رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده و شناسایی عامل برداشت اینترنتی غیر مجاز برای پرداخت های درون برنامه ای بازی کلش از طریق کافه بازار خبر داد.
کد خبر: ۸۲۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳ 16 February 2020

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادر جهت پرداخت هزینه بازی کلشبه گزارش «تابناک هرمزگان»؛ سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا تشریح کرد: با مراجعه خانمی متاهل و ارائه مرجوعه قضایی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
این مقام مسئول بیان داشت : در سه مرحله مبالغی از حساب کارت بانکی شاکیه برداشت می گردد، بر اساس پرینت صورت حساب بانکی مشخص شد برداشت ها در قالب خریدهای اینترنتی از طریق شخص ناشناس صورت گرفته است.
سرهنگ افتخاری ادامه داد : طی گزارشات ارسالی و بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس ، به معاون دادستان و اجرای دستورات قضایی، سرانجام جرم برای فرزند مذکر شاکیه محرز می شود و خانم مذکور ضمن انصراف قطعی از شکایت درخواست می کند که پرونده مختومه گردد.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت : فرزند شاکیه به خاطر اعتیاد به بازی کلش آف کلنز ،اقدام به دریافت کد تأییدیه بر اساس سیم کارت مادرش و همچنین خرید مستقیم بسته‌های مجازی الماس از طریق شناسه‌های کارت بانکی وی می کرده است .
سرهنگ "علی اصغر افتخاری" گفت: گرایش بیش از حد نوجوانان به بازی های استراتژی و آنلاین مانند بازی کلش آف کلنز باعث پیدایش هیجانات کاذب برای طی مراحل بالاتر از طریق خرید بسته های الماس مجازی میباشد که برخی از نوجوانان به صورت پنهانی از شناسه های کارت بانکی والدین برای واریز پول و دریافت این بسته ها بهره می گیرند که منجر به شکایت قضایی والدین بی خبر می گردد، بنابراین لازم است والدین نسبت به این موضوع اقدامات نظارتی و مراقبتی کافی داشته باشند تا این مشکلات در آینده گریبانگیر آنها نشود.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا می باشد، خاطر نشان کرد: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار