کد خبر: ۸۲۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 04 February 2020

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت : به ۱۸۹۸مددجوی تحت حمایت در این شهرستان طی ۹ ماهه سالجاری خدمات فرهنگی ارائه شد.

ابوالحسن رنجبر، رئیس کمیته امداد قائمشهر اظهار داشت: ۷۹۳نفر از برنامه آگاه سازی و آموزش، ۱۷۸ دانش آموز و دانشجو از برنامه های اوقات فراغت، ۸۲۷نفر در برنامه های اردوهای آموزشی و زیارتی و ۱۰۰ نفر از سایر خدمات فرهنگی امداد بهره مند شده اند.

عضو شورای اداری شهرستان قائمشهر افزود: علاوه بر خدمات فرهنگی ، ارائه خدمات مشاوره ای نیز با هدف مهارتهای زندگی ، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با موضوعات ارتباط سالم بین والدین و فرزندان ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره خانوادگی به صورت فردی ، گروهی و ارجاع به کلینیک از دیگر برنامه های این نهاد برای زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان ، نوعروسان تحت حمایت در این شهرستان ارائه شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر تصریح کرد: تا کنون ۶۵۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

این مقام مسوول بیان داشت: این خدمات با کمک خیران، مراکز نیکوکاری و اعتبارات دولتی به افراد تحت حمایت ارائه شده است.

رنجبر گفت:در قائمشهر ۴۹۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

 

** ارائه خدمات عمرانی به ۱۰۸مددجوی قائمشهری

 

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: به ۱۰۸مددجوی تحت حمایت در این شهرستان ۴۷۲ میلیون تومان خدمات عمرانی طی ۹ ماهه سالجاری ارائه شده است.

رئیس کمیته امداد قائمشهر اظهار داشت: این خدمات در بخش های تعمیرات، بازسازی، تکمیل واحدهای نیمه تمام، ساخت مسکن و... بوده است.

این مقام مسوول افزود: در بخش تعمیرات ۹۳ واحد مسکن به مبلغ ۲۵۲ میلیون تومان ، خرید ، ساخت چهار واحد مسکن شهری به مبلغ ۱۴۶ میلیون تومان ، سه واحد بهسازی مسکن روستایی به مبلغ ۵۱ میلیون تومان ، تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی و شهری و ساخت سرویس های بهداشتی هشت مورد به مبلغ ۲۳ میلیون تومان با کمک کمیته امداد و خیران خدمات ارائه شد. 

رئیس کمیته امداد قائمشهر تصریح کرد: خدمات عمرانی با هدف تامین سر پناه برای نیازمندان در راستای توانمند سازی آنها یکی از برنامه های این نهاد است که در کنار سایر خدمات به نیازمندان ارائه می شود. 

وی گفت: خدمات عمرانی کمیته امداد با نیاز سنجی و شناسایی مددکاران و بازدید از منازل مددجویان در طول سال و ارجاع به کارشناس عمرانی برای اولویت خدمت صورت می گیرد .

رنجبر در خصوص تامین اعتبار این خدمات افزود:بخشی از این اعتبارات از محل کمکهای مردمی شهرستان، اعتبارات دولتی و وام های کارگشایی پرداخت شد. 

وی با تقدیر از همراهی مردم نیکوکار و خیران قائمشهر خاطر نشان کرد: در این شهرستان ۴۹۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند .

 

** پرداخت بیش از ۱میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: یک میلیاردو ۷۱۲ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان قائمشهری پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر اظهار کرد: تسهیلات قرض الحسنه از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ۳۱۶ نیازمند قائمشهری پرداخت شده است. 
این مقام مسوول افزود: یکی از اهداف تاسیس صندوق امداد ولایت ارائه خدمات آسانتر و بدون واسطه به نیازمندان است که اعتبار آن از محل سپرده گذاری خیرین ، نیکوکاران و مساعدت های کمیته امداد تامین می شود.
رئیس کمیته امداد قائمشهر تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده به ۲۰۳ نفر ر بخش حمایتی، به ۵۷ نفر در زمینه اشتغال، ۳۰ نفر در بخش مسکن و به ۲۹ نفر ودیعه مسکن بوده است. 
وی گفت: در بخش حمایتی این تسهیلات برای کمک به درمان ، تحصیل، پرداخت دیون ، ازدواج ، تعمیرات مسکن و ساخت و.‌ .. بوده است. 
این مقام مسوول با تقدیر از حمایتهای خالصانه خیرین و نیکوکاران در امر سپرده گذاری در این صندوق بیان داشت: ۴۹۵۰ خانوار در قائمشهر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

** شمارمر اکز نیکوکاری فعال در قائمشهر۸ خیریه است

 

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: هشت مرکز نیکوکاری در این شهرستان فعال است و خدمات مختلف به نیازمندان ارائه می دهد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر اظهارداشت: ازابتدای سالجاری تاکنون مردم نیکوکار این شهرستان ۸۱۰میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند. 

وی افزود: ایجاد مراکز نیکو کاری واگذاری امور مردم به مردم است که با نظارت کمیته امداد در حال اجرا است. 

رئیس کمیته امداد قائمشهر تصریح کرد: هیات امنای مساجد، مدارس، کانونها ، موسسات خیریه می توانند با مراجعه به کمیته امداد نسبت به دریافت مجوز برای ایجاد مراکز نیکوکاری اقدام کنند.

این مقام مسوول بیان داشت: در مراکز نیکوکاری قائمشهرخدمات شناسایی نیازمندان و معرفی به کمیته امداد، توزیع سبد کالا، پرداخت کمک معیشت، توزیع پوشاک و لوازم التحریر ، کمک های درمانی ، حقوقی و... با کمک خیرین و مردم نوع دوست به نیازمندان حوزه جغرافیایی هر مرکز ارائه می شود.

رنجبر گفت:۴۹۵۰ خانوار در قائمشهر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار