تابناک: یک پزشک و مشاور خانواده، دوری از معنویات و بی‌توجهی به دستورات دینی را از جمله علل شیوع معضلات در جامعه برشمرد و گفت: عالی‌ترین دستورات و متون دینی را داریم، اما از بین همه آن‌ آموزه‌های زیبا تنها به ظاهر دین بسنده کرده‌ایم و از سوی دیگر هر روز بر شمار مشکلات افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 25 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهناز کمیلی پور، روز گذشته (دوشنبه) در مراسم جشن بانوان در این شهرستان، امامان شیعه را منادی بهترین شیوه زندگی برای بشر دانست و افزود: غفلت از آموزه‌های دینی و بزرگان شرعیت باعث بروز مشکلات روحی و جسمی فراوان در زندگی افراد شده است و البته باید بدانیم این مسئله ناشی از غفلت و بی توجهی افراد است.

وی تأکید کرد: فرهنگ ایرانی مملو از آموزه‌هایی است که هر یک از آنها برای حل بخش زیادی از مشکلات کافی است، زیرا برگرفته از تعالیم قرآنی و روایی شیعه است، اما متأسفانه نه تنها این آثار را مطالعه نمی‌کنیم، بلکه به شدت در برابر ترویج فرهنگ مطالعه ایستادگی می‌کنیم.

این پزشک و مشاور خانواده، مشکلات اقتصادی را مسئله‌ای غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: این مشکلات سبب بروز بیماری‌ها و مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب در زندگی اجتماعی شده است، اما آنچه بیش از تمام این مسائل، مشکلات را دامن می‌زند، دوری از معنویت است.

کمیلی پور، سرانه پایین مطالعه در کشور را یک معضل بزرگ فرهنگی و زمینه ساز بروز سایر مشکلات دانست و تصریح کرد: جوانان به جای آنکه ساعاتی از وقت روزانه خود را درکتابخانه‌ها و به مطالعه بگذرانند با استفاده از خودروهای شخصی خود بیهوده در خیابان‌ها به گشت و گذار می‌پردازند.

وی شیوع رذائل اخلاقی نظیر دروغ، غیبت و ریاکاری در جامعه را به دلیل فراموشی یاد و نام خداوند و آموزه‌های مذهب نجات بخش تشیع دانست و تصریح کرد: این اخلاق‌های ناروا در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و واتساپ نیز نفوذ کرده و همه روزه شاهد رد و بدل شدن شمار زیادی از جک‌های قومی و لطیفه‌های غیر فرهنگی هستیم.

این پزشک مشاور خانواده اضافه کرد: تا زمانی که زمینه‌های اصلاح در جامعه پیدا نشود، مشکلات هر روز بیشتر می‌شود، زیرا انبوهی از نسخه‌های شفا بخش را در کنار خود داریم، اما در کنار این داروهای شفا بخش دردهای جانکاهی را تحمل می‌کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار