مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری و سرپرست آبفا روستایی خراسان رضوی گفت: 44 پروژه بخش آب در شهرها و روستاهای این استان در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۱۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 03 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، سید ابراهیم علوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: از این تعداد 16 پروژه با اعتبار 115میلیاردریال در شهرها و 28پروژه هم با اعتبار 230میلیاردریال در مناطق روستایی به بهره برداری می رسد.

به گفته وی شرکت های آبفای شهری و روستایی در خراسان رضوی وظیفه سقایی به بیش از سه میلیون و 300هزار نفرجمعیت را برعهده دارند.

وی یکی از چالش های تامین آب مناطق تحت پوشش را پراکندگی روستاها و فرسودگی 50درصد شبکه های توزیع آب(15هزار کیلومتر) در شهر و روستا دانست که باعث افزایش هزینه های نگه داری  و هدررفت آب شده است.

وی میزان آب بدون درآمد در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی را 30درصد اعلام کرد که 50درصد آن هدر رفت واقعی ناشی از نشتی و شکستگی لوله ها ومابقی هدررفت ظاهری است که مصرف می شود ولی هیچ درآمدی برای آبفا ندارد.

علوی همچنین با اشاره به 30درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در 7 شهر استان (به جز مشهد)از سیاست این شرکت برای استفاده از جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور اجرای پروژه های جدید ویا تکمیل پروژه های فعلی بخش فاضلاب خبرداد.

وی سپس در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ، شهرهای استان را به لحاظ وضعیت آب شرب به رنگ های زرد و قرمز تقسیم کرد و اظهار داشت: 15 شهر استان از نظرتولید و مصرف برابر بوده  و اصلاحا در نقطه سربه سرقرار دارند و  5شهر نیشابور، تربت حیدریه، گلبهار، مشهد ریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارند به این معنی که میزان مصرف آب دراین شهرها از تولید بیشتر است.

در ادامه معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای شهری خراسان رضوی میزان مصرف آب در 10 ماه امسال را 75میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت:  مصرف ماهانه هر مشترک خانگی درشهرهای استان  12مترمکعب و میانگین خانگی و غیر خانگی 13 مترمکعب است.

محمد عباس زاده افزود: در حال حاضر 22 خدمت شامل فروش و پس از فروش به صورت غیر حضوری به مشترکان و مراجعان ارائه می شود.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای خراسان رضوی هم با اشاره به اقدامات فرهنگی این دفتر در سطح استان برای تشویق شهروندان به مصرف بهینه آب گفت : در سال تحصیلی جاری 40هزار دانش آموز در قالب جشنواره نخستین واژه آب تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفتند و با راه های درست مصرف کردن آشنا شدند.

سعید روزی آموزش هزار روحانی و هزار بانوی خانه دار با الگوی مصرف آب و پخش برنامه های رادیویی و نمایش سریال از شبکه استانی با موضوع آب را از دیگراقدامات این دفتر در راستای گسترش فرهنگ مصرف صحیح آب ذکر کرد.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار