در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، بهره برداری از سردخانه ۵ هزار تنی ذخیره سازی میوه در شهرک صنعتی شهرستان اشنویه آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 05 February 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های استان اظهار کرد: افزایش تولید و فروش محصولات استان در بازار‌های جهانی، مستلزم این است که ما صنعت مدرن سورت و بسته‌بندی را وارد استان کنیم و در تمام زمینه‌های تولیدی از آن استفاده کنیم که در این راستا تقویت تشکل‌ها و بخش خصوصی در زمینه ارتقای سطح سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و تجهیز سردخانه‌های ذخیره سازی محصولات به تکنولوژی‌های نوین از قبیل کنترل اتمسفری، در استان ضروری است.
 
جلیلی افزود: راه انداری، توسعه و تجهیز واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی مخصوصا" بسته بندی و سورتینگ میوه دراستان بیش از پیش ضرورت دارد.
 
وی با اشاره به توافق نامه تجاری با اتحادیه کشور‌های اوراسیا به منظور صادرات سیب استان، بیان کرد: بازاریابی و بازاررسانی به موقع و فراهم نمودن زمینه صادرات محصول درقطب تولید سیب کشور مخصوصا سیب اشنویه در استان باید در اولویت قرار گیرد.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حال حاضر روزانه در حدود ۳ هزار تن سیب درختی از استان به کشور‌های همسایه از جمله روسیه، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.
 
جلیلی ادامه داد: برای احداث این سردخانه ۱۵میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ۱۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار