مثلاً «سل» بیماری فقرا نبود و ممکن بود شاهزاده باشی و در کاخ و شمال شهر تهران زندگی کنی ولی باز هم سل بگیری و تلف شوی... یا حتی شاعر و نویسنده و ادیب توانایی باشی ولی باز هم به دلیل بیماری از بین بروی... مثلاً مرحوم ملک الشعرای بهار و پروین اعتصامی در اثر ابتلاء به «سل» جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۲۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 28 February 2020

«تابناک کرمان»، حسن عباسی؛ برخلاف صحبت جناب حریرچیِ عزیز که چند روز مداوم در حال توزیع مخلصانه‌ی کرونا در «هیئت دولت» و «صدا و سیما» ، «وزارت بهداشت» بودند ، ویروس کرونا چندان هم دموکرات نبوده ، «فقیر و غنی» ، مسئول و غیرمسئول حالی‌اش می‌شود و می‌توان آنرا تطمیع کرد و رام کرد.

حکایت کرونای مسئولین ، کرونای مردم
امیدواریم ویروس کرونا به راه راست برگشته و همان کاری را با مسئولین محترم بکند که با سایر مردم می‌کند. در زمان‌های قدیم ویروس‌ها ، میکروب‌ها و عوامل بیماری زایِ دیگر ، پولکی نبودند و گول ظاهر افراد ، منصب و شغل آنها و میزان ثروت آنها را نمی‌خوردند.
مثلاً «سل» بیماری فقرا نبود و ممکن بود شاهزاده باشی و در کاخ و شمال شهر تهران زندگی کنی ولی باز هم سل بگیری و تلف شوی... یا حتی شاعر و نویسنده و ادیب توانایی باشی ولی باز هم به دلیل بیماری از بین بروی... مثلاً مرحوم ملک الشعرای بهار و پروین اعتصامی در اثر ابتلاء به «سل» جان خود را از دست دادند.
ولی متأسفانه به دلایل مختلف اجتماعی ، اقتصادی رفتار و منش عوامل بیماری زا تغییر و شبیه بسیاری از آدمها شیفته‌ی زر و زور و تزویر گشته‌اند.

ویروسهای کرونا پس از ورود به کشور ایران به دو گروه تقسیم شده‌اند؛

کرونای مسئولین و
کرونای مردم!

کرونای مسئولین؛ نجیب و آرام و سر به راه بوده و قبل از ورود به بدن این حضرات ضمن اطلاع قبلی به آنها شیک و پیک و عطر و ادکلن زده ، با پاپیون و کراوات در آقایان و در خانمهای مسئولین و یا مسئولین خانم با ساپورت و آرایش ملایم و در زدن وارد بدن آنها می‌شود.
چند روزی توقّف و پس از پذیرایی شدن توسط بسته‌های بهداشتی از قبل آماده شده برای مسئولین و خانواده هایشان و داروهای گران قیمتی که فقط در اختیار مسئولین و خانواده‌های آنها میباشد از بدن آنها خارج می‌شوند.
مسئولین محترم هم بلافاصله عکس و فیلم و سلفی‌های خود را با «کرونا» منتشر و اعلام می‌کنند که کرونا گرفته‌اند.
اینکه آنها کرونا گرفته‌اند یا کرونا آنها را فرقی نمی‌کند ولی به نظر میرسد که برای پیوندشان تفاهم داشته و بعد چند روز بدون سر و صدا از هم جدا می‌شوند.
بعد از جدایی مسئولین و کرونا ، مسئولین مربوطه چاق و چله‌تر و با لپ‌های قرمز جلوی دوربین ظاهر و اذعان می‌دارند که کرونا را به زانو در آورده‌اند.
احتمالاً ویروسهای پولکی کرونا پس از تطمیع و پذیرایی سفرشان را در بدن مسئولین و خانواده هایشان اتمام و برای ادامه‌ی ماموریت خود بدن دیگری را انتخاب می‌کنند.
شاید هم خجالت می‌کشند در بدن این مسئولین بمانند و ترجیح می‌دهند این خوشنامی یا بدنامی برایشان نماند و سفر را در میانه‌ی راه خاتمه داده و باآبرویی یا بی‌آبروییِ بودن در بدن مسئولین را نپذیرند.

برای همین است که مسابقه‌ی من هم تستم مثبت شده و من هم کرونا گرفته‌ام بین مسئولین بدتر از خود کرونا شیوع پیدا کرده ولی با کمال تعجّب و متأسفانه مرگ و میری در بین آنها مشاهده نمی‌شود!.

ولی کرونای مردم فرق دارد!
ویروس کرونائی که وارد بدن مردم عادی می‌شود عطر و ادکلن و آرایش ندارد ، بی ادب بوده و در نمی‌زند ، یاغی و سرکِش است، بعد ورود به بدن مردم قصد خروج ندارد و جاخوش می‌کند و شخص گرفتار را دچار نارسائی تنفسی و نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی می‌کند و گاهی او را از پای در می‌آورد.
می‌توان گفت برخلاف صحبت جناب حریرچیِ عزیز که چند روز مداوم در حال توزیع مخلصانه‌ی کرونا در «هیئت دولت» و «صدا و سیما» ، «وزارت بهداشت» بودند ، ویروس کرونا چندان هم دموکرات نبوده ، «فقیر و غنی» ، «مسئول و غیرمسئول» حالی‌اش می‌شود و می‌توان آنرا تطمیع و رام کرد.
امیدواریم ویروس کرونا به راه راست برگشته و همان کاری را با مسئولین محترم بکند که با سایر مردم می کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار