معصومه حسنی خونساردر گفتگو با تابناک:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت:پويش اهداي كتاب، اهداي آگاهي به منظور ايجاد حس همبستگي در ميان مردم و ايجاد تعلق در تامين منابع كتابخانه‌ها و اشاعه سنت حسنه اهداي كتاب است.
کد خبر: ۸۱۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 02 February 2020

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار داشت: پویش اهدای کتاب با شعار «اهداي كتاب، اهداي آگاهي» در كل سال به طور مستمر در تمامي كتابخانه‌ها اجرا می شود و در مناسبت‌ها و تاريخ‌هاي خاص مانند بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و ایام خانه تکانی پایان سال و نیز هفته کتاب با قوت بیشتری پیگیری می شود.

وی در ادامه بیان داشت: کلیه مدیران و شخصیت های حقیقی و حقوقی، خيّرين، اعضاي انجمن های کتابخانه های عمومی، نويسندگان، مولفان و ناشران استاني، اساتيد حوزه و دانشگاه و مراكز فرهنگي استان می توانند مددکار ما در این پویش باشند. همچنین گروه‌هاي مرجع نظير هنرمندان، ورزشكاران و دیگر چهره های شناخته شده می توانند سهم به سزایی در این پویش داشته باشند.

حسنی خونسارخاطر نشان کرد: کتاب های اهدایی باید سالم و قابل بهره برداری بوده و فرسوده، معيوب، مخدوش و آسيب ديده نباشند. همچنین گفتنی است کتاب های رسیده بر اساس ضوابط در کتابخانه های عمومی ثبت می شوند.همچنین برای شهروندان خیر و اهدا کننده بسته های تشويقي زیر در نظر گرفته شده است.

وی افزود:عضويت رايگان براي اهداكنندگان بالاي 50 نسخه كتاب، در يكي از كتابخانه‌هاي عمومی، بخشودگي جرايم ديركرد اعضايي كه در اين طرح شركت نمايند (تا دوبرابر ارزش كتاب‌هاي اهدايي)، تقدير از برترين اهدا كنندگان هر استان در آيين هفته كتاب از موارد تشویقی برا اهدا کنندگان کتاب است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در پایان گفت: تقدير ويژه نیز از،افرادي كه از ۱ تا ۵۰ نسخه كتاب اهداء كنند(لوح تقدير از مسئول كتابخانه)، افرادي كه از ۵۰ تا ۱۰۰ نسخه كتاب اهداء كنند(لوح تقدير از رئيس اداره شهرستان)،افرادي كه از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ نسخه اهداء كنند(لوح تقدير از فرماندار)، افرادي كه بيش از ۱۰۰۰ نسخه كتاب اهداء نمايند(لوح تقدير از استاندار و نصب تصوير آن ها در محل مناسبي در كتابخانه) نیز بعمل خواهد آمد.
• شهروندان به منظور اهدای کتب (غیر درسي و بيش از ۵۰ جلد) می توانند از طریق ارسال پیام به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۳۲ منتظر تماس قبلی از سوی کارشناسان اداره کل کتابخانه ها برای مراجعه حضوری باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار