مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:
جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در شب پایانی هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: در این جشنواره توانستیم شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیدگاه جناب دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که "ایران تهران نیست" را محقق کنیم.
کد خبر: ۸۲۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 12 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، دکتر مروارید با تبریک سالگرد گرامیداشت انقلاب اسلامی ایران و فرارسیدن ۲۲ بهمن بیان داشت: در جشنواره امسال چند هدف داشتیم که به سمت تحقق آن حرکت کردیم. یکی از این اهداف این بود که فضا و بستری را فراهم کنیم که اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر در یک فضای مناسب بتوانند بسته به علاقمندی فیلم ها را انتخاب و به تماشای آن بنشینند، با همین هدف سینما آفریقا را به این امر اختصاص دادیم و در هفت شب برگزاری جشنواره خوشبختانه شاهد حضور پر شور اهالی رسانه و هنرمندان در این سالن بودیم و دوستان رسانه ای و هنرمندان با نقد و نظرهایی که داشتند توانستند در پر شور برگزار شدن جشنواره ما را یاری کنند. و این اتفاق مورد استقبال اهالی رسانه قرار گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عدالت توزیعی را از دیگر اهداف جشنواره فیلم فجر مشهد دانست و گفت: شهروندان، زائرین و مجاورین توانستند مانند شهروندان تهران این موقعیت را داشته باشند که کلیه فیلم های بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و سیمرغ پروانه ها را به تماشا بنشینند.

 

دکتر مروارید افزود: اختصاص ۶ سینما به اکران فیلم های جشنواره باعث شد ضمن این که دسترسی آسان را برای مردم فراهم آورد، سلایق مختلف را نیز پوشش داد.

 

وی با اشاره به بخش سیمرغ خراسان گفت: ۵ فیلم از هنرمندان خراسان در سینما هویزه مشهد اکران شد، در واقع این بخش با یک نگاه حمایتی به هنر سینما در مشهد بود، هنرمندان مشهدی توانستند در کنار این جشنواره آثار خود را اکران کنند که استقبال خوبی از این بخش شد، به عنوان یک مشهدی خوشحالم که با دیده شدن این آثار زمینه رشد و توسعه هنر هفتم در مشهد پیش از پیش محقق شود.

 

وی افزود: پیشکسوتان، هنرمندان و شرکت های سینمایی مشهد این قابلیت و ظرفیت را دارند که ایده های زیبا و جذاب را به فیلم های پر مخاطب تبدیل کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم مشهد بتواند در جشنواره فیلم فجر ستاد مستقلی داشته باشد که بتواند مستقلا برای اکران فیلم ها تصمیم گیری کند، هر چند امسال توانستیم با حمایت سازمان سینمایی و مشارکت شهرداری این جشنواره را با رضایت علاقمندان پیوند بزنیم و کامل برگزار نماییم.

 

وی با بیان اکران فیلم های بخش سیمرغ و پروانه ها در مشهد گفت: امسال برای نخستین بار شاهد اکران فیلم‌های جشنواره فجر در حاشیه شهر مشهد از طریق فرهنگسراها بودیم.

 

جعفر مروارید اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال مبحث مقاومت نیز پررنگ بود شاهد بودیم که جشنواره فیلم فجر به ویژه در مشهد نیز رنگ و بوی مقاومت گرفته بود.

 

مروارید افزود: امیدواریم با تجربه هایی که امسال در تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی و نمایش وحدت مردم ایران را داشتیم،اقتدار و همبستگی مردم در حمایت از مقاومت، بستری برای فیلم های مقاومت و معرفی مکتب سردار سلیمانی، در سال آینده قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تصمیم ستاد برگزاری جشنواره برای کمک به هموطنان سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط فعلی ترجیح داده شد هزینه اختتامیه را به مردم خوبمان در سیستان و بلوچستان که گرفتار سیل شده اند کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار