حواشی روز چهارم جشنواره فیلم فجر؛
دیروز چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در فضایی بسیار متفاوت و البته جذاب سپری شد.
کد خبر: ۸۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 05 February 2020

از وحشت‌های بی سابقه تا اشک‌های بی‌وقفه/ روز عجیب و متفاوت جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه

به گزارش تابناک سمنان: چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، متفاوت‌ترین روز این رویداد فرهنگی هنری بود.

فیلم نخست روز چهارم با عنوان «آن شب» روایتی ترسناک از مواجهه یک زوج با حقایق زندگی‌شان است. حقیقتی که از یکدیگر پنهان می کنند.

نکته قابل توجه در نشست خبری این فیلم، نبود حتی یک بازیگر از آن بود! تمامی بازیگران فیلم «آن شب» در خارج از کشور بودند. تهیه کننده این فیلم در نشست خبری اعلام کرد که شهاب حسینی بازیگر نقش اصلی فیلم، قرار بود به ایران بیاید؛ اما به دلیل فیلمبرداری در خارج از کشور حضورش در جشنواره فجر به تعویق افتاد و تنها به اکران مردمی می رسد.

نکته دیگر نشست فیلم «آن شب» توضیحاتی است که کوروش آهاری کارگردان فیلم درباره بی توجهی به بازیگران ایرانی در سینمای خارج از ایران ارائه کرد. آهاری بیان کرد که متاسفانه در سینمای خارج از ایران نقش های درجه پنج و شش را به بازیگران ایرانی می دهند. نمونه این موضوع جدیدترین بازی پیمان معادی در یک اثر خارجی است. آهاری اعلام کرد که استفاده از بازیگران ایرانی در این فیلم برای حمایت از هنرمندان ایرانی در سطح جهان است.

او همچنین توضیحاتی درباره محدودیت های فیلم سازی در خارج از کشور داد. منتقد نشست خبری فیلم «آن شب» نسبت به متداول شدن مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در این فیلم و بسیاری از آثار جشنواره انتقاد کرد.

نشست خبری «درخت گردو» شلوغ ترین نشست جشنواره

روایت رعب آور و تلخ از حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به روستای سردشت و زندگی پر تنش یک خانواده کردِ سردشتی، تشکیل دهنده داستان فیلم سینمایی «درخت گردو» است. بسیاری از مخاطبان به دلیل داستان غم انگیز فيلم که بر اساس یک اتفاق واقعی است، منقلب شده و اشک ریختند. نشست خبری این اثر هم با حضور حداکثری اهالی رسانه و منتقدان همراه بود. در نشست خبری این فیلم مهران مدیری که یکی از بازیگران «درخت گردو» است، اعلام کرد که هنگام تماشای اثر اشک ریخته است.

مهران مدیری بازیگر این فیلم در نشست خبری با عینک دودی رو در روی منتقدان و خبرنگاران ظاهر شد. همین یکی از حاشیه های روز چهارم جشنواره را رقم زد. البته مدیری از خبرنگاران خواست که ظاهر او را قیافه گرفتن و خودپسندی تعبیر نکنند. او گفت که شب قبل اکران فیلم خوب نخوابیده و در حین نمایش فیلم هم گریه کرده و همین باعث شده، تصمیم بگیرد با عینک در جلسه حضور پیدا کند!

ارتباط تلفنی احمدی تهیه کننده «درخت گردو» با پیمان معادی بازیگر نقش اصلی فیلم که در جلسه حضور نداشت هم از دیگر نکات نشست خبری این فیلم بود. جدیدترین اثر محمد حسین مهدویان نسبت به فیلم سال گذشته این کارگردان مقبولیت بیشتری در میان اهالی رسانه داشت.

«دوزیست» همکاری ادامه دار کارگردان، تهیه کننده و بازیگر

این جدیدترین همکاری برزو نیک نژاد کارگردان فیلم «دوزیست» و سعید خانی تهیه کننده آن است. بازیگر نقش اصلی فیلم جواد عزتی است که پیش از این در چند فیلم و سریال با نیک نژاد همکاری کرده بود. عزتی به دلیل تشدید بیماری سرماخوردگی‌اش نتوانست در نشست خبری «دوزیست» شرکت کند.

بازدید مجید انتظامی از جشنواره فیلم فجر

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در روز چهارم جشنواره فجر به کاخ رسانه جشنواره آمد و از پردیس ملت بازدید کرد.

انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: سینما بدون مردم معنا ندارد و افتخار سینماگران و هنرمندان این است که برای مردم کار کنند. جشنواره فیلم فجر همایش سالانه سینماگران است و درواقع سال سینمایی پس از جشنواره فجر آغاز می‌شود. امسال مطابق آماری که ستاد جشنواره اعلام کرد، فیلم‌های زیادی متقاضی حضور در این رویداد بودند. به طور کلی امسال تعداد فیلم‌ها، حضور فیلمسازان شاخص و توجه به موضوعات مختلف، قابل توجه بود.

او در ادامه گفت: می‌توانیم ادعا کنیم فیلم‌ها در چندین ژانر در جشنواره حضور دارند. این دوره استقبال بسیار خوب بود و در زمان کوتاهی پس از آغاز پیش‌فروش بلیت فیلم‌ها، ظرفیت تکمیل شد و فروش بلیت به اتمام رسید. به گونه‌ای که همکاران ما مجبور شدند از بخش‌های دیگر برای فروش عمومی ظرفیت اضافه کنند. برنامه نمایش فیلم‌ها در استان‌ها که چندسالی است آغاز شده و هر سال با توجه بیشتری دنبال شده، امسال نیز با مدت و تاکید بیشتری اجرا می‌شود.

انتظامی عنوان کرد: ما باید سینما را مطابق شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان «ایران تهران نیست» در سطوح مختلف و کل جغرافیای کشور عرضه کنیم. چند هفته پیش در شهر زاهدان در جمع فیلمسازان حضور داشتم که آن‌ها نیز به این نکته که سینما نباید محدود به تهران باشد، اشاره کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار