رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و قوه قضائیه و مجلس باید با هم در کنار هم قرار بگیرند، گفت: آمریکا علی رغم همه کارهایی که انجام داده است در برابر «برجام» ناتوان است.
کد خبر: ۸۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 19 February 2020

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه مردم بارها با حضور همه جانبه خود حماسه آفریده اند، اظهار داشت: از آغاز سال در روزهای اولیه ماه فروردین که برای بسیاری از استان‌های ما مشکل سیل پیش آمده بود، یک حضور همه جانبه مردم توانست کاری کند که در مدت کوتاهی سیل زدگان به خانه خود برگردند و دولت هم متعهد شد تمام ابنیه آسیب دیده را تا پایان امسال به سرانجام برساند.

وی افزود: در آبان ماه هم مردم ایران در برابر حوادثی که دشمنان می‌خواستند از آن حوادث، سوء استفاده کنند، در همان روزهای ابتدایی به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود را خلق کردند و آن جلوه‌های زیبا را ساختند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مساله شهادت سردار سلیمانی مردم کار اعجاب آوری انجام دادند و با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت منطقه ما بود، گفت: کسی فکر نمی‌کرد بین مردم و نیروهای مسلح آنقدر ارتباط نزدیک باشد و کسی نمی‌دانست مبارزه با تروریسم آنقدر مهم باشد؛ هیچ کسی فکر نمی‌کرد که امنیت منطقه و همسایگان برای مردم این همه اهمیت دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه ما پای صندوق می رویم تا بهترین ها را برای مجلس انتخاب کنیم، اظهار داشت: مجلس جایی است که قوانین را بررسی می‌کند و دولت لوایح خود را آنجا می‌فرستد و آنها نوعی نظارت بر دستگاه اجرایی دارند.

وی مجلس را در ایران مجلس قدرتمند برشمرد و با بیان اینکه امام(ره) از ابتدا عنایت خاصی به مجلس داشت، ادامه داد: کسی نگوید هرکسی می‌خواهد انتخاب شود چراکه هم حزبی ها و دوستان من تائید صلاحیت نشده اند. امروز ما در حال تحریم و فشار استکبار هستیم؛ آیا ما باید این تحریم را بشکنیم و زندگی مردم را سهل تر کنیم یا نه؟ دولت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و قوه قضائیه و مجلس باید با هم در کنار هم قرار بگیرند، گفت: آمریکا علی رغم همه کارهایی که انجام داده است در برابر «برجام» ناتوان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار