کرونا
نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی که یکی از پزشکان این استان بود، امروز پس از بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شد
کد خبر: ۸۲۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 26 February 2020
نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی از بیمارستان ترخیص شد

اوایل اسفندماه امسال بود که خبر فوت  2 بیمار مبتلا به ویروس کرونا منجر در شهرمقدس قم همه رو شوکه کرد و درپی آن اعلام شد "بهزادی‌نیا" از پزشکان  ساکن قم که در استان مرکزی مشغول به کار بوده نیز دچار همین بیماری  شده است.

اعلام این خبر و ثبت اسم این پزشک به عنوان نخستین بیماری کرونایی، کار درمان وی در استان آغاز شده و وی در بیمارستانی در شهرستان اراک قرنطینه و مورد درمان قرار گرفت و در نهایت پس از یک هفته درمان، بهبودی کامل وی اعلام شد.

براساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بهزادی نیا که به عنوان اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا  استان مرکزی در یکی از مراکز درمانی اراک بستری شده بود، امروز از بیمارستان مرخص شده است.

این پزشک بهبودیافته از بیماری کرونا که حدود یک هفته پیش بستری شده و دوران درمان را طی کرده در هنگام ترخیص به مردم توصیه کرد: علاوه بر توجه به امر پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، به تقویت جسمانی خود نیز توجه داشته باشند، روحیه خود را از دست ندهند و دستورالعمل های دارویی را رعایت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی اراک موافق تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز پیش از ظهر امروز با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظر ما ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اراک و استان مرکزی در هفته آینده است. 

جمالیان افزود: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را طی درخواستی از طریق دانشگاه علوم پزشکی به شورای تامین استان مرکزی خواهیم داد و آن ها تصمیم گیری‌های نهایی را خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که دانشجوهایی که از شهر قم در استان ساکن هستند و با این موضوع که استان قم و مرکزی یک منطقه کانون کرونا است و حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها نقطه انتشار بیماری است، باید تمهیداتی اندیشیده شود. بنابراین ما معتقدیم دانشگاه‌ها و مدارس تعطیلی آن ادامه پیدا کنند ولی شرط آن این است که مردم در خانه بمانند و به مسافرت و پاساژ نروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار