سخنگوی جبهه هماهنگی اصلاحات استان کرمانشاه گفت: بریا انتخابات پیش‌رو لیستی از سوی اصلاح طلبان در مرکز استان ارائه نمی‌شود، در شهرستان‌ها نیز اختیار به شورای سیاست‌گذاری شهرستان‌ها واگذار شده است.
کد خبر: ۸۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 17 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حمیدرضا صمدی ، با مهم دانستن حضور مردم پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: این حضور برای پاسخ دادن به کشورهایی که به ایران چشم طمع دارند، ضروری است.

صمدی با بیان اینکه رای ندادن مردم ممکن است کشور را با مشکل مواجه کند، خاطرنشان کرد: اگر به طرز تعامل دنیا با ایران نگاه کنیم، بعد از اتفاقات خاصی از جمله اعتراضات که در کشور رخ می‌دهد، نوع گفتمان برخی کشورها با ما تغییر می‌کند و بیشتر پیرو تحریم‌ و اعمال فشار علیه ما می‌شوند و همین دغدغه اهمیت حضور در انتخابات را نشان می‌دهد.

احزاب راه درست انتخاب

این فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از ملزومات و زیرساخت‌های انتخابات را وجود احزاب دانست و با بیان اینکه انتخابات بدون وجود احزاب به هدف اصلی خود نخواهد رسید، یادآور شد: احزاب مانند کارخانه‌هایی هستند که تولید افراد و مدیران توانمند و نخبه در عرصه سیاسی و اجرایی یک کشور را بر عهده دارند.

صمدی معتقد است، وقتی احزاب در میدان باشند، تلاش می‌کنند برای حفظ برند خود، بهترین افراد را بعنوان کاندیدا معرفی کنند و مردم نیز می‌توانند از این طریق بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما احزاب امکان حضور توانمند را ندارند و با وجود داشتن نزدیک به 300 تا 400 حزب، اما کارکرد سیاسی کافی را ندارند.

صمدی عنوان کرد: وقتی امکان عملکرد قدرتمند برای احزاب، فارغ از هر اندیشه و تفکری که دارند فراهم نیست، یکسری افراد وارد عرصه شده که شاید توانایی و تخصص کافی نداشته باشند.

وی تنها راه خروج از این وضعیت را اصلاح ساختارها دانست که در نهایت بتواند به یک انتخاب اصلح و تشکیل مجلس توانمند منجر شود.

با عکس و پوستر و شعار نمی‌شود نامزد اصلح را انتخاب کرد

این فعال سیاسی اصلاح طلب شیوه کنونی تبلیغات برای شناخت کاندیداها را نادرست دانست و عنوان کرد: این روند صرفا ظاهرسازی و بی فایده است و مردم نمی‌توانند با پوستر، عکس، سخنرانی و شعار نامزد اصلح را انتخاب کنند.

صمدی نتیجه این روند را اتلاف منابع مالی نامزدها و کشور اعلام کرد و افزود: متاسفانه این روند به یک فرهنگ، عادت و رسم تبدیل شده و برخی هم ناخودآگاه از آن پیروی می‌کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی چون برخی افراد بلاتکلیف پای صندوق رای می‌روند، در نهایت فردی که بیشترین تبلیغ و تصویر از او دیده اند را انتخاب می‌کنند.

صمدی با اشاره به اینکه در برخی مناطق نیز انتخاب افراد به صورت فامیلی و قومی است، گفت: زیان این شیوه‌های انتخاب بیشتر از منفعت آن است.

وی تاکید کرد: با همین روند انتخاب نمایندگان است که اکنون بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، در زمینه قانون‌گذاری و نظارت که وظیفه اصلی مجلس است، گام های اساسی برداشته نشده و نمایندگان بیشتر درگیر کارهایی از جمله کارهای اجرایی خصوصا در حوزه‌های انتخابیه خود شده اند که ارتباطی هم به وظیفه نمایندگی ندارد.

لیست نمی‌دهیم

سخنگوی جبهه هماهنگی اصلاحات استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای به وضعیت ارائه لیست اصلاح طلبان در استان کرمانشاه داشت و عنوان کرد: متاسفانه برخلاف آن چیزی که ادعا می‌شود که اصلاح طلبان نامزد کافی دارند، اما هیچ نامزد تایید صلاحیت شده‌ای در حوزه‌های انتخابیه استان نداریم.

صمدی ادامه داد: هیچکدام از نامزدهای تایید صلاحیت شده استان حتی ادعای اصلاح طلبی هم ندارند که بخواهیم به عنوان گام نخست آنها را بپذیریم.

وی یادآور شد: حتی کسانی که در گذشته تا حدودی سابقه اصلاح طلبی داشتند، اکنون ادعای اصلاح طلبی ندارند و چنین کسانی که به این زودی از تفکر خود عدول کرده اند به نظر ما شایستگی حضور در لیست اصلاح طلبان را ندارند.

صمدی اظهار کرد: با وجود آنکه اصلاح طلبان قصد داشتند مانند دوره‌های گذشته با جدیت در انتخابات حضور پیدا کنند، اما کار به جایی رسیده که از حضور محروم شده‌ایم.

وی با بیان اینکه با وجود این شرایط لیستی در مرکز استان نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز اختیار به شورای سیاست‌گذاری شهرستان‌ها واگذار شده، اما تا کنون در هیچکدام از شهرستان‌ها نیز لیستی ارائه نشده است.

سخنگوی جبهه هماهنگی اصلاحات استان کرمانشاه عنوان کرد: شیوه انتخاب را هم به خود مردم واگذار کرده‌ایم و آنها بهتر می‌دانند که منافع و مصالح کشور چیست و نگرانی بابت حضور مردم در انتخابات نداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار