معاون آموزشی دانشگاه:
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز اولین دانشگاهی است که دروس را به صورت مجازی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 25 February 2020

علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: درس ادبیات فارسی و زبان انگلیسی عمومی رشته مهندسی برای اولین بار در تیرماه مجازی‌سازی و در نیمسال تابستان ارائه داده شدند.

وی افزود: دروس فیزیک یک و ریاضی یک نیز برای اولین بار در نیمسال دوم ۹۸-۹۹ به صورت مجازی و برای دانشکده‌های مهندسی، علوم آب و علوم ارائه می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه برای نیمسال آینده نیز درس شیمی عمومی به دروس مجازی افزوده می‌شود، ادامه داد: علاوه بر این رشته مدیریت بازرگانی در گرایش بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد در صورت موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تماما به صورت مجازی ارائه خواهد شد.

جلیلی‌فر گفت: بخشی از دروس ارائه شده به صورت مجازی و بخشی از آن به صورت حضوری است؛ به عنوان مثال برای درس فیزیک یک، ۱۲ جلسه به صورت مجازی و ۴ جلسه به صورت حضوری ارائه می‌شود. همچنین برای درس ادبیات فارسی دو جلسه حضوری و ۱۴ جلسه به صورت مجازی و برای درس ریاضی، ۵۰ درصد کلاس به صورت مجازی و ۵۰ درصد آن به صورت حضوری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از رشته‌ها به صورت مجازی در برخی از دانشگاه‌های سطح کشور تدریس می‌شوند، بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز اولین دانشگاه نیست که دروس را به شکل مجازی ارائه می‌دهد اما اینکه دروس مجازی برای همه دانشجویان وارد چرخه انتخاب واحد شده‌اند و با کیفیت بالا ارائه می‌شوند، برای اولین بار در کشور است. تاکنون هیچ دانشگاهی اینگونه عمل نکرده و دانشگاه شهید چمران اهواز اولین دانشگاه در کشور است که دروس را به صورت مجازی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

جلیلی‌فر در پایان گفت: مزیت برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه است و میزان حق‌التدریس به مراتب کاهش می‌یابد و دروس نیز با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند؛ چرا که در دانشگاه شهید چمران اهواز دروس به صورت آفلاین ارائه می‌شوند. درس‌های مجازی معمولا به دو شکل آنلاین و آفلاین ارائه می‌شوند و درسی که به صورت آفلاین ارائه می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار