مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: تا کنون برای ۹۱ درصد از جمعیت استان فارس کارت ملی هوشمند صادر شده است.
کد خبر: ۸۲۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 18 February 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا انصاری گفت: از ابتدای امر ثبت نام و صدور کارت ملی در کشور تا کنون، برای ۹۱ درصد از جمعیت استان فارس کارت ملی هوشمند صادر شده و کمتر از ۹ درصد جمعت فارس هنوز برای دریافت کارت اقدام نکرده اند.

او اظهار داشت: از ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۱۳ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان واجد دریافت کارت ملی تاکنون ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۱ نفر درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت احوال ثبت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: با توجه به الزام در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات، همشهریان باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی، پیشخوان و ادارات ثبت احوال اقدام کنند.

انصاری ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۲۰۳ هزار و ۵۶۹ شناسنامه صادر شده که از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۲۹۳ کارت برای بزرگسالان، ۵۷ هزار و ۲۷۶ مورد برای نوزادان صادر شده است.

او به بیان گزارشی از آمار وقایع ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در طی ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۵۵ هزار و ۵۷۹ مورد ولادت، ۱۸ هزار و ۴۳۷ مورد فوتی، تعداد ۲۸ هزار و ۱۳۶ مورد ازدواج و ۸ هزار و ۵۸۳ طلاق ثبت شده است.

انصاری همچنین در خصوص فراوانی محبوب‌ترین نام‌ها در میان خانواده‌های استان فارسی در سال جاری، گفت: نام پسرانه " امیرعلی، محمد، امیرحسین، حسین، علی، آریا، ابوالفضل، سامیار، ماهان و امیرعباس" و نام دخترانه "فاطمه، زهرا، آوا، حلما، مرسانا، نازنین زهرا، نیکا، آوینا و باران" نام‌هایی است که بیشترین فراوانی در بین نام‌های انتخابی به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار