عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور، آقای کاظم خاوازی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرد.
کد خبر: ۸۲۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 23 February 2020

کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی شد/ مجلس با وزیر بهداشت جلسه غیر علنی دارد

به گزارش تابناک سمنان: علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، کاظم خاوازی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرد.

او افزود: در حال حاضر خاوازی معاون تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را بر عهده دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آیین نامه جدید مجلس، رئیس پارلمان مکلف است در اولین جلسه علنی، این موضوع را اعلام وصول، قرائت و سپس معرفی‌نامه و مستندها را به کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتیط برای بررسی ارجاع دهد.

یوسف نژاد گفت: کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظفند پس از بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق، برنامه‌های پیشنهادی و انطباق با اسناد بالادستی به مدت یک هفته گزارش خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود.

او بیان کرد: طبق آیین نامه گزارش مذکور پیش از صحبت مخالفان و موافقان، از سوی سخنگوی کمیسیون قرائت می‌شود؛ همچنین فرصت صحبت هر نفر برای انتصاب وزیر ۱۰ دقیقه و در صورتیکه بررسی برنامه وزیر پیشنهادی وزیر به بیش از یک کمیسیون تخصصی ارجاع شده باشد، سخنگوی هر کمیسیون به مدت پنج دقیقه گزارش خود را اعلام می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آقای نمکی، وزیر بهداشت برای بررسی موضوع شیوع بیماری کرونا فردا در نشست غیر علنی مجلس حاضر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار