در صبح یک روز کاری مدیر عامل هپکو بود و عصر همان روز رَختِ مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی تبریز را به تن کرد(بدون هیچگونه پاسخگویی و آنهم به شکل سراسر توهین آمیز به کارگران و به اصلاح مسئولین استانی)، گرفته تا قول های شما مبنی بر رفع مشکل هپکو ظرف دو هفته (البته هرگز مشخص نشد کدام دو هفته)، واگذاری هپکو به کنسرسیوم معدنی یا وزارت صمت،خبرهای خوب توئیتری جنابعالی، خبر قرارداد ۴۰ دستگاه بکهو سازمان همیاریها(که بعد ها این قرارداد با شرکت دیگری بسته شد)و چندین مورد و مثال دیگر....

شما اخیرا در گفتگویی با یکی از خبرگزاری‌ها  اظهار داشته اید که در جلسه هفته گذشته در هیات  دولت مقرر شده است،که مبلغ 220 میلیارد تومان به سازمان راهداری ها برای خرید ماشین آلات از هپکو تخصیص خواهد یافت و هپکو اگر "خوش قولی" کند از بن بست خارج خواهد شد!

باید به استحضار شما برسانیم که اولا، فقط جرایم ناشی از دیرکرد بدهی های هپکو که ثمره زحمات شبانه روزی!!! مدیرانِ منتخب آن دولت محترم است، سالیانه بالغ بر 200 میلیارد تومان است; بدهی سرسام آوری که از اجرای غلط سیاستهای واگذاری خصوصی سازی و عدم نظارت و بی عملی مسئولین دولت های قبلی و فعلی حاصل شده است(و هر چه اصرار بر حسابرسی مستقل می کنیم گویا گوش شنوایی نیست) و با وجود مدیرانِ ناکارآمد و بعضا مساله دار منتصب فعلی در این مجموعه و یار کشی های هدفمند ایشان و همچنین وعده های بدون آدرس مسئولین، قطعا این 220 میلیارد اگر هم اختصاص یابد، بصورت خوش بینانه بخش اعظمی از آن صرف تامین قطعات و مواد اولیه خواهد شد و دردی از هپکو دوا نخوهد کرد هر چند با توجه به تجربیات گذشته،در اختصاص آن هم تردید های بسیارجدی وجود دارد.

️ثانیا شما فرموده اید اگر هپکو "خوش قولی" کند،از بن بست خارج خواهد شد! البته این جمله شما به صورت هوشمندانه ای انتخاب شده که از همین ابتدا تمام بدعهدی ها و مشکلات و عدم نظارت مسئولین دولتی و مشکلات مدیران منتصب فعلی و قبلی شرکت هپکو را در زیر جمله ای به نام "خوش قولی" هپکو پنهان کرده است! تا اگر مدیرانی که هنوز تکلیف مشکلات مالیاتی گذشته شان مشخص نشده و تنها برای حضور اسمشان در هئیت مدیره هپکو حقوق های نجومی می گیرند،و تنها هستند که باشند...از این هشدار شما در امان باشند و بار دیگر فضای رسانه ای به سمت کارگران و عدم تعهد کارگران به شرکت و....به میل خودتان و خودشان بهره ببرید. 

گویا تمام قصاص این روزهای هپکو به دلیل گناهِ کارگرانش است!!!!

جناب آقای استاندار! مگر هپکو همین حالا در دست خودتان و مدیران منتصب خودتان نیست که می فرمایید اگر هپکو خوش قولی کند.

مگر در حال حاضر هپکو دولتی و تحت نظارت سازمان خصوصی سازی نیست؟؟؟

باز هم تاکید می کنیم در حالی که از طرفی کارگران این شرکت دارای بیش از 3 ماه حقوق و عیدی معوق هستند و تعدادی از آنها نیز به اتهام مطالبه صنفی حقوق هم اکنون در حال محاکمه در مراجع قضایی می باشند و بازنشستگان عزیز هم بیش از 2 سال است که منتظر تسویه حساب هستند، به نظر می رسد در سوی دیگر برخی مسئولین با انجام مصاحبه ها و وعده های خیالی در رسانه های مختلف در حالِ کمک به رشدِ سر سام آور قیمت سهام هپکو هستند.

پس بسیار ساده انگارانه است که تصور کنیم این 220 میلیارد ناجی هپکو با بدهی 1100 میلیاردی خواهد شد و احتمالا این مبالغ هم مثل سنوات گذشته صرف سفره های مدیران شرکت و سیاسی بازی برخی مسئولین خواهد شد.

در پایان برای چندمین بار فریاد می زنیم، کارگران سال هاست که جان و مال و آبروی خود را در این شهر فدای ماندگاری شرکت هپکو کرده اند و در بقای این شرکت از هیچ چیزی دریغ نکرده اند،که نتیجه آن سوسوی چراغ سوله های عظیم این شرکت است،(هرچند کم فروغ و پر هزینه)
شما و مدیران منتخب تان که چون مسافری می آیند و می روند،برای این شرکت چه کرده اید؟؟

به گزارش فارس برخی از مخاطبان فارس در سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «هپکوی مظلوم را یاری کنید» خواستار پیگیری مسائل این شرکت از مسئولان مربوطه شده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار