استاندار قم از افزایش ۲۱ درصدی میزان صادارت استان در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای رونق تولید تاکنون بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تزریق‌شده که برای ۸۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شده است.
کد خبر: ۸۲۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱ 10 February 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در پنجمین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدا اظهار داشت: اعضای شورای اداری هرکدام به‌نوبه خود در سطح استان در پیشبرد اهداف استان تلاش کرده و کوشا و ساعی هستند.

استاندار قم با اشاره به افتتاح 252 پروژه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر افزود: امسال را در شرایطی جشن‌های پیروزی انقلاب را برگزار می‌کنیم که حوادث مهمی را پشت سر گذاشته و حوادث مهمی را هم پیش روداریم که ازجمله آن‌ها شهادت سردار سپهبد سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی دارای برکات و آثار بسیار ارزشمندی بود، گفت: خون وی در تمام تحولات و حرکت‌های ارزشمند منطقه همچنان ساری و جاری خواهد بود و جبهه مقاومت را تقویت می‌کند.

سرمست ادامه داد: حماسه‌ای که مردم در تشییع باشکوه سردار سلیمانی آفریدند برای مدیران و کارگزاران نظام‌ داری درس‌های فراوانی است که باید از آن الگوبرداری کرد، امیدواریم مناسبت‌های بعدی هم از قبیل بیست و دوم بهمن‌ماه به‌دوراز تقسیم‌بندی‌های سیاسی که برای امنیت ملی آسیب‌زا است به برکت خون این شهید، نمادی از وحدت و عزت برای نظام اسلامی باشد.

استاندار قم با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز کرد: امیدواریم تمام آحاد مردم با هوشیاری، آگاهی و باانگیزه و اخلاص در این حماسه باشکوه شرکت کنند و تمام مجریان نه‌تنها وظیفه حفظ این دستاورد بزرگ را دارند بلکه باید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی انتخابات بر اساس منویات مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: باید برگزاری انتخابات در کمال امنیت و آرامش باشد، چرا که سلامت در انتخابات امر مهمی بوده و باید مجریان و تمامی دست‌اندرکاران قانوناً، عرفاً و اخلاقاً بی‌طرفی را در استفاده از منابع و امکانات رعایت کرده و مر قانون وجه العین همگی باشد.

سرمست با تأکید بر ایجاد شوق و شور انتخاباتی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد: مبنای قدرت و امنیت ملی با مؤلفه مردم تعریف می‌شود و به نظامی مردم‌سالار معتقد هستیم.

استاندار قم بیان کرد: 669 شعبه اخذ رأی در استان قم پیش‌بینی‌شده و 127 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که در جریان انتخابات رقابت می‌کنند، همچنین افراد دخیل در برگزاری انتخابات بیش از 20 هزار نفر پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: بعد از دیدار مردم انقلاب قم با مقام معظم رهبری و درد دل‌های ایشان در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی قم، اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که کاهش طلاق، کنترل و کاهش آسیب‌های اخلاقی، کاهش خشونت و کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود فرهنگ ترافیکی ازجمله آن‌ها بوده است.

سرمست با تأکید بر عملیاتی شدن این برنامه‌ها گفت: باید بتوان قم را در تراز انقلاب مدیریت کرده و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

استاندار قم ارتقای ضریب امنیت عمومی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: امنیت قم برای دولت و نظام یک اولویت مهم بوده هست و خواهد بود، زیرا استان قم یک استان زائرپذیر و پرتردد برای مسافران و زائران است که سالیانه تردد 3 میلیون گردشگر خارجی و 20 میلیون زائر و مسافر مؤید این امر است.

وی تأکید کرد: سیل فروردین امسال و اعتراضات آبان ماه ازجمله بحران‌هایی بود که به حول و قوه الهی به‌سلامت و با سربلندی پشت سر گذاشته شد که هرکدام می‌توانست مشکلاتی برای استان در پی داشته باشد.

سرمست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استان در زمینه رونق تولید گفت: رونق تولید را به معنای واقعی کلمه در دستور کار قرار داده و با برنامه عمل کردیم، 445 واحد تولیدی ایجادی و توسعه‌ای را در برنامه توسعه داشتیم که موفق شدیم 172 واحد با سرمایه‌گذاری 770 میلیارد تومان محقق کنیم.

استاندار قم شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: برای امسال و سال آینده، 54 واحد تولیدی را شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد 17 مورد به مدار تولید بازگشته‌اند و تا پایان 99 انتظار داریم که تمامی این 54 واحد به مدار تولید برگردانیم.

وی افزود: در راستای رونق تولید تاکنون بالغ‌بر 600 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تزریق‌شده که برای 8600 نفر اشتغال ایجاد می‌شده است، همچنین 21 درصد افزایش صادرات را در استان داشته‌ایم.

سرمست با بیان اینکه به اذعان بخش خصوصی ازنظر کارگر ماهر استان کمبود دارد، ادامه داد: بانک‌ها هم همکاری خوبی در ستاد تسهیل داشته‌اند که 2300 میلیارد تومان تسهیلات بیش از سال 97 تزریق‌شده و از 67 درصد تسهیلات به 85 درصد رسیده‌ایم.

استاندار قم از اجرایی شدن و عملیاتی شدن 75 درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی خبر داد و ابراز کرد: کارت ویژه ملاقات برای کارآفرینان برجسته تهیه‌شده و می‌توانند با بنده ملاقات داشته باشند و مشکلات خود را در میان بگذارند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان گفت: برگزاری نمایشگاه کفش با رویکرد بین‌المللی و برگزاری نمایشگاه ساخت داخل با رویکرد ملی و داخلی ازجمله نمایشگاه‌هایی بودند که در سطح استان انجام شد.

سرمست پروژه‌های عمرانی استان را مورداشاره قرار داد و افزود: این پروژه‌ها باید در سه سطح باید تقسیم‌بندی شده، تکمیل و به بهره‌برداری برسند که 252 پروژه برای بیست و دوم بهمن‌ماه هدف‌گذاری شده بود که انجام شد.

استاندار قم با بیان اینکه از هر ظرفیتی که برای توسعه استان اتفاق بیفتد استقبال کرده و پشتیبانی می‌کنیم، مطرح کرد: راه اندازی خط A مترو، قطار پرسرعت قم- تهران و اصفهان، اتصال منطقه ویژه سلفچگان به خطوط ریلی و پروژه‌های بیمارستانی مثل نور، خاتم و امیرالمؤمنین(ع) جزو اولویت‌های استان در سال 99 خواهند بود.

سرمست ادامه داد: توسعه معابر، تقاطع‌های غیرهمسطح و برخی پروژه‌های شهری را به‌منظور روان‌سازی ترافیک در دستور کار قرار داده‌ایم، همچنین باغ‌موزه دفاع مقدس یکی دیگر از پروژه‌های مهم در دستور کار است.

وی یادآور شد: اصلاح الگوی کشت،سیستم‌های نوین آبیاری و طرح‌های بالاست قم را در دستور کارداریم که هدفمان این است که هم قول حمایت را از ریاست مجلس بگیریم و هم مدیران استانی را تأکید و ترغیب کنیم که پیگیری جدی این پروژه‌ها را داشته باشند.

استاندار قم با تأکید بر کم کردن فاصله کلنگ و قیچی گفت: طول مدت اجرای پروژه‌ها زیاد بوده و باید کاهش دوره کلنگ زنی و بهره‌برداری پروژه‌ها را داشته باشیم.

سرمست در پایان با اشاره به نام‌گذاری کمربندی قم به نام سردار شهید سلیمانی گفت: کلنگ احداث این پروژه را به یکی دو ماه آینده موکول کرده‌ایم و امیدواریم فاز نخست آن را تا سال 1400 به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار