در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری؛ کتابخانه های عمومی استان گیلان تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.
کد خبر: ۸۲۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 23 February 2020
 
پیشگیری از کرونا کتابخانه های گیلان را تعطیل کرد

 

در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری؛ کتابخانه های عمومی استان گیلان تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: در پی گسترش ویروس کرونا در استان گیلان و ابتلای جمعی از هموطنان به این بیماری و به منظور جلوگیری از گسترش ویروس و حفاظت از اعضای کتابخانه ها و مراجعان، کتابخانه های عمومی استان گیلان از امروز یکشنبه (۴اسفند) تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.
پریسا کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعطیلی شامل ستاد مرکزی و ادارات شهرستانی این مجموعه نشده و مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان باید به منظور سرکشی و رصد امور در محل کار حضور یابند.  

وی اظهار داشت : همچنین بر اساس این اطلاعیه هرگونه تغییر در ساعات فعالیت کتابخانه ها، نحوه خدمات رسانی به مراجعان و نیز موارد دیگر از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir   به آگاهی عموم مردم خواهد رسید.

بیش از ۶۵ هزار نفر هم اکنون عضو فعال ۱۰۰باب کتابخانه عمومی در استان گیلان بوده و از امکانات این مجموعه ها در ساعات مختلف شبانه روز استفاده می کنند.
شش نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار