معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ظرف روزهای آینده عملیات مرمت پل تاریخی چهر در شهرستان هرسین آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا برشاهی ، بااشاره به بارش‌های سیل آسای ابتدای امسال، اظهارکرد: در زمان بارش‌ها به دلیل بالا رفتن حجم آب رودخانه چهر، شکافی از کنار این پل تاریخی ایجاد شد تا در عبور آب تسهیل ایجاد شده و سیلی بدنبال نداشته باشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه این پل محل تردد وسایل نقلیه است، بنابراین اداره کل راهداری بخش‌های تخریب شده و حاشیه پل را بازسازی خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه بابیان اینکه فعالیت بازسازی این قسمت‌ها توسط اداره کل راهدای از چندمدت پیش شروع شده، افزود: بخش‌هایی از نمای اصلی پل هم که در سیل تخریب شده بود، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان ظرف روزهای آینده مرمت می‌شود.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این پل را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و با شروع فعالیتش در روزهای آینده پیش بینی می‌کنیم ظرف یک ماه آینده عملیات مرمت آن به اتمام برسد.

برشاهی در ادامه به مقاومت پل‌های تاریخی کرمانشاه در برابر سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته هم بارش‌های سیل آسایی در سطح کرمانشاه داشتیم، اما خوشبختانه هیچکدام از پل‌های تاریخی استان مانند پل قوزیوند بیستون، میانراهان سنقر، کوچه کنگاور، چهر هرسین، کهنه کرمانشاه و ماهیدشت دچار آسیب دیدگی نشد.

وی یادآورشد: در این بارش‌ها حجم آب زیادی را در رودخانه پل کوچه داشتیم، اما باتوجه به استحکام پل و عملیات مرمتی که طی سال گذشته روی آن داشتیم، از این بحران بخوبی عبور کرد و این اطمینان خاطر را برای ما بوجود آورد که در برابر بارش‌های زیاد استحکام بالایی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار