کد خبر: ۸۲۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 01 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه،شاید هیچ کسی از ما فکر نمیکرد کە روزگاری را در زندگی خود تجربە بنماید کە شاهد برگزارنشدن حج عمرە،تعطیلی نماز جمعە(۲۳ استان در ایران) و یا تعطیڵی یک ماهەی دانشگاهها و مدارس ،رستورانها،قهوەخانەها،مراسم فاتحەخوانی،عروسی و.....باشد.

آنچە کە کرونا در جامعە ما بە واقعیت تبدیل نمودە،مانند نرفتن بە عیادت بیماران و ممنوعیت ملاقات آنها (حتی در بیمارستانها)،بازداشتن بچەها از رفتن بە کوچە و بازی با همسالان خود، نرفتن دانش آموزان بە مدرسە و دوری از کلاس درس و همکلاسهایشانموارد نادر و عجیبی هستند کە تا حدود زیادی مشکلاتی را برای همەی افراد جامعە بالاخص افراد خانوادە و والدین دانش آموزان در نحوەی تعامل با شرایط پیش آمدە بوجود آوردە است.

اینجانب بعنوان یک فرهنگی،ضمن آرزوی سلامتی برای تک تک افراد جامعە و مصونیت ٱنها از این ویروس و بیماری خطرناک توصیەهایی را در مورد چگونگی پرکردن اوقات فراغت پیش آمدە برای فرزندانمان بە عرض والدین عزیز میرسانم  کە امیدوارم مفید واقع گردد.

۱.فضای داخل خانە را حتی الامکان شاد و مفرح نگاە داشتە و تلاش بنماییم کە توفیق اجباری پیش آمدە، بە فرصت مناسبی برای همدلی و تجدید محبت هرچە بیشتر با فرزندانمان تبدیل بگردد.

۲. زمان را طوری مدیریت بنماییم کە با سرگرم نمودن مناسب بچەهایمون،هوای کوچە و مدرسە را از سر آنها بپرانیم و از بودن در خانە و در کنارما، بیشتر از کوچە و مدرسە لذت ببرند.

۳. سعی بنماییم کە از وسایل و بازیهای موجود در خانە(فوتبال دستی،شطرنج،پازل) کە قبلا بە هر دلیلی کنار گذاشتە شدەاند ،استفادە نمودە و اوقات فرزندانمان را با آنها سپری بنماییم.

برای موفقیت والدین و اولیای عزیز در عملی نمودن موارد فوق،پیشنهادهای ذیل را در جهت مدیریت زمان یادآور میشوم:

الف: اوقاتی را برای بازی با بچەها بر اساس بازیها و وسایل موجود در خانە اختصاص دهیم (دو ساعت در شبانە روز)

ب: کتابهای درسی دانش آموزان را با آنها مرور بنماییم( دو ساعت در شبانە روز)

پ: کتابهای موجود در خانە و یا امانی از کتابخانەها را با آنها بخوانیم و معنی و تحلیل بنماییم (دو ساعت در شبانە روز)

ت: اوقاتی را برای رفتن بە فضای مجازی بە آنها بدهیم و در این اوقات حتی الامکان آنها را همراهی بنماییم (دو ساعت در شبانە روز)

ج: اوقاتی را بە تماشای فیلم ،کارتن و یا تماشای عکس ها و فیلمهای قدیمی خانوادگی با آنها اختصاص بدهیم(دو ساعت در شبانە روز)

چ: اوقاتی را برای بیرون رفتن از منزل و برای پیادەروی و ورزش دو نفرە با فرزاندانمان،البتە بدور از شهر و دیگر افراد اختصاص دهیم(دو ساعت در شبانە روز)

          ســـخــن آخــــر

هر چند راهکارهای اینجانب کامل و جامع نیستند،ولی پر کردن حدود دوازدە ساعت از اوقات فرزندانمان میتواند کار بزرگ و کم هزینەایی باشد کە امیدوارم بتوانیم آنها را عملی نماییم.

 ضمن آرزوی سلامتی مجدد برای همەی خانوادەها و همچنین مبتلا نشدن هیچ فردی از افراد جامعە بە ویروس کرونا
امید است کە همەی ما با برنامەریزی صحیح و بهتر،زمینەی هرچە پربار شدن اوقات فراغت پیش آمدە را فراهم بنمایێم و با سلامت، شادکامی و موفقیت این دوران مقطعی و گذرا را پشت سر بگذاریم .


ناصح محمودی دبیر انگلیسی مدارس متوسطەی پاوە ۱۰/۱۲/۱۳۹۸

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار