کد خبر: ۸۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷ 13 February 2020

حجت الاسلام غیاثی گفت: آنچه مربوط به شهدا می‌شود را باید حفظ کرد از همه مهمتر به فکر و فرهنگی که شهدا در جامعه القا کرده‌اند به آن بپردازیم و آن را در جامعه نهادینه کنیم.
شهدا چه کسانی هستند؟ آنان چه کرده اند که بدین مقام نایل آمدند؟ وظیفه ما در قبال آنان چیست؟
هر کدام از این سوالات می تواند جواب های معنی داری داشته باشد که تا عمق وجود را بسوزاند، اما کجایند آن گوش های شنوا …
مسئولانی که امروز در صدر اداره و یا مجلس قرار گرفته اید و پشت میز نشین شده اید آیا شما نیز جوابی کوبنده دارید؟!
متأسفانه برخی فقط از دنیا پوشیدن کت شلوار اتوکشیده را آموخته اند و داشتن یک میز و صندلی ریاست را جزو آمال و آرزوهای خود کرده اند.
شهر باغین شهری است همانند دیگر مناطق استان و کشور که شهدای زیادی را در دامن خود پرورانده و تعداد ۵۶ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده که مزارشان عبادتگاهی برای جاماندگان و نسل های آینده است.
اما متأسفانه قبور این امامزادگان عشق و شهادت مدتی است که مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و در حال تخریب است.
لازم است بگویم گلزار شهدا درست در همسایگی شهرداری و شورای شهر قرار گرفته اما آیا یکی از مسئولان از جمله شهردار و یا رئیس شورا صبحگاه خود را با زیارت این قبور شروع می کند؟
عزیزانی که روزی به خاطر امنیت من و شما مسئولان جان خود را بر کف نهاده و رهسپار جنگ با دشمن بعثی شدند. متاسفانه به دلیل مشخص نشدن پیمانکار ادامه بازسازی گلزار متوقف شده است
احمد شجاعی نایب رئیس شورای شهر باغین در این رابطه به خبرنگار ما گفت: قبور شهدای شهر باغین برای اولین بار در دور سوم شورا با مشارکت بنیاد شهید و شهرداری قبوری که هم اکنون شاهد آن هستید مرمت و چراغانی آن انجام شد.
وی گفت: از انتهای سال گذشته نیز مجددا با مراجعاتی که به بنیاد شهید شهرستان داشتیم قرار شد مرمت و بازسازی مزار شهدا از سر گرفته شود که کارهای اولیه آن انجام شد ولی متأسفانه به دلیل مشخص نشدن پیمانکار این کار همچنان راکد مانده است.

با مشخص شدن پیمانکار مرمت قبور شهدا از اسفند ماه استارت می خورد

نایب رئیس شورای شهر باغین اذعان کرد: در دور سوم شورا شهرداری وقت اقدام به محوطه سازی گلزار نمود، اما شهردار فعلی متاسفانه هیچگونه مشارکت و اقدامی دراین زمینه نداشته اند.
مجید خواجویی مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان نیز بیان کرد: با اعتباری که از طریق اوراق مشارکت در اختیار ما بوده است از سال گذشته اقدام به بازسازی قبور شهدای شهر باغین کرده ایم.
وی افزود: تا جایی که بودجه در اختیار داشتیم کار ادامه داشت تا اینکه اخیرا به دلیل نبود بودجه کار تعطیل شد.

اختصاص ۱۵۰ میلیون اعتبار برای بازسازی گلزار شهدا

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای امسال مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به گلزار شهدای باغین اختصاص یافته که به محض تعیین پیمانکار و امضای قرارداد استارت کار از اسفند ماه شروع خواهد شد.
خواجویی تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان گلزار شهدا در حال بررسی و ارزیابی هستند که کدام قسمت از قبور را در اولویت بازسازی قرار دهند.

همه انسانهای آزاده و فرهیخته تمامیت ارزی خود را مدیون خون شهید می‌دانند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی، کارشناس مسائل مذهبی در رابطه با ادای احترام به شهدا اظهار کرد: شهید در هر جامعه‌ای به عنوان محوری عظیم و خاص است.
وی گفت: موضوع مورد توجه همه مسئولان و دست اندرکاران نویسندگان، سخنرانان و انسانهای آزاده و فرهیخته ای است که خودشان و تمامیت ارزی خودشان و مرزهای عقیدتی و جغرافیای خود را مدیون خون شهید می دانند و هیچ انسانی نیست که نسبت به این موضوع تردید داشته باشد مگر این که از انسانیت خارج شده و تفکر اسلامی نداشته باشد و کسانی باشند که برای شهید احترامی قائل نباشند.
حجت الاسلام غیاثی ادامه داد: کسانی که آزاده هستند واهل فکر، ذکر و فهم هستند متوجه می شوند که شهید از بهترین و عزیزترین هستی خود گذشته است و ما هر چه می کنیم برای حفظ جان خود است وقتی حفظ جان به میان می آید کاری می کنیم که جانمان را نجات داهیم و کسی این کار را کرده چقدر فداکاری کرده است.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار