با تغییر در فرماندهی ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل
به دنبال تغییر مدیریتی در فرماندهی ستاد استانی مقابله با کرونا در اردبیل، انتشار روزانه آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوت شدگان ناشی از این ویروس در استان اردبیل متوقف شد.
کد خبر: ۸۲۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 26 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل به‌نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کیانوش جهانپور در نشست خبری کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس در وزارت بهداشت اظهار کرد: از ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز براساس نتایج آزمایشگاهی، 44 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشور شناسایی شدند و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 139 نفر رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید به کووید19، تعداد 15 نفر مربوط به قم، 9 نفر مربوط به گیلان، 4 نفر مربوط به تهران، 3 نفر مربوط به خوزستان، دو نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، 2 نفر مربوط به کهگیلویه و بویراحمد، دو نفر مربوط به فارس، یک نفر مربوط به مرکزی، یک نفر مربوط به کرمانشاه، یک نفر مربوط به اردبیل، یک نفر مربوط به مازندران، یک نفر مربوط به لرستان، یک نفر مربوط به هرمزگان و یک نفر مربوط به سمنان هستند.

در این باره بخوانید
افزایش آمار بیماران مشکوک به کرونا در اردبیل به 18نفر
سه فرد مشکوک به کرونا در مشگین‌شهر بستری شدند

در همین حال قدرت اخوان اکبری اظهار کرد: 28 بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند.

2بیمار به کرونا مبتلا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از نمونه‌ آزمایش‌های ارسالی به تهران جهت مشخص شدن وضعیت بیماران مشکوک به کرونا؛ شش نمونه آزمایشی منفی و فقط دو بیمار به کرونا ویروس مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که در بخش خبری صدا و سیمای مرکز اردبیل سخن می‌گفت، تصریح کرد: دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس دارای بیماری زمینه‌ای تومور مغزی و بیماری پوستی بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان هستند.

اخوان اکبری گفت: خوشبختانه با بهبودی نسبی وضیعت دو بیمار بستری، از بخش ویژه به دیگر بخش‌ها منتقل شدند.

2 بیمار کرونایی جان باختند

قدرت اخوان اکبری امروز هشتم اسفند اعلام کرد: تا به حال ۴ بیمار با تشخیص پزشک معالج با حال عمومی مطلوب و رضایت‌بخش پس از انجام سی‌تی‌اسکن ریه و رویت توسط متخصص عفونی از بیمارستان تروما اردبیل مرخص شده‌اند.

وی افزود: تاکنون آزمایش ۷ نفر مثبت اعلام شده و ۵۷ نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه ۲ نفر هم به علت ابتلا به کرونا جان خودشان را از دست دادند.

اخوان اکبری بیان کرد: سن شیوع این بیماری ١٠ الی ٩٠ سال است که طبق آمار میزان ابتلا در کودکان کمتر از ١٠ سال پایین‌تر است.

۴۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در استان اردبیل

قدرت اخوان اکبری با اشاره به اینکه ۴۰ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در استان اردبیل بستری هستند، گفت: از امروز شنبه دهم اسفند، نمونه‌ها به تبریز ارسال می‌شود.

وی بیان‌کرد: ازاین تعداد، 19 بیمار در اردبیل، 17 بیمار در مشگین‌شهر، سه نفر در پارس‌آباد و یک بیمار در گرمی بستری هستند.

هم اکنون درمرکز استان (شهرستان اردبیل) از هر ۳۰هزار نفر یک نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کروناست در حالیکه این آمار در شهرستان مشگین شهر یک نفر در ۵هزار می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان این که برای ایجاد آزمایشگاه اعلام آمادگی کرده ایم، اظهار داشت: تاکنون ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان مداوا و از بیمارستان مرخص شده اند.

افزایش آمار فوتی ها در اردبیل به 3 نفر

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور امروز شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن افزود: ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،  ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند و از این جمع، ۹ نفر فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد. ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند. اینکه می‌گویند در یک بیمارستان ۵۰ یا ۱۰۰ نفر مشکوک بستری هستند، برخی از این افراد علائم شبه آنفلوآنزا دارند و خروجی یافته‌های آزمایشگاهی ۱۰ درصد موارد را تایید می‌کند.

۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در اردبیل بستری هستند

دکتر قدرت اخوان اکبری یکشنبه گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در اردبیل ۱۰ نفر می‌باشد اما هنوز نتیجه تمام نمونه‌های ارسالی به استان اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: به دلیل شیوع بالای این بیماری در طی روزهای آینده، مردم استان سعی کنند بیشتر در منزل مانده و از سفرهای برون شهری بخصوص به استان گیلان جدا خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر ۵١ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد هفت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت می‌باشند.

نصف بیماران کرونایی استان، مربوط به مشگین‌شهر است

فرماندار مشگین‌شهر گفت: نزدیک به نیمی از ۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل مربوط به این شهرستان می‌باشد.

اکبر صمدی یکشنبه شب به ایرنا افزود: هم‌اکنون ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

وی بیان کرد: با توجه به آمار بالای بیماران احتمالی کرونا در این شهرستان و احتمال شیوع و گسترش آن طی روزهای آینده، انتظار می‌رود شهروندان مشگین‌شهر موضوع را جدی گرفته و طی ۲ سه هفته آینده به جز موارد لازم و ضروری از خانه خارج نشوند.

 آمار مبتلایان به کرونا در اردبیل تغییر نیافت

قدرت اخوان‌اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امروز دوشنبه گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایش پیدا نکرده است ولی انتظار می‌رود رعایت نکات بهداشتی همچنان در راس امور مردم باشد.

وی با اشاره به این که بی‌توجهی به موارد بهداشتی و اصولی وضعیت موجود را بحرانی می‌کند بیان کرد: در حال حاضر بیماران تحت مراقبت مشکوک به این ویروس 51 نفر بوده است و جواب آزمایش 10 نفر نیز مثبت اعلام شده که در حال حاضر تحت مراقبت‌های ویژه و قرنطینه کادر پزشکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تعدادی از نمونه‌های آزمایش‌های ارسالی بیماران نیز منفی و مابقی نیز تا به حال اعلام نشده است و انتظار ما از مردم این است که خونسردی خود را حفظ کرده و در جریان باشند که این بیماری در قیاس با آنفلونزا خفیف‌تر است و دو نفر از بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه بودند از بیمارستان ترخیص شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 51 بیمار مشکوک به بیماری کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری است و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی طبق دستورالعمل ایزوله انجام می‌شود.

مشاهده اولین مورد مشکوک به کرونا در خلخال

دکترا بوالفضل باقری روز دو شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این بیمار خلخالی یک فرد ۵۵ ساله با عارضه ابتلا به دیابت است که پس از بازگشت از استان گیلان در پست قرنطینه مستقر در جاده خلخال به اسالم، مشکوک به ابتلای کرونا تشخیص داده شده و پس از معاینه در بیمارستان امام خلخال مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده شده و به مرکز استان اردبیل منتقل شد.

وی اظهار کرد: آزمایشات و نمونه‌گیری‌ها در خصوص تست کرونا بر روی این بیمار در اردبیل انجام شده و هم‌اکنون منتظر نتایج آزمایشات هستیم.

باقری بیان کرد: خانواده این فرد هم بلافاصله در منزل تحت قرنطینه قرار گرفته‌ و تیم پزشکی مقابله با کرونا بر این امر نظارت دارند.

او گفت : از مردم شهروندان خلخالی درخواست می‌شود در آستانه سال نو جهت خرید به شهرهای استان گیلان و یا سایر مناطق کشور که احتمال الودگی به ویروس کرونا در آنها بیشتر است سفر نکنند.

خودنمایی کرونا ویروس در ۲ هفته آینده در اردبیل بیشتر می‌شود

دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه 11 اسفند اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری به این بیماری مبتلا بوده اما در دوره پنهان بیماری را سپری می‌کنند بطوریکه  این افراد چون علایم ویژه‌ای در خود نمی‌بیند از بیماری خود مطلع نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه  پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان در استان اردبیل در ۱۵ روز آتی افزایش چشمگیری داشته باشد، خاطرنشان کرد: ضروری است مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در حد امکان در منزل بمانند و از بیرون آمدن فرزندان و اعضای خانوده بویژه افراد مسن و بیماران قلبی ریوی جلوگیری کنند.

به گفته وی شهروندان از هرگونه مسافرت به سایر شهرهای استان، شهرهای همجوار و بویژه استان گیلان خودداری نمایند زیرا کل منطقه گیلان از لحاظ آلودگی به این ویروس در شرایط بحرانی قرار دارد و آمار مبتلایان به آن بطور فزاینده‌ای در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا، هم اکنون ۱۰ نفر در اردبیل به بیماری کرونا مبتلا بوده و ۴۶ نفر نیز مشکوک به این بیماری هستند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اردبیل به 100 نفر

دکتر قدرت اخوان اکبری روز چهارشنبه گفت: از این تعداد ۱۵ بیمار در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در  استان را ۱۲ نفر ذکر کرده و اضافه کرد: هنوز پاسخ  نمونه‌های آزمایشگاهی بیماران مشکوک ارسالی به تبریز به استان اعلام نشده است.

اخوان اکبری از آماده‌سازی مکان و نیروی انسانی برای راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: این آزمایشگاه در هفته آتی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در روزهای آتی در استان رو به افزایش خواهد گذاشت، به شهروندان توصیه کرد تا در دو هفته آینده بیشتر در منزل مانده و  از سفرهای برون شهری بویژه به استان گیلان خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست تا از حضور در تجمع‌ها و اماکن پرتردد از جمله  مراکز خرید پرهیز کرده و برای خرید از کارت بانکی استفاده کنند.

افزایش جانباختگان کرونا در اردبیل به 5 نفر 

دکتر قدرت اخوان اکبری روز پنجشنبه در باره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: تعداد بیمارن مبتلا به این ویروس نیز به ۲۶ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۲۳ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری هستند که نمی از آنها در مرکز استان و مابقی در شهرستانها تحت مراقبت قرار دارند، ۱۸ نفر از این تعداد نیز در بخش ویژه تحت نظر هستند.

وی با اشاره به آمار بیماران مبتلا به کرونا رد استان اردبیل بیان کرد: طی دو هفته آتی این روند همچنان ادامه خواهد داشت و مهار آن بستگی به رعایت  بهداشت از سوی شهروندان دارد.

اخوان اکبری اضافه کرد: مردم از سفرهای برون شهری و بین شهری خودداری کرده و کمتر به مراکز خرید مراجعه کنند.

جان‌باختگان کرونا در اردبیل به 8 نفر رسید

دکتر قدرت اخوان اکبری روز جمعه افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان نیز به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی بیان‌کرد: ۱۶۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا نیز بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ۱۲ نفر از آنها در بخش ویژه بستری هستند.

اخوان اکبری با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا اضطراری است، از شهروندان خواست تا در منزل باقی مانده و از تردد شهری و بین‌شهری خودداری کنند.

جان‌باختگان کرونا در اردبیل به ۹ نفر رسید

دکتر قدرت اخوان اکبری روز شنبه افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان نیز به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

وی بیان‌کرد: ۱۷۱ بیمار مشکوک به کرونا نیز بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تعدادی از آنها در بخش ویژه بستری هستند.

وی گفت: همچنین ۷۱ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

اخوان اکبری با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا اضطراری است، از شهروندان خواست تا در منزل باقی مانده و از تردد شهری و بین‌شهری خودداری کنند.

بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۵۰ نفر افزایش یافت

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان به ۵۰ نفر افزایش یافت.

دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه افزود: تعداد بیماران مشکوک به بیماری کرونای بستری در بیمارستان‌های استان نیز به ۱۷۴ نفر رسیده است.

به گفته وی، تاکنون ۹ نفر نیز بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

وی بیان کرد: ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز با معالجه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اخوان اکبری با بیان اینکه روند رو به رشد بیماری کرونا در استان همچنان ادامه دارد ، اظهار کرد: برای کنترل بیماری نیاز است تا مردم در خانه مانده و از ترددهای شهری و برون شهری خودداری کنند.

افزایش آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۵۰ نفر رسیده و متاسفانه تا کنون ۹ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دکتر اخوان اکبری گفت: در حال حاضر ۱۷۴ نفر به علت ابتلا ی قطعی ویا احتمالی به ویروس کرونا، در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند ودر ۲۴ ساعت گذشته ، ۲۴ نفر با بهبودی از بیمارستانها مرخص شده و ۱۵نفر جدید بستری شده اند.

بحران بیماری کرونا در استان اردبیل بسیارجدی و اضطراریست و قطعا در روزهای آینده تعداد مبتلایان به ویروس افزایش خواهد یافت، بنابراین از مردم شریف ایران خواهش می کنیم به هیچ عنوان به استان اردبیل سفر نکنند واهالی استان هم دو هفته در خانه بمانند.

وی بر لزوم در خانه ماندن مردم و پرهیز ازهرگونه سفر ،شستن مداوم دستها با آب وصابون ، استفاده از دستکش،حضور نیافتن در اجتماعات ورعایت فاصله از افراد مشکوک ،خودداری از انجام خرید ها ودیدو بازدیدهای نوروزی واستفاده نکردن از اسکناس در خریدها تاکید کرد.

افزایش آمار منتلایان به کرونا در اردبیل به 72 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 595 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 7161 نفر افزایش یافت.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون 2394 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 بهبود یافته و ترخیص شده اند

کیانوش جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 43 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 237 مورد رسید.

آمار ابتلا به کرونا در استانهای کشور به شرح زیر است.

تهران 1945 نفر، قم 712 نفر، گیلان 524 نفر، اصفهان 601 نفر، البرز 307 نفر، مازندران 633 نفر، مرکزی 389 نفر، قزوین 247 نفر، سمنان 220 نفر، گلستان 175 نفر، خراسان رضوی 183 نفر، فارس 133 نفر، لرستان 151 نفر، آذربایجان شرقی 129 نفر، خوزستان 73 نفر، یزد 90 نفر، زنجان 68 نفر، کردستان 66 نفر، اردبیل 72 نفر، کرمانشاه 44 نفر، کرمان 36 نفر، همدان 60 نفر، سیستان و بلوچستان 34 نفر، هرمزگان 52 نفر، خراسان جنوبی 37 نفر، خراسان شمالی 34 نفر، چهارمحال و بختیاری 26 نفر، ایلام 31 نفر، آذربایجان غربی 69 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 9 نفر، بوشهر 11 نفر.

آمار بیماران مشکوک به کرونا در اردبیل در مرز 200 نفر

اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل دوشنبه از افزایش جانباختگان بیماری کرونا به ۱۰ نفر در این استان خبر داد و اعلام کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان نیز به ۷۲ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان ۱۹۰ نفر است، افزود: ۱۱۱ نفر از این تعداد در اردبیل و ۷۹ نفر در دیگر شهرستان‌های استان تحت مراقبت قرار دارند که ۱۲ نفر از آنها در بخش ویژه بستری هستند.

کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.

5 نفر کرونایی در مشگین شهر جان باختند

فرماندار مشگین‌شهر از جان باختن پنج نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.

اکبر صمدی روز سه‌شنبه گفت: ۲۰ نفر هم در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گفته وی ، هم اکنون ۵۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرستان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان اردبیل بیان کرد: اگر نسبت به جمعیت شهرستان ارزیابی کنیم وضعیت مشگین‌شهر بحرانی‌تر از اردبیل و کل استان هست.

صمدی از شهروندان مشگین‌شهر خواست در این شرایط ویژه که هیچ کاری به جز اقدامات پیشگیرانه و قطع زنجیره شیوع و گسترش این بیماری ممکن نیست، در خانه مانده و مراقب سلامتی خود و خانواده باشند.

در استان اردبیل با احتساب شهرستان مشگین شهر ۷۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا بوده و تاکنون ۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند . تعداد بیماران مشکوک به کرونا نیز ۱۹۰ نفرذ می‌باشد.

آمار مبتلایان کرونا در اردبیل 91 نفر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،881 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 8042 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 54 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.

خوشبختانه تا کنون 2731 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

تعداد کل بیماران کووید19 در کشور به تفکیک استان:

تهران 2114 نفر، قم 751 نفر، گیلان 524 نفر، اصفهان 618 نفر البرز 339 نفر، مازندران 886 نفر، مرکزی 416 نفر، قزوین 257 نفر، سمنان 221 نفر، گلستان 179 نفر، خراسان رضوی 222 نفر، فارس 151 نفر، لرستان 176 نفر، آذربایجان شرقی 146 نفر، خوزستان 110 نفر، یزد 127 نفر، زنجان 79 نفر، کردستان 78 نفر، اردبیل 91 نفر، کرمانشاه 51 نفر، کرمان 40 نفر، همدان 77 نفر، سیستان و بلوچستان 40 نفر، هرمزگان 69 نفر، خراسان جنوبی 51 نفر، خراسان شمالی 34 نفر، چهارمحال و بختیاری 37 نفر، ایلام 56 نفر، آذربایجان غربی 73 نفر کهگیلویه و بویراحمد 11 نفر، بوشهر 18 نفر

9 هزار نفر آخرین آمار مبتلایان کرونا در کشور

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.

جهانپور درباره تعداد موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران ۲۵۶ نفر، قم ۵۳ نفر، گیلان ۵ نفر، اصفهان ۱۷۰ نفر، البرز ۴۵ نفر، مازندران ۳۲ نفر، مرکزی ۳۱ نفر، قزوین ۲۷ نفر، سمنان ۶۳ نفر، گلستان ۹ نفر، خراسان رضوی ۳۴ نفر ( احتمال افزایش موارد در روزهای آینده و لزوم تدابیر محدود کننده)، فارس ۱۹ نفر، لرستان ۹ نفر، آذربایجان شرقی ۲۹ نفر، خوزستان ۱۷ نفر، یزد ۲۳ نفر، زنجان ۲۲ نفر، کردستان ۶ نفر، اردبیل یک نفر، کرمانشاه ۸ نفر، کرمان ۱۸ نفر، همدان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴ نفر، هرمزگان ۱۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، خراسان شمالی ۱۱ نفر، چهارمحال و بختیاری یک نفر، ایلام ۶ نفر، آذربایجان غربی ۲۷ نفر و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بدون مورد جدید هستند.

افزایش 14 نفر جدید مبتلایان به کرونا در اردبیل 

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت امروز پنجشنبه 22 اسفند گفت: از روز گذشته تا امروز تعداد آزمایشگاه های تشخیص ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت آزمایشگاهی ما به 6 هزار تست در روز رسیده است که عدد قابل توجهی است و در منطقه اصلا چنین ظرفیتی در هیچ کدام از کشورها وجود ندارد.

جهانپور گفت: از ظهر روز گذشته تا امروز 1075 نفر به تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته متاسفانه 75 نفر از هموطنان هم بر اثر شدت بیماری فوت کرده اند و مجموع جان باختگان به عدد 429 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان در حالی به 10075 نفر رسیده است که از این تعداد 3276 نفر هم بهبود یافته و مرخص شده اند.

تعداد مبتلایان در استانها ظرف 24 ساعت گذشته:

تهران 303 نفر، قم 42 نفر، گیلان 84 نفر، اصفهان 4 نفر، البرز 74 نفر، مازندران 79 نفر، مرکزی 88 نفر، قزوین 42 نفر، سمنان 40 نفر، گلستان 25 نفر، خراسان رضوی 29 نفر، فارس 29 نفر، لرستان 25 نفر، آذربایجان شرقی 7 نفر، خوزستان 31 نفر، یزد 21 نفر، زنجان 17 نفر، کردستان 9 نفر، اردبیل 14 نفر، کرمانشاه 20 نفر، کرمان 7 نفر، همدان 12 نفر، سیستان و بلوچستان 6 نفر، هرمزگان صفر نفر، خراسان جنوبی 12 نفر، خراسان شمالی صفر نفر، چهارمحال و بختیاری 11 نفر، ایلام 7 نفر، آذربایجان غربی 19 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 15 نفر، بوشهر 3 نفر.

به گزارش تابناک اردبیل،‌روز چهارشنبه 21 اسفند آمار مبتلایان در استان اردبیل ۹۲ نفر اعلام شده بود.

اوضاع در استان اردبیل وخیم است

در همین حال دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: براساس آخرین نتایج آزمایشگاهی تعداد مبتلایان به کرونا در اردبیل به ۱۰۶ نفر رسید.

هم اکنون ۲۳۰ نفر در بیمارستان های استان اردبیل بستری هستند.

13 نفر جان باختند

متاسفانه ۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا جان خودشان را از دست داده اند‌.

ارزیابی های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نشان از وخامت اوضاع دارد و افزایش تعداد مراجعه ها و بستری ها نشان دهنده میزان بالای تعداد مبتلایان به کرونا در استان اردبیل است.

افزایش جانباختگان به 15 نفر

دکتر قدرت اخوان اکبری عصر جمعه گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل نیز به ۱۲۱ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد : ۲۷۵ نفر از بیماران کرونایی و نیز افراد دارای مشکلات تنفسی در زمان حاضر در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و از این تعداد ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه می باشند.

به گفته او، آمار اعلام شده مربوط به تعداد مبتلایان بیماری کرونا در استان اردبیل براساس نتایج آزمایشگاهی میباشد و با استناد به شواهد بالینی و رادیوگرافیها تعداد افراد درگیر با این بیماری در منطقه بالاست که یا در خانهها در استراحت بوده و یا بطور سرپایی در درمانگاه‌ها درمان شده‌اند.

اخوان اکبری با بیان اینکه روند انتقال و همه‌گیری ویروس کرونا در استان اردبیل افزایشی می‌باشد گفت: این وضعیت تا نیمه فروردین آینده ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: از مجموع افراد بستری در بیمارستانهای استان اردبیل تاکنون ۲۰۰ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند.

او همچنین به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این مهم روند جوابدهی به ابتلا و یا عدم ابتلای افراد به کرونا را در این استان سرعت داده است.

وی بار دیگر بر رعایت موارد بهداشتی و نیز خودداری از سفرهای غیر ضروری و تعطیلی اصناف و مکانهای تجمع افراد تاکید و یادآوری کرد : بطور یقین با ادامه این روند در کوتاه ترین زمان ممکن ؛ زنجیره انتقال ویروس کرونا از هم گسسته شده و این بیماری مهار خواهد شد.

آمار بالای کرونایی ها در مشگین شهر

دکتر رضا پاکدل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از پزشکان و پرستاران منطقه دچار بیماری کرونا شده‌اند .

وی اظهارداشت: هم‌اکنون تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان به ۱۰ نفر و الکل به سه نفر افزایش یافته است.

او گفت: برخی از همکاران بخش بهداشت و درمان گرفتار این بیماری شده و در قرنطینه هستند ، اگر تعداد پزشکان و پرستاران شهر کمتر شود شرایط بسیار سخت خواهد شد.

دکتر پاکدل افزود: این بیماری یک پاندمی شده و هیچی منطقه‌ای نمی‌تواند به همسایه حود کمک کند چون آنها هم درگیر این بیماری هستند و امکانات محدود است.

وی از مردم خواست در خانه بمانند تا ویروس به افراد بیشتری سرایت نکند.

مشگین شهر در وضعیت بحران

اکبر صمدی، فرماندار مشگین‌شهر هم با اشاره روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اظهارداشت: وضعیت منطقه هر روز بحرانی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به فوت هشت مشگین‌شهری از مجموع ۱۵ فوتی استان اردبیل در اثر ابتلا به کرونا گفت: از امروز شنبه نسبت به تعطیلی رسمی بازار ، تمام پاساژها و مجتمع‌های تجاری شهر اقدام خواهد شد.

افزایش آمار جانباختگان به 16 نفر

دکتر رضایی بنا ۲۴ اسفند با بیان این مطلب اظهار کرد: درحال حاضر ۲۸۲ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در استان بستری هستند، که ازین تعداد ۱۶ نفر بدلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادهاند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۴ بیمار مثبت قطعی در مراکز درمانی استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: این آمار براساس آزمایش ویروس شناسی است و آمار افرادی که براساس علائم بالینی، سی تی اسکن، آزمایش خون و عکس سینه مبتلا هستند بسیار بالاتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه شاهد شیب صعودی در ابتلا و مراجعه به بیمارستانها در سطح استان هستیم، ادامه داد: تعداد بیمارانی که در سطح جامعه مبتلا هستند خیلی بیشتر از ارقامی هست که اعلام میشود.

به گفته وی بهترین، امن ترین و بهداشتی ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، منزل است.

13 نفر در اردبیل با مصرف الکل صنعتی جان باختند

به گزارش ایسنا، دکتر رضایی بنا یادآور شد: در طی روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ نفر بدلیل مسمومیت با الکل به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴۰ نفر بستری بوده و اکثرا تحت دیالیز و دستگاه تنفس مصنوعی هستند و متاسفانه ۱۳ نفر بدلیل مصرف الکل فوت کردهاند.

افزایش جانباختگان با الکل صنعتی به 19 نفر

ایرنا نوشت: تعداد جانباختگان مصرف الکل صنعتی در استان اردبیل به ۱۹ نفر رسید.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تاکنون ۱۸۰ نفر در استان بر اثر مصرف الکل و مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و هم اکنون ۷۹ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه ، دیالیز و اعصاب تحت مراقبت هستند.

تعدادی از این بیماران هوشیاری خود را از دست داده و هم‌اکنون در کما هستند و تعدادی نیز بینایی خود را از دست داده‌اند.

 توقف یک روزه تست مثبت کرونا در اردبیل

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به توقف یک روزه تست مثبت کرونا در اردبیل گفت: ۲۹۲ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل بستری می‌باشند.

محمدرضا رضایی بنا عصر یکشنبه 25 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 292 نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل بستری می‌باشند، اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل نسبت به روز گذشت افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: متاسفانه 16 نفر بدلیل ابتلا به این بیماری در استان فوت کرده‌اندو 154 بیمار مثبت قطعی در حال حاضر در مراکز درمانی استان بستری می‌باشند و طی 24 ساعت گذشته 49 بیمار جدید در بخش های کرونای بیمارستان‌های استان بستری و تعدادی هم مرخص شده‌اند.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: این آمار براساس آزمایش ویروس‌شناسی است و افرادی که براساس علائم بالینی، سی تی اسکن، آزمایش خون و عکس سینه مبتلا هستند بسیار بالاتر است

و با توجه به اینکه آمار قطعی براساس جواب تست مثبت اعلام می‌شود امروز نتیجه جدیدی به دست ما نرسیده است و قطعا در طی روزهای آینده آمار موارد مثبت بیشار خواهد شد.

رضایی‌بنا تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز به مراجعه به سامانه وزارتی salamat.gov.ir و ثبت مشخصات و با چند سوال ساده می‌توانند از وضعیت خود در زمینه ابتلا یا سالم بودن مطمئن شده و توسط مراقبین سلامت بررسی و پیگیری می‌شوند.

30 نفر دیگر در اردبیل به آمار کرونایی ها افزوده شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز دوشنبه 26 اسفند 1053 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1053 مورد جدید ابتلا به کووید19(کروناویروس جدید) در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به14991 نفر رسید.

متاسفانه از بین بیماران جدید شناسایی شده، 129 نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید19 در کشور تا امروز(26 اسفند 98) به 853 نفر رسید.

او موارد جدید شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل را 30 نفر اعلام کرد.

رتبه کشوری اردبیل در تلفات کرونا 20 شد 

دکتر رضایی بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز دوشنبه 26 اسفند گفت: درحال حاضر ۳۰۰ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در استان بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه ۲۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در استان فوت کردند.

براساس جواب آزمایش ویروس شناسی تعداد ۳۰ نفر به آمار مثبت های قطعی اضافه شده که با احتساب آمار روزهای گذشته در مجموع ۱۸۴ بیمار مثبت قطعی در مراکز درمانی استان بستری شدند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید در بخش های کرونای بیمارستان های استان بستری شده اند.

تعداد بستری ها بیشتر از موارد ترخیصی است و هر روز مجبور هستیم به تعداد تخت های بیماران کرونایی اضافه کنیم.

پیام ما این است که امسال دید و بازدید، دعوت مهمان و چهارشنبه سوری نداشته باشیم و تبریک بصورت تلفنی و مجازی انجام گیرد.

افزایش جانباختگان کرونا در اردبیل به ۲۴ نفر

دکتر محمدرضا رضایی‌بنا روز سه‌شنبه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا نیز در استان به ۲۰۵ نفر رسیده است.

وی بیان‌کرد: ۳۰۵ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تعدادی از آنها در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

او با بیان اینکه همچنان روند ابتلا به بیماری کرونا در استان در حال افزایش است، از شهروندان خواست تا بهداشت فردی و عمومی را مراعات کرده و از حضور در مکان‌های پر ازدحام خودداری کنند.

 جانباختگان کرونا در اردبیل به ۲۷ نفر افزایش یافت

دکتر محمدرضا رضایی‌بنا روز چهارشنبه گفت:  تعداد بیماران قطعی کرونا در استان نیز  بر اساس نتایج آزمایش به ۲۱۵ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۹۹ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۰۰ بیمار بستری شده‌اند که از این تعداد افزون بر ۴۰۰  نفر بهبود یافته و  از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. 

رضایی‌بنا با بیان اینکه بحران کرونا در استان  بسیار جدی و اضطراری است از حضور و ازدحام مردم در بازار و معابر  انتقاد کرد و گفت: در صورتی که امروز و فردا نیز شاهد ازدحام مردم در معابر باشیم در هفته اول فروردین با موج جدیدی از بیماران کرونا مواجه خواهیم شد.

وی از شهروندان اردبیلی خواست تا در خانه مانده  و از خرید و دید و بازدیدهای نوروزی صرفنظر کنند.

جانباختگان کرونا در اردبیل به 29 نفر رسید 

دکتر محمدرضا رضایی‌بنا روز پنجشنبه  اعلام کرد: تعداد بیماران جانباخته کرونا در استان نیز با فوت ۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۹ مورد افزایش یافت.

وی بیان کرد: همچنین هم اکنون ۳۱۳ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۰۰ بیمار بستری شده‌اند که از این تعداد افزون بر ۴۰۰  نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

رضایی‌بنا با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل بسیار جدی و اضطراری است، از حضور و ازدحام اهالی در معابر و بازار انتقاد کرد و گفت: در صورتی که امروز نیز شاهد ازدحام مردم در معابر باشیم، در هفته اول فروردین سال نو، با موج جدیدی از بیماران کرونا مواجه خواهیم شد.

وی از شهروندان اردبیلی خواست تا در خانه مانده و از خرید و دید و بازدیدهای نوروزی صرف‌نظر کنند.

به گزارش ایرنا، امروز رسانه‌ها به نقل از منابع وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند که در هر دقیقه یک نفر به کرونا مبتلا شده و یا جان خود را از د دست می‌دهد.

در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، اهالی استان اردبیل به رغم فرا رسیدن سال نو، با کاهش تردد و مراودات خود و نیز با تشکیل کمپین‌های متعدد، اقدامات وسیعی را برای مهار بیماری کرونا آغاز کرده‎‌اند.

کم شدن ارتباطات میان‌فردی، توقف مصافحه و دست دادن و روبوسی شهروندان و حتی شیوع روش احترام چینی و ژاپنی از طریق چسباندن کف دو دست و بالاآوردن دست‌ها تا سینه و نیز پرهیز از هر گونه تماس مستقیم و حتی غیرمستقیم از جمله اقدامات اردبیلی‌ها در برابر احتمال انتشار ویروس کرونا طی چند روز گذشته بوده است.

کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کردند.

جانباختگان کرونا در اردبیل به 30 نفر افزایش یافت

با جان باختن یک نفر دیگر، تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۳۰ نفر رسید.

دکتر افشین فتحی روز جمعه با اشاره به مثبت شدن ۳۵ نمونه آزمایشی جدید، از افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در استان به ۲۶۶ نفر خبر داد.

وی بیان‌کرد: همچنین هم‌اکنون ۳۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته وی، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۵۰ بیمار بستری شده‌اند که از این تعداد افزون بر ۴۵۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

فتحی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل بسیار جدی و اضطراری است، از حضور و ازدحام اهالی در معابر و بازار انتقاد کرد و گفت: در صورتی که دید و بازدیدهای حضوری عید گسترده باشد، در هفته اول فروردین با موج جدیدی از بیماران کرونا مواجه خواهیم شد.

وی از شهروندان اردبیلی خواست تا در خانه مانده و از خرید و دید و بازدیدهای نوروزی صرف‌نظر کنند.

بیمارستان صحرایی در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا، امروز به منظور مقابله با بیماری کرونا و با هدف آمادگی بیشتر برای پذیرش بیماران احتمالی، یک واحد بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی توسط مرکز فوریت های پزشکی در اردبیل دایر شد.

این بیمارستان صحرایی با توجه به روند افزایشی مراجعان و بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان برپا شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در صورت لزوم ۷۰ تخت نیز در قالب بیمارستان صحرایی پنوماتیک اورژانس استان راه‌اندازی خواهد شد.

جانباختگان کرونا در اردبیل به 34 نفر رسید

افشین فتحی عصر امروز شنبه دوم اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه سیر صعودی کروناویروس در استان با کاهش همراه بوده که از دلایل این کاهش می‌توان به کنترل تردد خودروها و رعایت در خانه ماندن مردم فهیم استان اردبیل اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به رعایت در خانه ماندن مردم در روزهای اخیر، از نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تشکر و قدردانی داریم که با بیانات و روشنگری که انجام دادند مردم فهیم استان به این هشدارها توجه بسیار جدی داشتند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در طول ۲۴ ساعت اخیر نتیجه آزمایش ۶ بیمار در استان مثبت بوده که البته نسبت به روزهای قبل کاهش قابل توجهی را شاهد هستم و آمار مبتلایان به کروناویروس در استان اردبیل به ۲۷۰ بیمار افزایش یافته است.

فتحی بیان کرد: در حال حاضر 329 بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که با توجه به روز گذشته، بستری بیماران با کاهش همراه بوده است.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت اخیر ۴ فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کروناویروس در استان اردبیل اتفاق افتاده که از زمان آغاز شیوع کروناویروس در استان ۳۴ بیمار مبتلای قطعی به کروناویروس در استان جان خود را از دست دادند که به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:در حال حاضر دو نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کروناویروس پس از بهبودی اختصاص یافته که نقاهتگاه ۱۵۷ تختخوابی آقایان با اختصاص ساختمانی توسط سپاه حضرت عباس استان اردبیل انجام شده و از روز گذشته پذیرش بیماران انجام می‌شود و نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بانوان با اختصاص مکانی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از امروز پذیرش بیماران بهبود یافته را انجام می‌دهد.

فتحی تصریح کرد: ۷۰۰ نفر در طرح غربال‌گری مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده‌اند که از این تعداد ۳۵۰ مورد در منزل شخصی قرنطینه هستند.

وی گفت: به‌دلیل خرید شب عید و دید و بازدیدهای روز اول عید نوروز، پیش بینی می‌شود پنجم الی هفتم ماه جاری پیک افزایشی کروناویروس را در استان اردبیل شاهد باشیم ولی در صورتی که مردم عزیز استان دید و بازدیدهای نوروزی و حضور در مجامع عمومی را انجام ندهند از ۱۴فروردین شاهد کاهش بیشتر سیر صعودی بیماری خواهیم بود.

تلفات کرونا در اردبیل به 38 نفر رسید

امروز یکشنبه اعلام شد که در ۲۴ ساعت اخیر با جان باختن ۴ نفر دیگر، تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۳۸ نفر رسید.

جانباختگان کرونا در اردبیل به 44 نفر افزایش یافت
 
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد جانباختگان بیماری کرونا در اردبیل با ۶ نفر افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۴ نفر رسید. 

دکتر افشین فتحی روز دوشنبه افزود: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان نیز با ۲۰ نفر افزایش نسبت به دیروز ۳۰۹ نفر شده است.

وی همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان را ۳۳۷ نفر ذکر کرد.

او با بیان اینکه سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: این شیب نسبت به روزهای گذشته ملایم شده و اگر مردم همچنان قرنطینه خانگی را رعایت کرده و در معابر تردد نکنند می‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود.

فتحی با ابراز نگرانی از ابتلای خانوادگی به بیماری کرونا در اردبیل گفت: این وضعیت نشان‌دهنده عدم رعایت دقیق موارد بهداشتی از سوی اعضای خانواده می‌باشد.

وی همچنین بر استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی کننده به هنگام خرید در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصول تاکید کرد.

افزایش تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۴۷ نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته ۹ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۳۲۷ نفر رسید.

متاسفانه با جانباختن ۳ نفر دیگر تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۴۷ نفر رسید.

شمار فوتی های کرونا در اردبیل به ۵۲ نفر رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۲۸ نفر افزایش نسبت به دیروز چهارشنبه به ۳۵۵ نفر افزایش یافته و آمار فوتی‌ها هم با ۵ مورد افزایش به ۵۲ نفر رسید.

افزایش تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۵۶ نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۰ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۳۶۵ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۴ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند.

افزایش تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۶۱ نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت که در شبانه روز گذشته تعداد ۲۵ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۳۹۰ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۵ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۶۱ نفر رسید.

 افزایش تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۶۵ نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۳۹۸ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۴ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۶۵ نفر رسید.

آخرین آمار جانباختگان کرونا در استان اردبیل

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد 20 نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به 418 نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته 4 دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به 69 نفر رسید.

افزایش تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۷۵ نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۲۴ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۴۴۲ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۶ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۷۵ نفر رسید.

جانباختگان کرونا در اردبیل به ۸۲ نفر رسید

 با جان باختن ۷ نفر دیگر، تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۸۲ نفر رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۳۲ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۴۷۴ نفر رسید.

 فوتی های کرونا در اردبیل به ۸۷ نفر افزایش یافت

با جان باختن ۵ نفر دیگر، تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۸۷ نفر رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۲۳ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۴۹۷ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۵ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۸۷ نفر رسید.

تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۹۳ نفر رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۱۵ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۶ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۹۳ نفر رسید.

جانباختگان کرونا در اردبیل به 94 نفر رسید

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد 35 نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به 550 نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته یک نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به 94 نفر رسید.

تعداد فوتی‌های کرونا در استان اردبیل به ۱۰۱ نفر رسید

دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۳۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۸۸ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۷ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۱۰۱ نفر رسیدند.

تعداد فوتی‌های کرونا در استان اردبیل به ۱۰۷ نفر رسید

دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه‌روز گذشته تعداد ۳۴ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۶۲۲ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۶ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۱۰۷نفر رسید.

تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۱۱۰ نفر رسید

دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۲۶ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۶۴۸ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۳ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۱۱۰ نفر رسید.
 
جانباختگان کرونا در اردبیل به 115 نفر رسید
 
دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۹ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۶۵۷ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۵ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۱۱۵ نفر رسید.
 
تعداد فوتی های کرونا در استان اردبیل به ۱۱۹ نفر رسید

دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۴۵ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۷۰۲ نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۴ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۱۱۹ نفر رسید.

آخرین آمار کرونا در استان اردبیل

دکتر اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد 44 نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به 746 نفر رسید.

متاسفانه طی شبانه روز گذشته 3 نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به 122 نفر رسید.

آمار کرونای اردبیل

در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی براساس جواب آزمایش ویروس شناسی: ١٣

کل موارد مثبت قطعی: ٨٠٩

تعداد فوتی مثبت در ۲۴ ساعت گذشته: ١
کل فوتی ناشی از کرونا: ١۲۵

۴٣ بستری و ۵۵ ترخیصی در ٢۴ ساعت گذشته در مراکز کرونایی استان

تعداد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه: ٣٨

تعداد بستری فعال: ٢٩٢

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ١۴۶۵ نفر ترخیص شده‌اند

به گزارش تابناک اردبیل، همزمان با عزل دکتر قدرت اخوان اکبری از ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و انتصاب دکتر شهرام حبیب زاده به سرپرستی این دانشگاه، از 25 فروردین، انتشار روزانه آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوت شدگان ناشی از این ویروس در استان اردبیل متوقف شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
یعنی 91 ساله ها کمتر مبتلا می شوند؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
قرنطینه واسه عهد بوقه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
مشکین را قرنطینه کنید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
وای دده زیاد شد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مشکین کانون هست بایستی قرنطینه شود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
سلام با عرض سلام وخسته نباشید به جهت اطلاع رسانی شفاف ، راستی چرا آمار اردبیل ودرصد فوتی ها با آمار جهانی و کشوری تفاوت داره مانند 10نفر مبتلا 3 نفر فوتی ویا 41 نفر مبتلا و 9 نفر فوتی و غیره که حدودا مرگ ومیر کرونا در اردبیل بالای 20 درصد میباشد در صورتیکه آمار جهانی و کشوری خیلی پایینتر از انهاست ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اردبیل داد اردبیل
ای داد بیداد اردبیل
.....................
شهروند
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
باتوجه به درصدجمعیت استان اردبیل ازکشوری امارمبتلایان دراردبیل خیلی بیشترازاکثراستانهاست.
شماتهران مشهدشیرازکرج روبااردبیل یکی ندون.
اردبیل بااین جمعیت بایدجزهفت تای اخری درابتلاوفوتی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار