استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، تربیت فرزندان و مدیریت خانواده را مهم‌ترین وظیفه بانوان دانست و افزود: برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از گسست نسلی و کمبود مهر و عاطفه در کودکان، نباید کانون گرم خانواده فدای مسائلی اشتغال شود.
کد خبر: ۸۲۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 16 February 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در جمع بانوان شاغل در استانداری به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، گفت: نام‌گذاری این روز مبارک به عنوان روز مادر و روز زن، افتخاری برای بانوان این مرزوبوم است، اما مطالعه و تبیین سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها در این ایام بلکه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، زندگانی ائمه معصومین (ع) را تضمین‌کننده سعادت انسان‌ها برشمرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی بسیار خوب برای بانوان جامعه ماست و انتظار داریم که زنان با مطالعه ویژگی‌های آن حضرت و عمل کردن به آنها، مصداق واقعی مادران و همسرانی باشند که انسان را به معراج می‌برند.

پورمحمدی با بیان اینکه شیعه بودن فقط به معنی گریه کردن بر مصائب اهل بیت نیست، اظهار داشت: شیعه بودن یعنی پیروی واقعی از اهل بیت و الگو قرار دادن آنان در تمامی بخش های زندگی اجتماعی و فردی.

استاندار آذربایجان شرقی نسبت به فاصله گیری جامعه امروزی از ارزش های انسانی و اسلامی هشدار داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر از هر سه ازدواج، یک مورد در سال نخست تشکیل زندگی به طلاق منجر می شود که این موضوع و موضوعاتی از این دست، زنگ خطری برای ما مسئولان و مردم است.

پورمحمدی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بانوان انجام شده و روزبه‌روز در حال افزایش است، اظهار داشت: زنان، بیش از 50 درصد جامعه ما را تشکیل می دهند که باید بتوانند در 50 درصد موضوعات اجتماعی نیز نقش ‌آفرینی کرده و احساس مسئولیت داشته باشند. هرچند که در حال حاضر، فاصله زیادی با حدمطلوب داریم ولی باید به تلاش های خود در این زمینه ادامه دهیم.

وی با قدردانی از عملکرد بانوان شاغل در استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان، خاطرنشان کرد: مدیریت خانواده، همسرداری و پرورش فرزندان، اصلی ترین وظیفه بانوان است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است و در صورتی که اشتغال این عزیزان به زندگی شخصی آنان لطمه بزند باید رسیدگی به خانواده در راستای پرهیز از گسست نسلی و کمبود محبت و عاطفه در فرزندان در اولویت قرار گیرد.

پورمحمدی افزود: این به معنی مخالفت با اشتغال بانوان نیست؛ بلکه باید تلاش کرد که هیچ یک از این دو موضوع را فدای دیگری نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات را نمود عینی مردم سالاری دینی برشمرد و تصریح کرد: مردم با حضور پرشور و پررنگ در انتخابات، سرنوشت خود را تعیین می کنند. این موضوع، یکی از مهم ترین مولفه های امنیت پایدار است و انتظار داریم بانوان استان نیز حضور پررنگی در انتخابات آتی داشته باشند.

در این آیین از بانوان فعال در استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری‌های تابعه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :